رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در راستای تحقق شعار سال بسته جدیدی برای رشد تولیدات محصولات دانش بنیان آماده کردیم و پیش بینی ما این است که رشد فروش ۱۰۰ همتی دانش بنیان ها را داشته باشیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون توسعه صندوق نوآوری هدف‌گذاری برای ایجاد ۵٠٠ هزار فرصت شغلی جدید دانش بنیان و صادرات ۶ هزار و ١٠٠ میلیون دلاری دانش بنیان ها را از راهبردهای صندوق در برنامه هفتم توسعه عنوان کرد.
برنامه ملی میکروالکترونیک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی از طرح‌های نیمه‌تمامی که نتایج رو به پیشرفت داشته‌اند، حمایت می‌کند.
در برنامه هفتم آمده که دولت می‌تواند بدهی به صندوق توسعه ملی را با دادن میادین به صندوق توسعه صاف کند. ما یک‌سری میادین جدید به صندوق بدهیم که چه؟ اصلا منطقش چیست؟ دولت باید همان‌طور انضباط مالی در خود ایجاد کند با اوراق، با صرفه‌جویی در مصارف ارزی، با هر چیزی کم‌کم بدهی صندوق را بپردازد، چه ربطی دارد که میادین بدهد؟ این باعث می‌شود دولت‌ها برای صندوق توسعه ملی بدهی ایجاد کنند. دوران خودشان هم کوتاه‌مدت است. صندوق توسعه ملی این کاره نیست.
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: بر اساس یکی از مصوبات این کمیسیون، بدهی صندوق توسعه ملی توسط دولت پرداخت می‌شود و برداشت از میادین مشترک نفتی افزایش می‌یابد.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی بر افزایش سهم اقتصاد دانش بنیان از تولید ناخالص داخلی (GDP) به ۷ درصد تا پایان برنامه هفتم توسعه به عنوان مهمترین ماموریت این صندوق تاکید کرد.
در ششمین جلسه هئیت عامل دور چهارم صندوق نوآوری و شکوفایی، برنامه حمایت از صادرات محصولات دانش‌بنیان به تصویب رسید.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از برنامه صندوق برای افزایش پایگاههای جدید صادراتی دانش بنیان ها در ۱۴۰۲ به ویژه در کشورهای منطقه و همسایه خبر داد.
برنامه هفتم توسعه درحالی در هفته جاری با حضور معاون اول رئیس‌جمهور رونمایی شد که صندوق توسعه ملی شش پیشنهاد در زمینه‌ رابطه دولت و این صندوق درمورد درآمدهای نفتی طی برنامه ارائه کرده است.
مدیر طرح و برنامه صندوق حفظ و احیا گفت: حذف میراث فرهنگی از عنوان فصل شانزدهم برنامه هفتم توسعه نشان دهنده نبود کار کارشناسی بوده است.
معاون منابع و مصارف صندوق توسعه ملی با تاکید بر ایجاد بانک اختصاصی برای صندوق گفت:این پیشنهاد درقانون برنامه هفتم توسعه عنوان شده که یکی ازبانک های توسعه ای به عنوان بانک رابط صندوق عمل کند.
نوبخت می گوید: بنده به عنوان رییس اسبق سازمان برنامه و بودجه مطلع هستم که برخی تسهیلات‌گیرندگان ارزی، وامی که گرفته‌اند را پس نداده‌اند. خوب است مسوولان فعلی صندوق توسعه ملی، به جای یکجانبه‌گرایی، شفاف عمل کرده و نام این شرکت‌ها را اعلام کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه امسال رئیس‌جمهور و سازمان برنامه و بودجه نگاه وسیعی به لایحه بودجه داشتند، گفت: صندوق پیشرفت و عدالت در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است.
سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری از تشکیل کمیته پیگیری مطالبات بازنشستگان کشوری در برنامه هفتم توسعه خبر داد و گفت: فسادستیزی خط قرمز حوزه اقتصادی صندوق بازنشستگی است.
بهارستان نشینان در جلسه نظارتی امروز مجلس، پرونده عملکرد سازمان برنامه و بودجه در خصوص عدم تخصیص منابع اشتغالزایی را مورد بررسی قرار داده و تاکید کردند دولت باید گام‌های عملیاتی برای ایجاد اشتغال در جامعه بردارد.
بهارستان نشینان در جلسه نظارتی امروز مجلس پرونده عملکرد سازمان برنامه و بودجه در خصوص عدم تخصیص منابع اشتغالزایی را مورد بررسی قرار داده و تاکید کردند دولت باید گام های عملیاتی برای ایجاد اشتغال در جامعه بردارد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه موافقت رهبری با درخواست دولت برای برداشت از صندوق توسعه ملی خبر داد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه از موافقت مقام معظم رهبری با درخواست دولت مبنی بر برداشت ۱۰ درصد از منابع صندوق توسعه ملی خبر داد.
حمایت از شرکت های دانش بنیان یکی از برنامه های اصلی بانک کارآفرین در سال‌های اخیر بوده و در این راستا نیز تفاهم نامه های متعددی با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان امضا کرده است؛ به گونه‌ای که رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، بانک کارآفرین را بانک پیشرو در حمایت و تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان نامیده است.
معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی از برنامه این صندوق برای پرداخت تسهیلات تولید صنعتی به شرکت‌های دانش‌بنیان با نرخ سود ۱۱ درصد خبر داد.
دهمین ماراتون برنامه نویسی تلفن همراه کشور دانشگاه صنعتی شریف ۳۱ شهریور الی یکم  مهر  ماه سال ۱۴۰۱ در محل صندوق نو آوری و شکوفایی برگزار می شود.
رئیس سازمان برنامه ضمن اشاره به برداشت ۶۰ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی توسط دولت قبل، گفت: ۵۳۴ هزار میلیارد تومان مجموع اصل و سود اوراقی است که سررسید آن‌ها در طول دولت ۱۳ خواهد بود.
مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه امروز به بحث و بررسی درباره سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه پرداخت.
اعضای کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام در سی‌امین جلسه خود، نقش، جایگاه و روابط دولت و صندوق توسعه ملی را در سیاست‌های کلی برنامه هفتم مورد بحث و بررسی قرار دادند.
نماینده مردم فومن در ادامه، با اشاره به اصلاح ساختار اقتصادی دولت و مردمی کردن یارانه‌ها اظهار داشت: باید دقت و توجه ویژه ای نسبت به تامین اقلام عمومی و کالاهای اساسی برای مردم داشته باشید، کنترل و نظارت در قیمت کالاها و مبارزه جدی با احتکار و گران فروشی، تحت هیچ عنوان و بدون ملاحظه با افراد متخلف برخورد قاطع و قانونی شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ