رشد سریع مکزیکوسیتی ناشی از افزایش تند جمعیت تحت‌تاثیر موج‌‌‌های مهاجرت دهه‌‌‌های اخیر، بارگذاری گسترده مسکن در حومه و بزرگ‌تر شدن حومه که به تحریک حاشیه‌‌‌نشینی و افزایش جمعیت شهرهای اطراف مکزیکوسیتی منجر شده است و نیز غلط از آب درآمدن تحلیل‌‌‌هایی مبنی بر اینکه مخاطرات طبیعی تهدید‌آمیز برای ساکنان مکزیکوسیتی آنها را به مهاجرت معکوس وا می‌دارد، اما در عمل جذابیت سکونت در شهرهای بزرگ آن‌‌‌قدر بود که چنین نشد؛ همه و همه از وجود تشابه میان تهران و مکزیکوسیتی به شمار می‌‌‌آید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تمرین امشب سرخپوشان تبریزی در هوای خنک برگزار شد.
احتمال رویارویی میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان به بیشترین حد ممکن رسیده است و چتربازان رژیم صهیونیستی در یکی از روستاهای قبرس، جنگ علیه مقاومت لبنان را شبیه سازی کردند.
ثبت نام در دوره شبیه‌سازی مدیریت کسب و کار توسط ستاد مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برای شرکت‌های دانش بنیان، آغاز شد.
شرکت گاز استان تهران از پروژه شبیه‌سازی ورود به منهول از طریق واقعیت مجازی رونمایی کرد.
لی لی‌یی رئیس موسسه محیط زیست فضایی و علوم مواد در موسسه فناوری هاربین می‌گوید: شبیه‌ساز جامع سطح ماه که قادر است چندین محیط بسیار شبیه به شرایط واقعی ماه را شبیه‌سازی کند، به ما کمک می‌کند مکانیسم تشکیل غبار ماه در چنین محیطی و اثرات آن بر فضاپیماها، لباس‌های فضایی و فضانوردان را درک کنیم.
محققان دانشگاه تهران از طریق شبیه‌سازی عددی به بررسی رفتار قطره‌های واردشده به دستگاه تنفسی پرداختند.
بر اساس شبیه‌سازی‌های صورت گرفته از تقابل ایالات متحده و چین بر سر مالکیت تایوان، آمریکا یارای مقابله با توان نظامی چین را ندارد.
ستاره ایرانی بایر لورکوزن به دنبال حضور ثابت مقابل رویال یونیون بلژیک است.
تنش‌ها میان چین و تایوان به دهه‌ها قبل بازمی‌گردد. با اعلام حکومت کمونیستی در پکن از سوی مائو تسه‌تونگ جنگ داخلی در چین پایان یافت و ملی‌گرایان کومینتانگ به رهبری جیانگ جیه شی به تایوان گریختند. ملی‌گرایان چین با تشکیل حکومت جدید در تایپه روابط با پکن را قطع کردند. به گزارش یورونیوز، حکومت تایپه چند ماه بعد در سال ۱۹۵۰ به یکی از متحدان ایالات‌متحده در جریان جنگ کره تبدیل شد. واشنگتن برای حمایت از متحد جدید خود ناوی را به تنگه تایوان فرستاد تا از این جزیره در برابر حمله احتمالی چین محافظت کند.
جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: با در اختیار گرفتن کلیه پهپادها و با همکاری هوافضای سپاه توانستیم به خوبی انواع تهدیدات را شبیه‌سازی و برای مقابله با آنها آماده باشیم.
سرمربی آلومینیوم تصمیم گرفت تمرین تیمش قبل از دیدار با مس را زیر نور برگزار کند.
زلزله‌‌‌شناسان و متخصصان سازه معتقدند تهران شرایط پیچیده‌‌‌ای از این نظر دارد. هم به لحاظ مشخصات سازه‌‌‌ای و هم از نظر وضعیت طبیعی زمین و ویژگی‌‌‌های زمین‌‌‌شناختی. خاستگاه زمین در شمال تهران سنگی اما در جنوب آبرفتی است؛ در جنوب تهران تراکم جمعیت و خانه‌‌‌های فرسوده و حتی خانه‌‌‌های با عمربنای کمتر اما با مقاومت پایین‌‌‌تر در برابر زلزله، بیشتر از شمال شهر است.
طی امروز و فردا برای اعضای دو تیم اعزامی به مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا و جام بین‌المللی دانکلوف تمرین شبیه‌سازی شده در نظر گرفته شده است.
محققان موفق شدند تا دو نتیجه به دست بیاورند که هر دو مرد جوانی با بینی و لب‌های پهن را به تصویر می‌کشد. یکی از تقریب‌ها شامل مو و ابرو است و دیگری زوزو را با چشمان بسته و بدون مو نشان می‌دهد.
این گوساله‌ها از یک نژاد گاو هلندی متولد شده‌اند و در طول زندگی خود می‌توانند 100 تن شیر تولید کنند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر بر ضرورت راه‌اندازی شهرک شبیه‌ساز زلزله در تهران و همچنین تربیت نیروهای جدید و تقویت توان تیم‌های واکنش سریع هلال‌احمر تاکید کرد.
این تیم تحقیقاتی تراشه‌ای ساختند که رفتار مکانیکی مشابه روده زنده را نشان داد و جریان مایع و کشش مکانیکی چرخه‌ای را معرفی کرد. به‌عنوان مثال، تنش برشی تقریبی ۰٫۰۲ dyne/cm ۲ جریان مایع مورد نیاز برای مورفوژنز اپیتلیال روده را تولید کرد.
شبیه‌سازی عجیب برایان امبوئمو، بازیکن برنتفورد، در دیدار امروز مقابل تاتنهام با انتقادهای زیادی مواجه شده است.
دانشمندان پیامی را از طریق یک تونل فضا - زمان منتقل می‌کنند و به پیشرفتی در مکانیک کوانتومی دست می‌یابند. این رفتار شگفت انگیز همان چیزی است که در واقع بین دو سیستم درهم تنیده ایجاد شده در این آزمایش اتفاق می‌افتد. اگر به معادل هولوگرافیک آن فکر کنیم می‌توان آن را راحت‌تر درک کرد: پیام آلیس توسط کرم چاله بلعیده شده و در انتهای دیگر به باب تحویل داده می‌شود
گل دوم ژاپن به اسپانیا، جنجال‌های زیادی را به دنبال داشته است.
در آستانه آخرین جام جهانی 32 تیمی، شبیه‌سازی مرحله مقدماتی جام جهانی بعدی، نکات جالبی را در خود خواهد داشت.
تیم ملی یک هفته قبل از عزیمت به قطر، در جزیره کیش اردوی تدارکاتی برپا کرده و مراحل آماده سازی را پشت سر می‌گذارند.
وزارت دفاع تایوان با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد ارتش چین در حال شبیه‌سازی حمله به این منطقه است.
وزارت دفاع منطقه تایوان مدعی است تحرکات کشتی‌ها و هواپیمای چین در تنگه تایوان نشان می‌دهد ارتش چین در حال شبیه‌سازی حمله به این منطقه است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ