عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ما از مجاری قانونی و ابزارهای نظارتی خود استفاده می‌کنیم تا مصوبه افزایش ظرفیت پزشک متخصص توسط وزارت بهداشت محقق شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ماه گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس آمار‌های تکان‌دهنده‌ای از کمبود پزشک و پرستار در ایران ارائه داد. طبق این آمار، حدود ۴۰ درصد از پزشکان متخصص کشور در شهر تهران فعالیت دارند؛ و مثلا استان سیستان و بلوچستان با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت فقط یک جراح قلب و عروق دارد.
از آنجا که شاهد کمبود پزشک در شهرستان‌های دوردست و مناطق محروم هستیم و ایران در جهان از نظر تعداد پزشک در رتبه ۷۷ قرار دارد، نمایندگان امروز در جریان انجام وظایف نظارتی خود، وزیر بهداشت و درمان را در این خصوص مورد سوال قرار داده و نماینده سوال‌کننده صرفا سه ماه به وی جهت رسیدگی به موضوع فرصت داد.
از آنجا که شاهد کمبود پزشک در شهرستان‌های دوردست و مناطق محروم هستیم و ایران در دنیا از نظر تعداد پزشک در رتبه ۷۷ قرار دارد، نمایندگان امروز در جریان انجام وظایف نظارتی خود وزیر بهداشت و درمان را در این خصوص مورد سوال قرار داده و نماینده سوال‌کننده صرفا ۳ ماه به وی جهت رسیدگی به موضوع فرصت داد.
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به درخواست‌های تعرفه‌ای برای سال آینده، نسبت به خطر کمبود پزشک در برخی رشته‌های مادر پزشکی، تعطیلی مطب‌های پزشکی، مشکلات معیشتی جامعه پزشکی و ... هشدار داد.
علاوه بر نیروهای پرستاری که میل و قصد مهاجرت پیدا می‌کنند، باید متوجه رفتن برخی از پزشکان هم باشیم. در حالی که در تأمین پزشک مورد نیاز مناطق محروم و کم برخوردار، دچار مشکل هستیم.
جذب پزشکان ایرانی در کشور‌های حاشیه خلیج فارس، اروپا و آمریکا، زنگ خطر کمبود پزشک متخصص و مجرب در کشورمان را به صدا در آورده است. تا جایی که محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی، در تربیون‌های مختلف، این موضوع را هشدار داده و گفته است که ادامه این روند، منجر به وارد کردن پزشک خارجی خواهد شد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ما از مجاری قانونی و ابزارهای نظارتی خود استفاده می‌کنیم تا مصوبه افزایش ظرفیت پزشک متخصص توسط وزارت بهداشت محقق شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: کمبود پزشک متخصص در کشور کاملاً محسوس است و وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی وظیفه دارند کمبود پزشک را جبران کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ