آبادان- نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: وزارت امور خارجه پیگیر لایروبی اروند رود شد و مردادماه سال‌جاری جلسه هماهنگی آن برگزار می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با تلاش و پیگیری وزارت امور خارجه، وزارت دادگستری و سفارت کشورمان در کویت، یازده زندانی ایرانی از کویت به کشور منتقل شدند.
سخنگوی وزارت امور خارجه با رد برخی مطالب منتشر شده مبنی بر بازداشت رائفی‌پور، گفت: وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های ایران در عربستان سعودی به‌طور جدی پیگیر حل و فصل مشکل پیش‌آمده هستند.
سخنگوی وزارت امور خارجه با رد برخی مطالب منتشر شده مبنی بر بازداشت رائفی پور، گفت: وزارت امور خارجه و نمایندگی های ایران در عربستان سعودی به‌طور جدی پیگیر حل و فصل مشکل پیش آمده و بازگشت وی به کشور است.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در چهل و یکمین سالروز ربایش چهار دیپلمات کشورمان در لبنان با صدور بیانیه ای تاکید کرد که این حادثه داری ابعاد مختلف حقوقی، سیاسی و انسانی است و در بیش از چهار دهه‌ی گذشته همواره مورد اهتمام و پیگیری دستگاه سیاست خارجی بوده است.
رئیس جمهور با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب درباره ضرورت تقویت ارتباطات با همسایگان و کشورهای مسلمان گفت: نه فقط وزارت خارجه، بلکه همه دستگاه‌های اجرایی باید این موضوع را با جدیت دنبال کنند.
چابهار- وزیر امورخارجه، گفت: مسئله پیگیری حقآبه رودخانه هیرمند از چهار ماه قبل به این وزارتخانه و وزارت نیرو محول شده و تا کنون در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
آبادان- عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و قطر بر ضرورت معرفی ظرفیت‌های خوزستان به کشور قطر در راستای ارزآوری تاکید کرد.
سخنگوی وزارت خارجه اردن از پیگیری بازداشت نمانیده پارلمان این کشور از سوی رژیم صهیونیستی خبر داد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وضعیت پیگیری دیپلماسی خارجی در وزارت امور خارجه بررسی شد که بر اساس مباحث مطرح شده حجم تجارت خارجی ایران تا پایان سال به ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد.
معاون وزارت خارجه روسیه از پیگیری همکاری های این کشور و ترکیه در زمینه انرژی خبر داد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به فلسطینی ها درباره پیگیری موضوع شکایت از رژیم صهیونیستی در دادگاه کیفری بین المللی (لاهه)، هشدار داد.
رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی گفت: وزارت خارجه مکاتبات لازم برای پیگیری بین‌المللی پرونده ترور شهید حاج قاسم را انجام داده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دور چهارم مذاکرات برای پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی و همراهانش هفته آینده به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.
آبادان- نماینده مردم آبادان در مجلس از پیگیری برای توسعه اقتصاد شهرهای آبادان و خرمشهر از طریق وزارت امور خارجه خبر داد.
وزارت خارجه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران، براساس موازین حقوق بین الملل و منطبق با قوانین و مقررات خود، حق خویش را برای پیگیری حقوقی و قضایی اقدامات تروریستی ارتکابی توسط تروریست‌ها و دولت‌های حامی آن‌ها محفوظ می‌داند.
احمد الصحاف، سخنگوی رسمی وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای تاکید کرد: حادثه‌ای که منجر به کشته شدن یک دانشجوی عراقی در شهر اهواز در جمهوری اسلامی ایران شد را با جدیت پیگیری کردیم.
مدیر کل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه با اشاره به حادثه غمبار جان باختن پنج تن از هم‌وطنان ایرانی در حادثه سئول از پیگیری وزارت امور خارجه در این خصوص خبر داد.
به دنبال ضرب و شتم یک خانم ایرانی در قبرس، کنسول سفارت جمهوری اسلامی ایران در قبرس با حضور در بیمارستان محل بستری هموطن ایرانی از وی عیادت کرد و مراحل درمان وی را مورد رسیدگی قرار داد.
پیرو انتشار اخباری مبنی‌ بر سرگردانی تعدادی از پناهجویان در آب‌های نزدیک به یونان و نیز اخبار تأیید نشده مبنی بر ایرانی بودن تعدادی از آنها، وزارت امور خارجه بلافاصله موضوع را پیگیری کرد.
سخنگوی وزارت خارجه: پلن B ایران در صورت پاسخ منفی آمریکا در مذاکرات احیای برجام، تقویت روابط با سایر کشورهاست ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: موضوع مذاکرات تنها یکی از مسائل سیاست خارجی ایران است و مسائل دیگر از جمله روابط خارجی و تجاری با کشور‌های دیگر را نیز در دست پیگیری است که در این رابطه نیز پلن B ما استمرار سیاست لغو تحریم‌ها از طریق تقویت روابط با دیگر کشورهاست.
براساس اعلام رسانه‌های خبری یکی از حجاج کشورمان در روز عید قربان به بهانه انداختن عکسی از حاج قاسم با کعبه توسط نیرو‌های امنیتی سعودی دستگیر شده و همچنان با گذشت بیش از ۳۰ روز در زندان به سر می‌برد.
وزیر امور خارجه از پیگیری وزارت امور خارجه برای آزادی و بازگشت حاجی ایرانی بازداشت شده در عربستان خبر داد.
جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع «پیگیری مصوبات کمیسیون مشترک اقتصادی ازبکستان و قرقیزستان» به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برگزار شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ