مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی درباره راهکارهای کوتاه و بلندمدت مهار تورم، اصلی ترین عامل ایجاد تورم‌های سالهای اخیر را رشد نقدینگی مازاد بر رشد تولید دانست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام این گروه صنعتی، ضمن ارایه راهکارهای اصلی خروج از زیان دهی، حذف قیمت گذاری دستوری را مهم ترین عامل در دستیابی به این هدف دانست.
کارشناس و مربی والیبال با اشاره به دلایل قهرمانی تیم جوانان ایران در مسابقات جهانی از نظم و تاکتیک تیمی به عنوان اصلی‌ترین عوامل یاد کرد و گفت: این فاکتور در تیم بزرگسالان کمتر دیده شد.
کارشناس و مربی والیبال با اشاره به دلایل قهرمانی تیم جوانان ایران در مسابقات جهانی از نظم و تاکتیک تیمی به عنوان اصلی‌ترین عوامل یاد کرد و گفت: این فاکتور در تیم بزرگسالان کمتر دیده شد.
عاملی، امام جمعه اردبیل تصریح کرد: بعضی خیال می‌کنند که پایه‌گذار اندیشه ولایت فقیه حضرت امام (ره) است و لذا می‌گویند نظریه ولایت فقیه اندیشه ایرانی است، به همین جهت در لبنان عده‌ای حزب‌الله را که تمام برنامه‌های خود را با ولایت فقیه تنظیم کرده حزب ایرانی می‌دانند، جناب سیدحسن نصرالله در پیام خود به کنگره اظهار داشت: اصلی‌ترین نظریه‌پرداز ولایت فقیه از خود لبنان و از کرک نوح توسط محقق کرکی شروع و در زمان شاه طهماسب در ایران عملیاتی شده است، پس چگونه می‌توان گفت این نظریه، نظریه ایرانی است، این نظریه قبل از امام توسط محقق کرکی، نراقی و اعاظم علمای شیعه مطرح و بر آن استدلال شده
یکی از کنشگران و فعالان محیط‌زیست ضمن بررسی عوامل دخیل در خشک شدن آب «چشمه علی» شهر ری می‌گوید: «هرچند علل مختلفی در بروز این اتفاق نقش داشته‌اند، اما «مدیریت نادرست» یکی از اصلی‌ترین آنهاست. وزارت نیرو آنطور که انتظار می‌رفت، نتوانسته ظرفیت آبی کشور را مدیریت کند.»
گلر نساجی یکی از اصلی‌ترین عوامل راهیابی این تیم به فینال جام حذفی در دوره گذشته و عبور از استقلال بود.
کارشناس اقتصادی گفت: بسیاری از دولت‌ها به علت مشکلاتی مانند محدود شدن در یک مرز مشخص شهری جهت ساختن خانه‌های مسکونی و نیز رجوع به تراکم‌سازی به جای توسعه افقی شهرها، قادر به ساختن خانه‌های مسکونی نیستند. به همین دلیل، مسئله اجاره بها نیز به محدودیت شدید عرضه ملک مسکونی ناشی از انحصار بالای زمین در شهر‌های بزرگ مرتبط است.
تحقیقات در مورد رفتار سازمانی خواب را عامل مهمی برای موثر بودن در کار تشخیص داده است. یافته‌ها نشان می‌دهند شب‌هایی که کارمندان خواب خوبی داشته اند (یعنی کیفیت یا مدت زمان خواب بیش تر) روز بعد در انجام وظایف اصلی شان بهتر عمل کرده و در محل کار مشارکت بیش تری داشته و به احتمال زیاد از همکاران شان حمایت کرده‌اند.
اصلی‌ترین عامل بروز حوادث ناگوار، مربوط به ناایمن بودن ساختمان‌ها، عدم رعایت استاندارد‌های ساخت‌وساز و سوءمدیریت است.
عضو هیات عامل و معاون پشتیبانی بانک ملی ایران در جمع مهندسان و کارشناسان حوزه ساختمان و کارپردازی بانک مسئولیت پذیری را اصلی ترین رکن تمام وظایف و تخصص ها به ویژه مهندسی و ساختمان دانست.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران نوسانات نرخ ارز را اصلی ترین عامل گرانی سکه اعلام کرد و گفت: با توجه به بزرگ بودن حباب سکه، اگر مردم به سمت خرید مصنوعات طلا بروند، بهتر است.
سرپرست شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: سرمایه انسانی سازمان اصلی‌ترین مزیت رقابتی هستند که چنانچه درست مدیریت شوند، می‌توانند به‌عنوان عامل کلیدی در موفقیت سازمان مؤثر باشند.
بیماری‌های قلبی، اصلی‌ترین عامل مرگ‌ومیر در جهان است. در این میان، مصرف زیاد نمک از مهم‌ترین عوامل فشارخون بالا و بروز بیماری‌های قلبی و عروقی است.
فرانسه این بار و در شرایطی که از ایتالیا پیش افتاده بود، در نهایت و در ضربات پنالتی بازی را به این تیم واگذار گرد. تنها گل این تیم را زین الدین زیدان در دقایق ابتدایی و از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و در نهایت همین بازیکن بود که با اخراج در اوقات اضافی، اصلی ترین عامل شکست فرانسه در ضربات پنالتی لقب گرفت.
کارشناس فوتبال و کاپیتان سابق استقلال با بیان این که این تیم شرایط بهتری نسبت به حریف دارد، گفت: تیمی که در طول بازی آرامش و تمرکز خود را حفظ کند می تواند برنده دربی باشد.
قائم مقام باشگاه مس رفسنجان اشتباهات داوری را به عنوان اصلی ترین عامل ناکامی این تیم در رسیدن به رتبه‌های بالای جدول می‌داند.
فالح الفیاض رئیس سازمان حشد شعبی عراق به مناسبت پنجمین سالگرد شکست داعش (یوم النصر) سخنرانی کرد.
کارشناس و پیشکسوت فوتبال با اشاره به دیدار حساس تیم ملی برابر آمریکا گفت: تمرکز بازیکنان روی مسائل فنی و خواسته‌های کادر فنی اصلی ترین عامل در موفقیت تیم ملی است.
یکی از اصلی‌ترین عوامل شکست سنگین تیم ملی مقابل انگلیس مصدومیت علیرضا بیرانوند در دقایق ابتدایی مسابقه بود.
بیشترین شکستگی مربوط به پوکی استخوان در ناحیه لگن، ستون مهره ها، مچ یا قسمت بالای بازو رخ می دهد. البته گاهی شکستگی یک استخوان می تواند در ادامه به شکستن سایر استخوان ها نیز منجر شود. بنابراین لازم است در سریع ترین زمان ممکن نسبت به تشخیص و درمان این بیماری اقدام شود.
بایرن مونیخ و دورتموند بی شک جذاب ترین جذاب فوتبال آلمان در سالیان اخیر بوده است.
بایرن مونیخ و دورتموند بی شک جذاب ترین جذاب فوتبال آلمان در سالیان اخیر بوده است.
یکی از اصلی‌ترین عوامل حساسیت پاییزی گیاهانی هستند که در این فصل مقدار زیادی گرده تولید می‌کنند. کپک نیز عامل مهم دیگری است، زیرا در فصل پاییز برگ‌های درختان کپک می‌زنند. هنگامی که برگ‌ها را جمع می‌کنید یا از روی آن‌ها می‌پرید و حتی با وزش باد، هاگ کپک‌ها در هوا پخش می‌شود و علائم حساسیت را ایجاد می‌کند.
بررسی ها نشان می دهد توقف حمایت از عرضه و تولید مسکن در دهه ۹۰، از اصلی ترین عوامل انباشت تقاضا و ایجاد بحران در بازار مسکن بوده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ