یک مقام ارتش اوکراین اعلام کرد این کشور هنوز بر بخش‌هایی از شهر باخموت مسلط است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد: ارتش این کشور از تسلیحات نظامی پیشرفته غرب در نبرد استفاده می‌کند.
فرمانده ارتش واگنر اعلام کرد که ارتش اوکراین روزانه تا نزدیک به ۶۰۰ نظامی خود را در باخموت از دست می‌دهد.
ارتش اوکراین با رد سخنان فرمانده ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به مسکو مبنی بر خروج نیروها از شهر راهبردی باخموت، اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای درباره این موضوع وجود ندارد.
یکی از فرماندهان ارشد اوکراین مدعی شد که ضدحملات ارتش این کشور، نیروهای روسیه را وادار به خروج از برخی مواضع در شهر راهبردی باخموت کرده است.
سخنگوی یگان‌های شرقی نیروهای مسلح اوکراین مدعی شده که ارتش روسیه هنوز موفق به تسلط بر جاده خروجی شهر راهبردی باخموت نشده‌ است.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای ارتش اوکراین اقدام به تخریب زیرساخت های شهری در باخموت کرده‌اند.
فرمانده نیروهای زمینی اوکراین مدعی است که ارتش روسیه در شهر باخموت، به «راهبرد زمین سوخته» متوسل شده است.
مانند سایر نقاط حساس منطقه، هر دو ارتش در درگیری‌های اطراف باهموت بیشتر از سیستم‌های توپخانه، تانک، خمپاره و سایر سلاح‌ها استفاده می‌کنند.
ارتش اوکراین در پیامی در فیسبوک نوشت: دشمن حمله به باخموت را متوقف نکرده است. اما مدافعان اوکراینی شجاعانه شهر را حفظ کرده‌اند.
گروه نظامی واگنر از کنترل مرکز شهر باخموت و اهتزاز پرچم روسیه بر فراز ساختمان مرکزی این شهر خبر داد. ارتش اوکراین به غرب باخموت عقب نشینی کرده است.
یک هواپیمای بدون سرنشین ارتش اوکراین تصاویری از وضعیت شهر جنگ‌زده باهموت در شرق اوکراین را ضبط کرده است. این فیلم که در ۲۴ مارس منتشر شد، ویرانی عظیم در یک منطقه مسکونی در شهر محاصره شده باهموت در منطقه دونتسک را نشان می‌دهد. باهموت هدف اصلی روسیه است، زیرا تلاش می‌کند تا منطقه صنعتی دونباس اوکراین را به طور کامل تصرف کند. در یک مقطع، فرماندهان روس ابراز اطمینان کردند که شهر به زودی سقوط خواهد کرد، اما چنین ادعا‌هایی در بحبوحه نبرد‌های سنگین پایان یافت.
کوپل، این سرهنگ ارتش اوکراین که نزدیک به ۵۰۰ نفر نیرو تحت امر خود دارد، روایت می‌کند که نیروهایش در فصل زمستان و پس از حمله روسیه به شهر سولدار در ۲۰ کیلومتری شمال غرب باخموت این شهر را تخلیه کردند. او به یاد می‌آورد که چگونه صد‌ها نفر از سربازانش مواضع خود را ترک کردند و با فرار خود باعث سقوط شهر شدند: از میان ۵۰۰ سربازی که در ابتدای جنگ تحت فرمان من بودند، دست‌کم ۱۰۰ نفر کشته و ۴۰۰ نفر زخمی شدند تا کل افراد گروه من تغییر کرده باشند. ۱۰۰ سرباز جدید به من دادند و من حتی فرصت نداشتم آن‌ها را برای رفتن به جنگ آماده کنم.
ارتش اوکراین اعلام کرد که وضعیت باهموت بسیار دشوار است، اما نیرو‌های اوکراینی از محاصره شهر جلوگیری کردند.
فرمانده ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به روسیه می‌گوید که نه تنها این گروه بلکه تمام ارتش روسیه در شرق اوکراین با کمبود مهمات مواجه هستند.
ارتش اوکراین هم برای حفظ باخموت در ۶ ماه گذشته متحمل تلفات سنگینی شده است از جمله از دست دادن جان هزاران سرباز.
رئیس گروه واگنر از زلنسکی و نیروهای اوکراینی خواسته است تا از باخموت عقب نشینی کنند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش اوکراین می‌گوید که نیروهای این کشور در شهر کلیدی «باخموت» به شدت تحت فشار حملات روسیه قرار دارند.
فرمانده نیروهای زمینی ارتش اوکراین در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها درباره شکست مقاومت شهر کلیدی «باخموت»، برای بالا بردن روحیه سربازان و ارائه تاکتیک‌های راهبردی به این منطقه سفر کرد!
رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی حاکی از شکست احتمالی ارتش این کشور در شهر شرقی «باخموت» گفت که کی‌یف با آگاهی از هزینه‌های جانی دفاع از این منطقه، موضع تدافعی خود را حفظ خواهد کرد.
نشریه نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت که ممنوعیت دسترسی غیرنظامیان به شهر آرتیومفسک (باخموت)، می‌تواند مقدمه‌ای بر خروج ارتش اوکراین از این شهر کلیدی باشد.
منابع خبری از نبرد سنگینی خبر دادند که میان نیروهای واگنر وابسته به روسیه و ارتش اوکراین در شهر باخموت جریان دارد.
ایالات متحده به اوکراین توصیه کرده است که با تخلیه شهر باخموت برای ضدحمله به نیروهای روسیه آماده باشد.
ارتش اوکراین برای مقابله با ارتش روسیه در باهموت از تک تیرانداز‌ها بهره می‌برد.
در حالی که فعالیت نظامی ارتش اوکراین در منطقه دونتسک در شرق اوکراین ادامه دارد، نیرو‌های روسی حملات خود را به ویژه در ۲ ماه گذشته برای تصرف شهر‌های باهموت و سولدار در منطقه دونتسک افزایش داده اند. در حالی که درگیری‌های داغ در حومه شهر باهموت جریان دارد، فعالیت سربازان ارتش اوکراین در پشت جبهه مشاهده می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ