شرکت راکت لب دو ماهواره جدید خوشه تندباد یاب ناسا را از نیوزلند به فضا پرتاب کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس سازمان صنایع الکترونیک ایران از پرتاب ماهواره طلوع ۳ تا پایان امسال خبر داد و گفت: این ماهواره پس از قرارگرفتن در مدار، قابلیت ارسال فوری اطلاعات تصویری و مخابراتی را دارد.
چین ماهواره جدیدی به ناوگان ابزارهای فضایی هواشناسی خود افزوده است. این ماهواره تغییرات آب و هوایی را رصد می کند.
شرکت اسپیس ایکس یک ماهواره ارتباطی جدید اندونزیایی را از ایالت فلوریدا آمریکا به مدار زمین برد. این ماهواره برای ۱۵۰ هزار واحد عمومی اینترنت رایگان فراهم می کند.
رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: ماهواره پارس ۱، ظفر ۲،طلوع ۴ در حال اجرا و در آستانه پرتاب هستند.
رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: ماهواره پارس ۱، ظفر ۲،طلوع ۴ در حال اجرا و در آستانه پرتاب هستند.
پیش بینی زلزله همیشه یک چالش در سطح جهانی بوده و امید می‌رود پرتاب ماهواره جدید چین برای پیش بینی بهتر زلزله مؤثر واقع شود.
به گفته گردان هوایی ۱۸ دفاع فضایی «نیروی فضایی آمریکا» (USSF) که اجسام ساخت بشر را در مدار زمین ردیابی می‌کند، ماهواره «کاسموس ۲۴۹۹» (Kosmos ۲۴۹۹) در شب سوم ژانویه متلاشی شد.
یک ماهواره روسیه مرموز  اوایل ماه گذشته از هم پاشید و ابری از زباله های فضایی ایجاد کرد که ممکن است برای مدتی در مدار زمین باقی بمانند.
بقایای ماهواره ۳۸ ساله و مرده ناسا وارد جو زمین شد.
مقامات آژانس فضایی ناسا عصر روز جمعه نوشتند: ناسا انتظار دارد که بخش زیادی از این ماهواره هنگام ورود به جو بسوزد، اما انتظار می‌رود بخشی از اجزای آن نیز پس از ورود مجدد باقی بمانند. خطر آسیب رسیدن به افراد روی زمین بسیار کم یعنی تقریباً یک در ۹۴۰۰ است.
سخنگوی سازمان فضایی ایران از عملیاتی شدن کامل ماهواره خیام تا ۲ هفته آینده خبر داد و گفت: تاکنون تصاویر رنگی و بسیار با کیفیتی از مناطق مختلف کشورمان از ماهواره خیام دریافت کرده‌ایم.
ناسا همراه موشک فالکون ۹ متعلق به اسپیس ایکس نخستین ماهواره برای رصد آب های سطحی سراسر زمین به فضا ارسال کرده است.
برخی از ماهواره های کیوب ستی که در ماموریت آرتمیس یک همراه موشک اس ال اس و کپسول اوریون به فضا پرتاب شدند، اکنون فعال شده اند اما برخی از آنها هیچ اطلاعاتی به زمین نفرستاده اند.
یک فضاپیمای کوچک ناسا بالاخره به ماه رسید. کاوشگر ۲۵ کیلوگرمی«کپستون» وارد مدار ماه و به این ترتیب نخستین ماهواره کیوب ستی شد که به نزدیک ترین همسایه زمین رسید.
اروپا تصمیم دارد برای فناوری مخصوص ارتباطات رمزگذاری شده کوانتومی و ایمن ماهواره ای را در سال ۲۰۲۴ میلادی به فضا پرتاب کند.
چین از روی یک پلتفرم متحرک در دریا ۲ ماهواره برای تقویت سیگنال های سیستم ناوبری «بیدو»(Beidou)به مدار زمین فرستاد.
در صورت تایید یک قانون پیشنهادی جدید، ماهواره های از کارافتاده آمریکایی باید در ۵ سال از مدار زمین خارج شوند.
شرکت اسپیس ایکس همراه یک موشک دسته ای ماهواره اینترنتی استارلینک را همراه محموله ای برای بویینگ به فضا فرستاد. بوستر موشک پس از انجام عملیات در پهپادکشتی این موشک فرود آمد.
یک ماهواره تولید انگلیس می تواند نقشه ای سه بعدی از جنگل های زمین فراهم می کند تا میزان کربنی که در آنها وجود دارد و همچنین تاثیرات جنگل زدایی بر تغییرات آب و هوایی سنجیده شود.
سالاریه با اشاره به همکاری اخیر ایران با کشور روسیه برای دسترسی به ماهواره‌های سنجشی با دقت بالا، یادآور شد: ما این راه را ادامه خواهیم داد و در سال‌های آینده قرار است ماهواره‌هایی با دقت بالاتر تولید، پرتاب و مدارگذاری شود تا نیاز کشور مرتفع گردد.
سالاریه با اشاره به همکاری اخیر ایران با کشور روسیه برای دسترسی به ماهواره‌های سنجشی با دقت بالا، یادآور شد: ما این مسیر را ادامه خواهیم داد و در سال‌های آینده قرار است ماهواره‌هایی با دقت بالاتر تولید، پرتاب و مدارگذاری شود تا نیاز کشور مرتفع شود.
سالاریه با اشاره به همکاری اخیر ایران با کشور روسیه برای دسترسی به ماهواره‌های سنجشی با دقت بالا، گفت: ما این مسیر را ادامه خواهیم داد و در سال‌های آینده قرار است ماهواره‌هایی با دقت بالاتر تولید، پرتاب و مدارگذاری شود تا نیاز کشور مرتفع شود.
فیروزی با تاکید بر اینکه عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند قیمت‌ها را در بازار متعادل کند، اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به مکانیزمی که خودرو در بستر آن عرضه می‌شود، تنها نوعی رانت توزیع می‌شود و عملا مشتری واقعی که نیاز مبرم به خودرو دارد، با توجه به تعداد زیاد شرکت‌کنندگان شانس جندانی برای برد در قرعه‌کشی را ندارد، چرا که با این فاصله قیمتی خودرو در درب کارخانه و بازار آزاد، سود هنگفتی وجود دارد و بسیاری از افراد با توجه به تورمی که در جامعه وجود دارد، برای حفظ ارزش دارایی‌های خود اقدام به شرکت در پیش فروش خودرو می‌کنند.
مشخص نیست وضعیت عرفان باقری در استقلال چگونه است و چرا باید برای تماشای بازی‌های دوستانه در ورزشگاه‌ها حاضر شود. به نظر می‌رسد او همچنان دنبال فرصتی است تا از استقلال جدا شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ