امانوئل مکرون گفته است که فرانسه سلاحی به کی یف نمی‌دهد که اجازه حمله یا دسترسی به روسیه را بدهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کاخ سفید پس از اینکه از ضدحملات اوکراین که البته با تاخیر بسیار هم شروع شد، نتیجه نگرفت به دنبال تجهیز کی‌یف به سلاحی بسیار مرگبار و قاتل است تا اهداف آمریکا در جنگ اوکراین محقق شود.
کاخ سفید پس از اینکه از ضدحملات اوکراین که البته با تاخیر بسیار هم شروع شد، نتیجه نگرفت به دنبال تجهیز کی‌یف به سلاحی بسیار مرگبار و قاتل است تا اهداف آمریکا در جنگ اوکراین محقق شود.
غرب به رهبری آمریکا از ماه‌ها پیش، همزمان با تشدید تنش‌ها در جنگ اوکراین، ادعا‌هایی ضدایرانی را مطرح کرده که تهران آن را قاطعانه رد می‌کند. جمهوری اسلامی ایران می‌گوید بی‌طرفی فعال خود را در جنگ اوکراین حفظ کرده و هرگز سلاحی به طرفین این جنگ برای استفاده در آن نداده است.
بر اساس اطلاعات گزارشی تازه از میدان نبرد اوکراین روس‌ها برای منحرف کردن توجه و بی‌اثر کردن سیستم‌های پدافندی موجود در اوکراین رو به استفاده از سلاحی استثنایی آورده‌اند: پهپاد‌های چوبی.
بمب‌های هدایت دقیق KAB-۱۵۰۰ S-E از سیستم روسیه موقعیت‌یاب جهانی ماهواره‌ای گلوناس برای هدایت و رسیدن به هدف استفاده می‌کنند. این مهمات مخرب از سال ۲۰۱۹ به خدمت ارتش روسیه درآمده است.
معاون شورای امنیت روسیه تهدید کرد اگر اوکراینی‌ها به شبه‌جزیره کریمه حمله کنند با واکنش قاطع مسکو روبرو خواهند شد.
وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد این کشور خود را در قبال تامین تسلیحات نظامی برای اوکراین متعهد می داند.
وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد این کشور خود را در قبال تامین تسلیحات نظامی برای اوکراین متعهد می داند.
رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: برخی از کشور‌های اروپایی در چارچوب معیار‌های دوگانه و در «تروریسم شویی» (terrorism laundering) شرکت کردند. آن‌ها تسهیلات مالی و لجستیکی قابل توجهی را در اختیار برخی از عناصر تروریست قرار دادند.
مقامات ارتش روسیه می گویند اوکراین به استفاده از مهمات سمی برای هدف قرار دادن روس ها روی آورده است.
رئیس‌جمهور آرژانتین پس از دیدار با صدراعظم آلمان تأکید کرد این کشور و دیگر کشورهای آمریکای لاتین قصد ندارند هیچ سلاحی به اوکراین ارسال کنند.
گله‌های پهپادی احتمالا به سلطه آمریکا در نیروهای هوایی پایان دهد و در آن زمان ناوهای هواپیمابر، خطوط هوایی غیرنظامی و حتی کاخ سفید و شخص رئیس جمهور آمریکا همگی طعمه آسانی خواهند شد.
ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو که حملات اخیر اوکراین به تاسیسات نظامی در روسیه را کاملا قانونی می‌داند اعتقاد دارد پوتین در تلاش است تا زمستان را به سلاحی علیه مردم غیرنظامی تبدیل کند، این حمله به تاسیسات نظامی با تلفات در میان غیر نظامیان نیست، بلکه یک حمله گسترده به مردم غیر نظامی است؛ زیرا میلیون‌ها اوکراینی از خدمات ضروری حیاتی محروم می‌شوند.
استونی می گوید روسیه از زمستان به عنوان سلاحی در جنگ اوکراین استفاده می کند.
رئیس‌جمهور سوئیس مدعی شد که علی‌رغم فشارها علیه این کشور، هیچ سلاحی به اوکراین ارسال نخواهد کرد و در هیچ درگیری نظامی هم شرکت نمی‌کند.
وزیر امور خارجه در گفتگو با وزیر خارجه بلغارستان گفت: بر اساس قطعنامه شورای امنیت، منعی در صادرات و واردات سلاح نداریم، اما هیچ سلاحی به روسیه برای به کارگیری در جنگ اوکراین نداده‌ایم.
سلاح‌های هسته ای و مسئله «بازدارندگی» از جنگ جهانی دوم به بعد چه در حوزه بنیادی و چه در حوزه کاربردی مانعی در برابر تقابل قدرت‌های بزرگ بوده‌است، آیا در بحران اوکراین هم این اصل رعایت میشود؟
نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد گفت: ایران بی طرفی فعال خود را در جنگ اوکراین حفظ کرده و هرگز سلاحی به طرفین این جنگ برای استفاده در آن نداده است.
محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، در توییتی با تکذیب وجود سلاح‌های ایرانی در جنگ اوکراین نوشت: هدف ‎غرب این است که با این اتهامات، مانع ورود قانونی ایران به بازار جهانی تسلیحات شود.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: با وجود اینکه در پرونده اوکراین از غرب حمایت می کنیم ولی به تمایلی به مشارکت در جنگ نداریم و به کی یف سلاح نخواهیم فروخت.
کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: طنز تلخی است، کشورهای صادرکننده میلیاردها دلار اسلحه به کشورهای دیگر هستند یک جنگ تبلیغاتی علیه ما راه انداخته‌اند.
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با استقبال از فعال سازی مناسبات دو کشور در حوزه های مختلف بر نبود محدودیت در ارتقای روابط فیمابین و استفاده از ظرفیتهای موجود برای توسعه مناسبات تاکید کرد.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین امروز جمعه گفته از اینکه اسرائیل سلاحی برای کمک به آن کشور در جنگ با روسیه ارسال نکرده شوکه شده است. شبکه خبری راشاتوی نوشته که اشاره زلنسکی احتمالاً به فروش سامانه گنبد آهنین از سوی اسرائیل به قبرس است.
مقامات کره شمالی گزارش رسانه‌های آمریکا درباره ارسال تسلیحات نظامی این کشور به جنگ اوکراین را رد کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ