اصفهان- سه ماه مانده به پایان سال آبی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ جدول منابع و مصارف حوضه آبریز زاینده رود در حالی ابلاغ شده که نیاز آبی پهنه ۴۷ هزار هکتاری تالاب بین المللی گاوخونی نادیده گرفته شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۹۹ درصد تالاب گاوخونی خشک شده و این تالاب خود به کانون خیزش گرد و غبار تبدیل شده است.
اصفهان- استاد گروه خاک شناسی دانشگاه آزاداسلامی اصفهان گفت: نرخ فرونشست گردوغبار در حوضه آبریز تالاب بین المللی گاوخونی نسبت به سال ۱۳۹۷ پنج برابر شده است.
تعداد بیماران ام‌اس در همه‌جای ایران درحال افزایش است و اصفهان از این قاعده مستثنی نیست؛ افزایشی که دلیل آن معلوم نیست؛ همین هم شده که تعدادی خشکی زاینده‌رود و گاوخونی، همچنین استفاده اصفهانی‌ها از برنج لنجان را مقصر آمار بالای مبتلایان در اصفهان بدانند؛ درحالی‌که مسعود اعتمادی‌فر، متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ بیماری ام‌اس و عضو هیئت‌مدیره انجمن ام‌اس این‌ها را شایعه می‌داند و معتقد است که هیچ فکتی دراین‌باره وجود ندارد.
اصفهان- تالاب بین المللی گاوخونی عروس تالاب‌های ایران با وسعت ۴۷ هزار هکتار در آستانه خشکی کامل است.
اصفهان - مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان گفت: تالاب بین‌المللی گاوخونی به کانون گرد و غبار تبدیل شده است.
اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از جان باختن ۳ نفر در اردستان بر اثر وقوع سیلاب عصر امروز خبرداد.
اصفهان- مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان از طرح شکایت از شرکت آب منطقه‌ای و وزارت نیرو و پیگیری قضایی برای تامین حقابه تالاب بین المللی گاوخونی خبرداد.
اصفهان- سه ماه مانده به پایان سال آبی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ جدول منابع و مصارف حوضه آبریز زاینده رود در حالی ابلاغ شده که نیاز آبی پهنه ۴۷ هزار هکتاری تالاب بین المللی گاوخونی نادیده گرفته شد.
اصفهان- وزیر کشور در بازدید از تالاب بین المللی گاوخونی گفت: احیای این تالاب در دستور کار دولت است.‌
اصفهان- وزیر کشور در بازدید از تالاب بین المللی گاوخونی گفت: احیای این تالاب در دستور کار دولت است.‌
اصفهان-جوش و خروش رودخانه شور و پیوندش با زاینده‌رود جان دوباره در کالبد خشک گاوخونی دمید تا این ماوای پرندگان مهاجر با رقص فلامینگوها جلوه‌ای از بهشت را در دل کویر ترسیم کند اما آب دریغ شد.
اصفهان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: از یکم اسفندماه تاکنون حدود ۱۲ میلیون مترمکعب آب موجود در رودخانه زاینده‌رود به سمت تالاب گاوخونی جریان یافته است.
اصفهان- انجمن دوستداران محیط‌زیست ورزنه در کارزاری خواهان توقف تخریب و محصور کردن دریاچه نمک خارا در تالاب گاوخونی توسط یک معدن شدند.
اصفهان-معاون طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان گفت: حجم سیلاب‌های اخیر که وارد تالاب بین المللی گاوخونی شده، بسیار کم بوده و تنها باعث افزایش رطوبت مصب تالاب شده است.
اصفهان- جریان سیلابی زاینده رود با گذر از بند شاخ کنار وارد تالاب گاوخونی شد.
اصفهان- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: برآورد خسارات زیرساختی، بهداشتی و اجتماعی خشکی تالاب گاوخونی ۹ هزار میلیارد تومان در سال است.
اصفهان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به خشکی تالاب گاوخونی گفت: طبق تحقیقات دانشگاهیان ریزگردهای این تالاب تا ۶ کیلومتر عمودی و ۶ هزار کیلومتر افقی قابل انتشار است.‌
اصفهان- شهردار ورزنه گفت: پیوستن ورزنه به شهرهای تالابی جهان، مسئولیتی بین المللی برای حفظ تالاب گاوخونی ایجاد می‌کند و عملکردمان برای حفظ این زیست بوم ارزشمند توسط جامعه جهانی رصد می‌شود.
اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: یک درصد از تالاب بین المللی گاوخونی با سیلاب‌های هفت مرداد ورزنه آب گرفت.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان هشدار می‌دهد که اگر باقی‌مانده گاوخونی هم از بین برود، این تالاب تبدیل می‌شود به یکی از کانون‌های بزرگ ریزگرد؛ این یعنی فاجعه. فاجعه‌ای که پنج استان دیگر را هم درگیر خواهد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ