یاسر جبرائیلی رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام خطاب به رئیسی نوشت: ریلِ اقتصاد را عوض نکنید، روز‌های تلخی در پیش است. نصف عمر دولت شما گذشت و رکورد ۳۰ ساله تورم در سال مهار تورم شکست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آقای رئیسی! خیلی محکم و قاطعانه فرمودید بساط کشف حجاب را جمع می‌کنید. چنان که پیشتر قاطعانه فرموده بودید تورم را مهار می‌کنید و جلوی رشد قیمت دلار را می‌گیرید و سالانه صد‌ها هزار مسکن می‌سازید و شغل ایجاد می‌کنید و... الخ.
می‌پرسند چه کنیم که کیفیت اینترنت ارتقا یابد؟ در حالی که برای بهبود کیفیت باید دست از یکسری اقدامات بردارند! بهبود کیفیت اینترنت نیازمند تشکیل کارگروه نیست، نیازمند انحلال برخی کارگروه‌های جدید التاسیس است!
ایلام-استان ایلام در حالی آماده سفر دوم رئیس جمهور می شود که ۱۰ مسئله اساسی در استان وجود داردکه توجه ویژه دولت به آن را می طلبد.
هیچ‌کدام از تصمیمات شورای رقابت را تمکین نمی‌کنند. با به‌کارگیری نیرو‌های متخصص انقلابی در این شرکت‌ها یک‌بار برای همیشه به این قصه پرغصه و تکراری پایان بدهند.
روزنامه جمهوری اسلامی درباره حقآبه هیرمند نوشت: همه ظرفیت‌های دیپلماسی را، همه توان بین‌المللی را "به خط" کنید برای گرفتن این حق قانونی. اما نه چنان که وعده فرمودید اقتصاددان‌ها را به خط خواهید کرد!
یکسال قبل بود که رئیس سازمان خصوصی سازی از شناسایی جاماندگان سهام عدالت خبر داد و گفت: باید تا پایان سال سهام عدالت به آن‌ها تخصیص پیدا کند. خاندوزی نیز وعده داد: به ازای هر نفر ۱۰ میلیون تومان از سهام شرکت‌های دولتی تخصیص یابد.
یاسر جبرائیلی خطاب به رئیسی نوشت: آقای رئیسی بزرگوار وعده نصف شدن نرخ تورم خاطرتان هست؟
متاسفانه تعدادی ازنمایندگان مجلس ازآقای رئیسی دعوت کردند که بیاید و رئیس جمهور بشود و این باعث زیر سوال رفتن مجلس شد. چند نماینده با خواهش و وعده وعید یک طوماری جمع کردند برای آقای رئیسی و الان هم ۹۵ درصد آن‌ها خودشان پشیمان هستند. همه از مجلس و ملت عذرخواهی می‌کنند که چرا اصلا رئیسی را برای ریاست جمهوری دعوت کرده‌اند.
یک نماینده مجلس گفت: دولت اشتباهات بزرگ و زیادی انجام داده است یکی از اشتباهاتش این بوده که در ارتباط با استفاده از نیرو‌های توانمند و متخصص کشور، کوتاهی کرد و بخش زیادی از این نیرو‌ها را کنار گذاشت. جریانی که به اصرار می‌خواست این دولت بر سر کار بیاید، امور کشور را به دست گرفت و سایر افراد را خصوصا در حوزه اقتصادی و زیرساخت‌ها از صحنه خارج کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: آقای رئیس جمهور امروز باید واقعا دلواپس معیشت و متاسفانه حتی یک وعده غذای این ملت بزرگ باشیم تورم طوری در این کشور یکه تازی می‌کند که کار از شکاف و دره و گسل طبقاتی گذشته است.
دولت موجود فاقد نظریه اقتصادی است، بدترین کار‌های دولت‌های قبل را تکرار می‌کند، بدون اینکه به تبعات آن‌ها واقف باشد. در این مدیریت حداقل‌های صلاحیت علمی و حرفه‌ای اداره اقتصاد کشور دیده نمی‌شود. برای اثبات این ادعا کافی است که آقای رئیسی توضیح دهند که چگونه می‌خواهند تورم را کنترل کنند و چرا تاکنون نتوانسته‌اند؟ شما که نفت را به اندازه دوران برجام می‌فروشید، چرا دنبال مولدسازی و فروش مدرسه و زمین و... هستید تا قدری کسری بودجه را تخفیف دهید؟ چرا دنبال غرق کردن بانک‌ها در پرداخت اعتبار برای مسکن‌های وعده داده شده هستید.
محمد مهاجری نوشت: دو سه ماه سوئیچ قطار پیشرفت را بدهید به دولت غربگرای اشرافی ناکارآمد حسن روحانی (که حقوق وزیرانش نصف دولت شما بود) تا دلار را به ۳۰ تومان، مرغ را به ۳۴ تومان، گوشت را به ۱۸۰ تومان برگرداند.
چینی‌ها سالهاست که یاد گرفته اند غرب ستیزی و قطع ارتباط سیاسی و تجاری و اقتصادی با آمریکا و اروپا هیچ دستاوردی جز فقر و فلاکت و عقب ماندگی برای کشور و مردمشان ندارد.
به گفته دوستان انقلابی و اعضای دولت سیزدهم، ایران سالهاست از سیاست قاشق خالی غربی‌ها رنج برده است. حالا سزاوار نیست از کشور‌های دوستی، چون چین که به آن‌ها در روز‌های سخت امید بسته است نیز شاهد همین سیاست قاشق خالی باشد؛ لذا بزرگترین دستاورد سفر آقای رئیسی به چین باید عملیاتی شدن برنامه همکاری جامع ایران و چین باشد نه اینکه چینی‌ها آقای روحانی را بیشتر تحویل گرفتند یا آقای رئیسی را؟
محمودزاده نماینده مهاباد گفت: آقای رئیسی در طول دوران انتخابات وعده های مختلفی دادند که اصلی ترین این وعده ها عبارت بودند از ساخت ۴ میلیون مسکن در چهارسال، رفع فقر و کاهش ۵۰ درصدی هزینه های درمان، احیای برجام و تک رقمی کردند و کاهش تورم به نصف درصد تورم آن زمان، کنترل قیمت ارز، آزادی بیان، عادلانه کردن قیمت خودرو، گسترش و توسعه اینترنت و ایجاد یک میلیون شغل در سال اما چه بر سر سرنوشت این وعده ها در یک سال و نیم عمر دولت سیزدهم آمد؟
حالا ۵۴ روز از زمان وعده رئیس جمهور، سپری شده و با وجود آرام بودن شرایط کشور، هنوز تصمیمی درباره برداشته شدن محدودیت‌ها اتخاذ نشده است. اگرچه وزیر ارتباطات بار‌ها اعلام کرده تصمیم گیری درباره رفع فیلتر اینستاگرام و واتس اپ، بر عهده نهاد‌هایی غیر از دولت است، اما بالطبع رئیس جمهور، می‌تواند نقش اثرگذار خود را در این زمینه ایفا کند و شرایط را تغییر دهد.
گرچه ابراهیم رئیسی همچنان معتقد است که "ما می‌گوییم قطار پیشرفت در حال حرکت است. "، اما این گزارش نشان می‌دهد، شاخص‌های مذکور در دوره زمانی دولت سیزدهم (بهار ١٤٠١) در مقایسه با دولت دوازدهم عملکرد نامطلوبی داشته‌اند.
نماینده چابهار گفت: از خدا بترسید و بترسیم که نا امید کردن خلق خدا ناروا است این بار درخواستم متفاوت است به حرمت مروتتان برچسب محرومیت را از استان، شهر‌ها و روستا‌های ما بردارید که با تزریق این واژه شوم بر اهل و دیار ما هیچ پیشرفتی حاصل نشد، بلکه انگیزه رشد از جوانان ما گرفته شد و در پناه این تعبیر نامناسب به سکون تن داده اند، ما محروم نیستیم و ما ثروتمندترینیم و هم منزل اقیانوسیم.
جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور اعلام کردند: جناب آقای رئیسی هماهنگی بین دستگاه ها و پیگیری مجدّانه در سطح عالی، نوش داروی به سرانجام رسیدن وعده شما و تکلیف قانونی است که مجلس به عهده دولت قرارداده است، اما متاسفانه ظاهرا بستر این پیگیری ها که شورای عالی مسکن می‌باشد از ابتدای دولت جنابعالی تا به امروز تنها ۴ جلسه تشکیل و از آخرین جلسه آن بیش از ۸۰ روز گذشته است، حال آنکه طبق وعده قبلی بنا بر برگزاری دو هفته یکبار این جلسه بوده است که طبق یک محاسبه ساده بیش از ۳۰ جلسه شورای عالی مسکن در دولت فعلی تشکیل نشده است.
رئیس فدراسیون جهانی شطرنج در جریان افتتاحیه مسابقات سریع و برق آسای قهرمانی جهان اعلام کرد که به وعده خود عمل کرده است.
عبدالناصر همتی در واکنش به ناتوانی دولت در تحقق وعده ها و رشد شتابان قیمت‌ها گفت: شما به مردم گفتید پول ایران را بعد از یورو و دلار قوی ترین پول منطقه خواهیم کرد. شما گفتید تورم را تک‌رقمی می کنید. شما گفتید جلوی استقراض از بانک مرکزی را می گیرید. مگر آقای رئیسی اینها را نگفت؟ مگر آقای رضایی نگفت؟ مگر تمام پوششی هایی که همراه آقای رئیسی آمده بودند اینها را نگفتند؟ این ادعاها چه شد؟ وی در ادامه تصریح کرد: اگر واقعا گمان می کنید قبلی ها وضع را خراب کرده‌اند و شما نمی توانید آن را درست کنید، استعفا دهید و کنار بروید. بگذارید انتخابات جدید با مشارکت اکثریت مردم برگزار شود...»
دولت آقای رئیسی وعده ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکن در کشور را داده است، این در حالی است که متوسط ساخت مسکن در کشور طی دهه‌های گذشته حدود ۳۰۰ هزار واحد بوده و در شرایط فعلی با توجه به تورم رکودی در کشور، رسیدن به این مقدار نیز بعید به نظر می‌رسد.
نادری خطاب به رییس جمهور گفت: آقای رئیسی بیش از یک سال از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد، یک سال این زمانه با یک سال چند دهه پیش متفاوت است، نمی‌توان مردم را به آینده وعده داد و از این سخن گفت که تازه یک سال از عمر این دولت گذشته است.
مراسم خداحافظی جرارد پیکه شب گذشته به شکلی ساده و بدون زرق و برق برگزار شد. پیکه به هواداران وعده بازگشت داد و همه می دانند که او صندلی ریاست خوان لاپورتا را نشانه گرفته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ