محمد صادق جوادی حصار نوشت: ایران نباید از مذاکره با امریکا پروا داشته باشد، منطق هم حکم می‌کند همان‌طورکه ایران پس از سال‌ها قطع رابطه با عربستان سعودی به یک گفت‌وگوی سالم و نتیجه‌بخش رسید و روابط خود را از سر گرفت، می‌توان با شرکای عربستان، مثلا امریکا هم یک‌چنین روابطی را برنامه‌ریزی کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هر فرد و گروهی که مانند خالص‌سازان نیندیشد یا تفاوت‌هایی در نگاه به موضوعات داشته باشد به عنوان غیر خودی و در زمره ناخالصان قرار می‌گیرد و لاجرم باید از اردوگاه مدیریتی کشور و عرصه تصمیم‌سازی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها دور بماند. در واقع این رویکرد تندروها، حربه‌ای برای حذف رقبا هم محسوب می‌شود. دستگاه‌های حاکمیتی کشور هم ذیل نظارت استصوابی به این افراد و جریانات این امکان را داده است که در هر مقطعی از تاریخ معاصر کشور با یک عنوان جدید ولی با محتوای ثابت، رقبای خود را از عرصه خارج سازند.
مدیر کل ورزش استان تهران گفت: انتظار ما از همه هیات‌های میزبان این است که از همه توان و امکانات خود برای برگزاری شایسته مسابقات بهره ببرند و این رقابت‌ها در سطح کیفی بالایی برگزار شود.
آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه ما موظفیم حسینی زندگی کنیم، گفت: ملت حسینی نه بیراهه می‌رود و نه راه کسی را می‌بندد، ملت حسینی نه زیر بار ظلم می‌رود و نه ظلم می‌کند، در دستگاه حسینی، نه اختلاسی هست و نه نجومی، هر چه هست طیب و طاهر است.
آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه حفظ وحدت اسلامی از بهترین برکات الهی است، تصریح کرد: نه تنها مواظب باشید که تندروی و کندروی نکنید، بلکه مواظب باشید جامعه را یکجا داشته باشید و از جامعه جدا نشوید.
سایت فدراسیون وزنه‌برداری نوشت: میرمصطفی جوادی؛ وزنه‌برداری که حرف‌های زیادی برای گفتن در دسته 81 کیلوگرم داشت حالا می‌خواهد همه آن اتفاق‌های خوب را در دسته 89 کیلوگرم رقم بزند.
محمدصادق جوادی حصار نوشت: هر آنچه در روزنامه کیهان بازتاب پیدا می‌کند، به صورت صوتی و تصویری در صدا و سیما منعکس می‌شود. به این دلیل است که صدا و سیما، رسانه ایران و ایرانی به معنای واقعی کلمه نیست، بلکه رسانه جناح قالب کشور (بخش خاصی از جناح حاکم) است.
آیت الله جوادی آملی بیان داشت: بر خلاف آنچه ما خیال می‌کنیم مردم عرفی اند، مردم متفکر و فقهی هستند! لذا اگر مردم ببینند در یک فضای زنده نفس می‌کشند که در آنجا نه اختلاسی هست، نه نجومی، نه گرانی و نه تبعیض، به قانون احترام می‌گذارند، به فکر دیگران احترام می‌گذارند، هر چند شاید خود آن عقیده را قبول نداشته باشند!
محمدصادق جوادی‌حصار نوشت: واقعیت آن است که احزاب در جامعه ایران نقش برجسته‌ای ندارند، بنابراین پاسخگویی به وضع موجود هم بر عهده آن‌ها نیست. افراد و گروه‌هایی باید پاسخگوی وضعیت کشور باشند که قدرت را در اختیار دارند.
حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: حوزه‌ها اگر حساب شده کار کنند، استقلال خودشان را حفظ کنند و تنها با خدا و ائمه اطهار علیهم السلام معامله کنند، مردم هم احترام می‌گذارند، حتی اگر به مسئله‌ای معتقد نباشند، اما می‌دانند که قانون کشور‌ها محترم است و رعایت می‌کنند، اما با فشار نمی‌شود.
جوادی حصار گفت: بهزاد نبوی به‌عنوان بزرگتر آن مجموعه و مورد احترام همه‌ی دوستان فقط دوره‌شان تمام شده بود. دوستان همه از ایشان خواهش کردند و فعلا هم هستند. اگر ایشان در جبهه بمانند، بعید می‌دانم کس دیگری بخواهد ریاست جبهه را قبول کند.
​​​​​​​آیت الله جوادی آملی گفت: خداوند در سوره قریش با شکست لشکر ابرهه، در حقیقت دعای حضرت ابراهیم بنیانگذار کعبه را استجابت کرد که فرمود ما هم امنیت اقتصادی و روزی این‌ها را تأمین کردیم و به آن‌ها رونق تجارت عطا شد، و نا امنی را هم از این‌ها دور کردیم «أَطعَمَهُم مِن جوعٍ وَآمَنَهُم مِن خَوفٍ». پس مراد از امنیت، تنها امنیت اجتماعی و سیاسی نیست، لذا مسئولین باید امنیت اقتصادی مردم را نیز تأمین کنند.
برنز جوادی و حذف کیانوش و رکوردشکنی دو چینی
عضو تیم ملی وزنه برداری ایران در دسته ۸۹ کیلوگرم در رقابتهای قهرمانی آسیا دو مدال برنز حرکت دو ضرب و مجموع را به خود اختصاص داد.
آیت الله جوادی آملی گفتند: جامعه را نمی‌شود با مزدوری اداره کرد؛ مزدوری، در اسلام مکروه است، گرچه کار، یا واجب است یا مستحب. وجود مبارک پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) دست کارگر را بوسید نه دست مزدور را؛ فرمود جامعه باید طوری باشد که انسان برای خود کار کند، طوری باید باشد که این وام‌ها و این بانک‌ها از خطر ﴿یمْحَقُ اللَّهُ الرِّبا﴾ در بیایند. ما باید با کرامت زندگی کنیم و با بانک‌های ربوی نمی‌شود جامعه را اداره کرد، زیرا فرمود: ﴿یمْحَقُ اللَّهُ الرِّبا﴾؛ این تازیانه است! این اصل اول.
آیت الله جوادی آملی بیان داشتند: بر خلاف آنچه ما خیال می‌کنیم مردم عرفی اند، مردم متفکر و فقهی هستند! لذا اگر مردم ببینند در یک فضای زنده نفس می‌کشند که در آنجا نه اختلاسی هست، نه نجومی، نه گرانی و نه تبعیض، به قانون احترام می‌گذارند، به فکر دیگران احترام می‌گذارند، هر چند شاید خود آن عقیده را قبول نداشته باشند!
حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: کسی که فکر زنده در او ظهور ندارد، تصمیم زنده در او ظهور ندارد، عزم و اراده زنده در او ظهور ندارد، هر چه در او جا می‌گیرد یا اندیشه‌های مادی است که مرده است یا انگیزه‌های دنیایی است که مرده است، چنین انسانی لیله القبر است و نه لیله القدر.
آیت‌الله جوادی آملی: جهانی فکر کردن، تعامل داشتن، مدیریت داشتن، نه بیراهه رفتن و نه راه کسی را بستن اساس کار است، جهان را ادب و علم اداره می کند و با ادب، علم و تعامل می توان با جهان به درستی زندگی کرد.
این مرجع تقلید شیعیان ادامه دادند: در اسلام اجیر شدن مکروه است، چرا که دین می گوید می خواهیم کریم باشید و کرامت داشته باشید، ما نمیخواهیم که تنها شکم افراد سیر شود، بلکه میخواهیم آبرومندانه زندگی کنید.
مساله اصلی استبداد سیاسی بود. عمده‌ترین شعار محوری دوران انقلاب هم توسط امام و هم توسط روشنفکران و سایر چهره‌های تاثیرگذار انقلاب مثل دکتر شریعتی، شهید مطهری و مرحوم آیت‌الله طالقانی، شعار احیای استقلال کشور و دوری از استبداد فردی بود. همه ملت از اینکه یک نفر در راس هرم قرار داشته باشد و به جای همه ملت تصمیم بگیرد، گریزان بودند. مردم از این روش حکومت‌داری به تنگ آمده و به دنبال به دست آوردن استقلال سیاسی و استبدادستیزی معنادار مبتنی بر جامعه مدنی یا جمهوری عرفی بودند.
آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: اقتصاد، ستون مملکت است، ملتی که ‏جیبش خالی است گدا نیست، فقیر است و فقیر کسی است که ستون فقراتش شکسته است، کیف و جیب شما ستون شماست «وَ لا تُؤْتُوا ‏السُّفَهاءَ أَمْوالَکُمُ الَّتی جَعَلَ اللَّهُ لَکُمْ قِیاما» اگر می‌خواهید آبرومندانه زندگی کنید، باید جیبتان پر باشد نه اینکه حتما سرمایه دار باشید! ‏
آیت الله جوادی آملی درباره آخرین دیدارش با آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت: آخرین دیداری که داشتیم تشریف آوردند دماوند. من هیچ اثر گله و شکایتی از ایشان ندیدم.
آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه نباید مسئولیت اجرایی را به آدم‌های خوب بی عرضه و یا بداختلاسی داد، اظهار داشتند: حضرت امیر علیه السلام، کمیل را مسئول منطقه‌ای نمود، سربازان اموی به این منطقه حمله بردند و آنجا را غارت کردند، حضرت نامه‌ای به کمیل نوشته که در نهج البلاغه آمده، مضمون آن این است که برخی تنها به درد دعای کمیل می‌خورند، ولی توان اداره یک منطقه را ندارند! لذا باید از واگذاری مسئولیت به آدم‌های خوب بی عرضه در کشور جلوگیری شود و همچنین جلوی آدم‌های بداختلاسی و نجومی نیز گرفته شود.
آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید گفت: اگر آدم درستی باشیم، نباید ترسی از فضای مجازی داشته باشیم.
جوادی‌حصار فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در مسئله سیاست خارجی گفتند ما مسئله برجام را به معیشت مردم گره نمی‌زنیم، اما امروز برجام با تنفس مردم گره خورده و به حدی شرایط سخت شده که صدای برخی دولتی‌ها هم درآمده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ