در جریان حملات موشکی اخیر جنبش جهاد اسلامی به شهر‌ها و شهرک‌های اسراییلی، سامانه گنبد آهنین عملکرد ضعیفی از خود نشان داده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رسانه‌های صهیونیستی به کاهش قدرت بازدارندگی ارتش رژیم صهیونیستی و افزایش قدرت نیروهای حزب الله اشاره کردند.
خود متوسلیان و چند نیروی دیگر در پادگان «الزبدانی» باقی ماندند و چند روز مانده به بازگشتش به تهران، برای جلوگیری از تصرف سفارت ایران در بیروت توسط فالانژ‌ها و ارتش اسراییل، از پادگان «الزبدانی» به سمت بیروت حرکت کرد؛ از محلی که تا بیروت کمتر از دو ساعت رانندگی راه بود، اما این جاده برای متوسلیان و سه همراهش پایان نداشت.
نماینده حزب‌الله لبنان در ایران گفت: دیگر ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل تمام شده و دوره‌اش گذشته است.
دبیرکل حزب الله همچنین از ارتش لبنان، نیروهای امنیتی، گروه‌های فلسطینی، همه روسای جمهور و احزاب سیاسی و کشورهایی که از مقاومت حمایت کردند، از جمله ایران و سوریه قدردانی کرد.
وبسایت عبری باکو نوشت: دو روز پس از تهدید ایران توسط رئیس ستاد ارتش اسرائیل، ایران یک موشک بالستیک جدید به وزن ۱.۵ تن را آزمایش کرد.
نتانیاهو گفت: «ما با تلاش‌های ایران جهت کلید زدن یک کارزار چندجبهه‌ای علیه خودمان مواجه هستیم. دستور من به ارتش اسرائیل و دستگاه‌های امنیتی این است که برای یک کارزار در چند جبهه آماده باشید... اگر به چنین چیزی نیاز داشته باشیم می‌توانیم آن را انجام دهیم.»
در پی شهادت «خضر عدنان» اسیر برجسته فلسطینی در زندان رژیم اشغالگر، ارتش این رژیم امروز سه‌شنبه مانور‌های خود را که قرار بود صبح امروز در مجاورت نوار غزه اجرا کند لغو کرد.
رهبر مخالفان در رژیم‌صهیونیستی بر فروپاشی ارتش این رژیم در سایه قانون جدید خدمت سربازی تاکید کرد.
محسن رضایی گفت: گسل دوم تحریک برخی کشور‌ها علیه ایران بود؛ مثلاً تحریک جمهوری آذربایجان و بستن قرارداد‌های تسلیحاتی اسرائیل با جمهوری آذربایجان تا در شمال ایران غائله‌هایی به وجود بیاید و فکر و تمرکز ارتش و سپاه و دولت ایران را به‌سمت شمال ببرد تا اسرائیل بتواند مراکز هسته‌ای ایران را بمباران کند.
فرمانده کل ارتش گفت: رژیم صهیونیستی که خود در حال غرق شدن بوده و آثار فروپاشی این رژیم بیش از پیش نمایان شده است، حقیرتر از آن است که تهدیدی برای جمهوری اسلامی ایران محسوب شود و اقدامات دور از عقل و تدبیر سردمداران این رژیم فقط روند فروپاشی آن‌ها را تسریع می‌بخشد.
منابع خبری بامداد جمعه از حمله ارتش صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان خبر دادند.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خطاب به کابینه این رژیم در خصوص وخامت اوضاع ارتش هشدار داد.
روزنامه هاآرتص چند روز پیش در گزارشی مدعی شده بود که اسراییل طی دو دهه گذشته، ائتلافی راهبردی با جمهوری آذربایجان شکل داده است و به گفته منابع مطلع، در ازای دریافت نفت و ایجاد جای پایی در نزدیکی ایران، تسلیحاتی به ارزش میلیارد‌ها دلار به این کشور می‌فروشد.
حمله روز چهارشنبه ارتش اسراییل با بیش از ۱۵۰ نظامی به شهر نابلس به نوشته الجزیره یکی از مرگبارترین حملات اسراییل در کرانه باختری از زمان انتفاضه دوم در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ بود که به شهادت ۱۱ نفر و مجروح شدن دست‌کم ۸۰ نفر انجامید.
منابع عبری از آماده‌باش نظامیان ارتش رژیم صهیوینستی از بیم عملیات های انتقام جویانه فلسطینیان در واکنش به تحولات اخیر در نابلس، خبر می دهند.
شبکه خبری الجزیره شامگاه دوشنبه از اعلام آماده باش ارتش رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی از بیم حملات انتقام جویانه ایران خبر داد.
بنیامین نتانیاهو در روز‌های نخست بازگشت به منصب نخست‌وزیری، در یک سخنرانی اولویت نخست دولتش در عرصه سیاست خارجی را مقابله با ایران عنوان کرد. آویو کوخاوی، رئیس پیشین ستاد کل ارتش اسرائیل نیز پیش از پایان دوران مسئولیتش عنوان کرده بود که ارتشی به جانشین خود تحویل می‌دهد که از توانایی و آمادگی لازم برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران برخوردار است.
رئیس ستاد ارتش اسرائیل در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد که ارتش این رژیم در سال گذشته ۳ نقشه برای حمله به ایران طراحی کرده است.
این گزارش حاکیست، ایران در حالی نمونه ایلات و صاعر ۶ را نزدیک بندر «جاسک» در جنوب ایران ایجاد کرد که در نزدیک این منطقه یک پایگاه نیروی دریایی ایران وجود دارد.
یک رسانه صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که ایران در جریان رزمایش اخیر خود، عملیات پهپادی علیه پایگاه ارتش اسرائیل در سواحل دریای سرخ را شبیه سازی کرده است.
یک روزنامه صهیونیستی با استناد به تصاویر و داده‌های منتشرشده در رسانه‌ها نوشت، در رزمایش «ذوالفقار ۱۴۰۱» حمله به پایگاه نیروی دریایی ارتش تل‌آویو در بندر ایلات شبیه‌سازی شده است.
رئیس اطلاعات ارتش رژیم اسرائیل طی مواضعی بی‌اساس مدعی شد که ایران احتمالاً به‌زودی غنی‌‌سازی اورانیوم را دست‌کم تا سطح ۹۰ درصدی مورد کاربرد در تسلیحات هسته‌ای ارتقاء خواهد داد.
رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با اذعان به اینکه ایرانی ها بسیار باهوش هستند و می توانند حقوق هسته ای خود را محقق سازند، گفت تل آویو قادر به اقدام نظامی یکجانبه علیه ایران نیست.
ارتش اسرائیل اعلام کرد که نقطه‌ای در قنیطره سوریه را که در اختیار نیرو‌های حزب‌الله لبنان بوده بمباران کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ