اقدام محمد باقر قالیباف در بازگشایی یک پرونده و موضوع کهنه، از سوی ناظران به عنوان تلاشی برای جلب توجه افکار عمومی در آستانه انتخابات مجلس ارزیابی می‌شود که قرار است زمستان سالجاری برگزار شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
لئون بایی، بازیکن استون ویلا، پس از بازی با اورتون با یک طرفدار استون ویلا درگیر شد.
رئیس جمهور «لایحه ارجاع اختلاف بین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کره به داوری» را به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.
با ارسال لایحه ارجاع اختلاف بین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کره به داوری از سوی رئیس جمهور به مجلس، شکایت ایران از کره جنوبی درباره پیگیری حقوقی و استرداد مطالبات از بانک‌های این کشور رسماً کلید خورد.
جهانگیری: هنوز تکلیف پرونده شکایت قالیباف از بنده، مشخص نشده است.
وکیل اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در دولت حسن روحانی در واکنش به اظهارات اخیر دستیار رئیس مجلس گفت: بهتر نبود اقای قالیباف به جاى شکایت، به ابهامات افکار عمومى جواب مى داد؟
جهانگیری گفت: از قافله توسعه عقب افتاده ایم. در شرایطی که کشور‌ها در حوزه IT و ICT در حال پیگیری توسعه بودند، ما در این حوزه‌ها درگیر کم و زیاد کردن سرعت اینترنت و فیلترینگ شدیم. اکنون سرعت تحولات این عرصه به حدی شده است که کشور‌ها با عبور از همان حوزه‌هایی که ما هنوز درگیر اصلش هستیم، در حال بهره‌گیری از نسل جدید از فناوری‌ها هستند.
نماینده ادوار پیشین مجلس گفت: از موضوع شکایت آقای قالیباف از جهانگیری به این شکل استنباط می‌شود که آقای قالیباف به دنبال این است که مسائل و حواشی گذشته را به میدان بکشاند و با آن بازی کند تا بتواند پایگاهی در بین مردم پیدا کند.
وکیل اسحاق جهانگیری درباره جلسه دیروز دادگاه، می‌گوید موکل او شخصا آمادگی حضور در دادگاه را داشت، اما از آنجایی که مطلع شدیم آقای قالیباف عزم رودرو شدن در دادگاه ندارد، من به‌عنوان وکیل، در دادگاه حاضر شدم.
این منبع آگاه تاکید کرد که هیچ نماینده­ای از سوی آقای جهانگیری به قصد کسب رضایت تعیین نشده و نخواهد شد. اتفاقاً آقای جهانگیری از حضور در دادگاه آن هم براساس شکایت آقای قالیباف که مورد توجه خاص افکار عمومی هستند، به منظور شفاف سازی بخشی از مسائل دوره مدیریت شان استقبال می کند.
اگر زنی در محل کار پیشنهاد نامشروعی از سوی همکار خود دریافت کند، می‌تواند علیه آن فرد شکایت کند و آن فرد از کار دولتی خود اخراج خواهد شد. فرستادن تصاویر و مطالب مستهجن برای زنان بدون رضایت آن‌ها نیز جرم خواهد بود. تصویربرداری از زنان حین اعمال جرم علیه آن‌ها خود جرم خواهد بود.
جلال محمودزاده نماینده مهاباد طی تذکری به رئیس مجلس و اعضای هیأت رئیسه به عدم ارجاع سوالات خود از وزیر کشور به صحن علنی اعتراض شدیدی کرد و گفت: یعنی باید برای پیگیری سوال ملی و قانونی خود از سردار جوکار به سردار قالیباف شکایت کنم؟!
میرسلیم، نماینده مجلس: بعضی ها می‌خواهند برای آبروی خودشان از حیثیت بنده مایه بگذارند.
در پی شکایت «محمد باقر قالیباف»، دادگاه، «مصطفی میرسلیم» را بابت ادعای رشوه ۶۵ میلیارد تومانی به نمایندگان مجلس برای رأی ندادن به تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس دهم، مجرم شناخت و او را محکوم کرد.
در پی شکایت «محمد باقر قالیباف» دادگاه «مصطفی میرسلیم» را بابت ادعای رشوه ۶۵ میلیارد تومانی به نمایندگان مجلس برای رأی ندادن به تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس دهم، مجرم شناخت و او را محکوم کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس در واکنش به محکوم شدن پیرو تهمت زدن به قالیباف، گفت: درخواست اعاده دادرسی درباره شکایت قالیباف می‌کنم.
با روشن شدن کذب بودن این اتهام، آقای قالیباف نسبت به آقای میرسلیم که به نظر می‌رسید بر اساس اطلاعات نادرست اظهار نظر کرده بود، اعلام رضایت کرد؛ بنابراین گزارش، مصطفی میرسلیم چندی پیش ادعایی را درباره پرداخت رشوه ۶۵ میلیارد تومانی شهرداری تهران برای خارج کردن طرح تحقیق و تفحص از این نهاد از دستورکار مجلس دهم را مطرح کرده بود.
در پی شکایت «محمدباقر قالیباف»، دادگاه «مصطفی میرسلیم» را بابت ادعای رشوه ۶۵ میلیارد تومانی به نمایندگان مجلس برای رأی ندادن به تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس دهم مجرم شناخت.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی پس از استماع نطق یکی از نمایندگان درباره شکایت محمدباقر قالیباف از بیژن نوباوه درباره این موضوع توضیحاتی ارائه داد.
حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی به ارائه توضیحاتی درباره شکایت محمدباقر قالیباف از بیژن نوباوه و بررسی این موضوع در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس پرداخت.
امروز(سه‌شنبه، ۲۴ آبان) بیژن نوباوه نماینده تهران در مجلس، ضمن اعلام «شکایت محمدباقر قالیباف از او به اتهام نشر اکاذیب» گفت که امروز احضاریه‌ای به دادگاه با اتهام نشر اکاذیب به من ابلاغ شده که در آن قید شده که اگر تا ۵ روز آتی به دادگاه مراجعه نکنم، حکم جلب من صادر می‌شود و بازداشت خواهم شد.
بیژن نوباوه گفت: امروز احضاریه‌ای به دادگاه با اتهام نشر اکاذیب به من ابلاغ شده که در آن قید شده که اگر تا ۵ روز آتی به دادگاه مراجعه نکنم، حکم جلب من صادر می‌شود و بازداشت خواهم شد.
نماینده پیشین مجلس صدور رای ۹۱ روز حبس تعلیقی در پرونده شکایت قالیباف از خود را تایید کرد.
ایمن‌آبادی گفت: متاسفانه نه لایحه من و نه مستندات من خوانده نشد و گفتند باید به ترکیه بروی تا تائید مستندات خود را بگیری. متاسفانه رفتار آقای قاضی به نحوی بود که آقای قالیباف به وکیل احتیاج نداشت!
«ذبیح‌الله خداییان» سخنگوی قوه قضاییه، امروز (سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه) در جریان نشست خبری خود به سؤالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف پاسخ داد و گفت: کسانی که اقدام به انتشار به مطالب کذب کنند و یا مدارک کافی ندارند، تحت تعقیب قرار و محکومیت می گیرند. افراد باید در انتشار اطلاعات دقت کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ