روس‌ها بر این باور بودند که شاتل به جای ارسال و رها کردن ماهواره‌های آمریکایی در فضا، می‌تواند بدون هیچ محموله‌ای وارد فضا شده و برای بازگرداندن ماهواره‌های حساس شوروی وارد عمل شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بر اساس گزارش پارتیزان، قایق انتحاری ALBATROS ساخت ASELSAN قادر به حمل محموله ۲۰۰ کیلوگرمی با حداکثر سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت است. این قایق که با اثر حرارتی و راداری کمی طراحی شده توانایی اجرا حمله خودمختار تکی یا گروهی را دارد.
Gepard دارای یک برجک دو نفره با دو توپ ۳۵ میلی‌متری Oerlikon Contraves KDA است که بر روی شاسی تانک لئوپارد ۱ (MBT) سوار شده است.
موشک‌های هایپرسونیک از فناوری‌های نظامی جدید جهان به شمار می‌روند و معدود کشور‌هایی به فناوری آن دست یافته‌اند.
کارباین M۴ به خانواده‌ای از کارباین‌های (انواع کوچک‌شده) تفنگ ام۱۶ گفته می‌شود که همگی الگوگرفته از اسلحه ای‌آر ۱۵ به طراحی یوجین استونر در شرکت آرمالایت هستند. ام۴ کارباین در واقع نوع کوتاه‌شده و سبک‌شده تفنگ تهاجمی ام۱۶آ۲ است و با آن ۸۰ درصد اشتراک قطعات دارد. تولید ام۴ در سال ۱۹۹۴ در شرکت کلت آغاز شده و هم‌اکنون به همراه‌ام۱۶آ۴ سلاح سازمانی اصلی ارتش آمریکاست و در بیشتر واحد‌ها جای مدل قدیمی‌تر ام۱۶آ۲ و سلاح کمری برتا ام۹ را گرفته‌است.
بر اساس اطلاعات گزارشی تازه از میدان نبرد اوکراین روس‌ها برای منحرف کردن توجه و بی‌اثر کردن سیستم‌های پدافندی موجود در اوکراین رو به استفاده از سلاحی استثنایی آورده‌اند: پهپاد‌های چوبی.
این تفنگ هوشمند برای کاربران مجاز مانند هر سلاح گرم دیگری عمل می‌کند. موتور بیومتریک اختصاصی Biofire از سیستم‌های یکپارچه اثر انگشت و تشخیص چهره سه بعدی برای تأیید هویت کاربر مجاز در هر شرایطی استفاده می‌کند و به محض به دست گرفته شدن توسط صاحبش، فورا قفل آن بدون نیاز به وارد کردن هر گونه کد یا فشردن دکمه یا استفاده از هر ابزار دیگری باز می‌شود.
بمب‌های هدایت دقیق KAB-۱۵۰۰ S-E از سیستم روسیه موقعیت‌یاب جهانی ماهواره‌ای گلوناس برای هدایت و رسیدن به هدف استفاده می‌کنند. این مهمات مخرب از سال ۲۰۱۹ به خدمت ارتش روسیه درآمده است.
استفاده نظامی از حیوانات وحشی در تاریخ سابقه‌ای طولانی دارد، اما در دوران معاصر کمرنگ شده بود و حالا به نظر می‌رسد که از ترکیب فناوری‌های مدرن و شکارچیان طبیعت تجهیزات نظامی تازه‌ای ساخته خواهد شد.
گلوله‌های توپ جدید ۱۵۵ میلیمتری کمپانی بی‌ای‌ئی سیستمز که برای توپخانه دوربرد جدید آمریکایی طراحی شده است، می‌تواند اهدافی را در فاصله ۱۰۵ کیلومتری هدف قرار دهد.
بی ۲۱ ریدر بمب‌افکن پنهان‌کاری است که توانایی حمل سلاح هسته‌ای و مهمات متعارف را دارد و با برد بالا و توانایی حمل حجم بالای سلاح در رده تجهیزات نظامی استراتژیک طبقه‌بندی می‌شود.
سارمات آراس - ۲۸ موشکی عظیم‌الجثه با بیش از ۳۵ متر طول و ۲۲۰ تن وزن است که می‌تواند ۱۵ کلاهک هسته‌ای را در خود جای دهد.
آمریکایی‌ها لقب «سیاه‌چاله» را به این زیردریایی داده‌اند چرا که در سکوت کامل و با ایجاد کمترین ارتعاش در آب حرکت می‌کند. با این ویژگی کشف و شناسایی این زیردریایی‌ها برای ناوگان دشمن همانند پیدا کردن سیاه‌چاله در آسمان است.
به‌نظر می‌رسد «هرمان گورینگ»، فرمانده کل وقت نیروی هوایی آلمان دستیابی به بمب‌افکنی با قابلیت پرتاب ۴.۵ تن بمب روی نیویورک را در سر داشت. به‌عقیده او، با چنین اقدامی می‌توانستند جایی برای هیچ‌گونه زورگویی باقی نگذارند.
نهنگ‌های قاتل در تازه‌ترین کشتارشان در یک روز ۱۷ کوسه هفت‌آبششی را شکار کرده‌اند. چطور این تعداد ثبت شده است؟ چون نهنگ‌ها فقط جگر کوسه را می‌خورند و باقی را در دریا رها می‌کنند که در اغلب موارد به ساحل می‌رسد.
اسلولوریس با چشمان درشت و راه رفتن آرام خود، موجودی آرام و بی دفاع به نظر می‌رسد. اما پشت این تصویر یک سلاح دفاعی شگفت انگیز نهفته است.
مهندسان فرانسوی نیاز به یک نوع سلاح جنگی را حس می‌کردند که بتواند از سربازان‌شان در مقابل سلاح‌های گرم محافظت کند (حداقل در برابر سلاح‌هایی با کالیبر پایین) و مهم‌تر اینکه بتوانند با محافظت بیشتری سنگر به سنگر پیش بروند و به دشمن فشار بیاورند.
تصویری از سلاح کلاشینکف که دست فرد مهاجم به سفارت جمهوری آذربایجان بود و با آن یک نفر را هم به قتل رساند را ببینید./ منبع: همشهری آنلاین
زیرکن موشک مدرنی است که با سرعتی ۹ برابر سرعت صوت به سمت هدف حرکت می‌کند و با برد ۱۰۰۰ کیلومتری می‌تواند به سلاحی مرگبار برای کشتی‌های نظامی روسیه تبدیل شود.
اولین جوخه تسلیحات لیزری ماه آینده وارد میدان می‌شود. این سامانه تسلیحاتی موسوم به گاردین (Guardian) از یک سامانه لیزری ۵۰ کیلوواتی تشکیل شده است که می‌تواند پهپادها، موشک‌ها و خمپاره‌ها را با تعبیه روی سکو‌های متحرک موسوم به استرایکر (Stryker) منهدم کند.
آژانس خبری مرکزی کره شمالی اعلام کرده، یک موسسۀ تحت نظارت آکادمی علوم دفاعی کره شمالی امروز (جمعه ۲۵ آذر) یک موتور سوخت جامد با رانش بالا را آزمایش کرده است. این اقدام به منظور دستیابی به سلاح جدید استراتژیک توسط کره شمالی با موفقیت انجام شده است. کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی شخصا در محل آزمایش این موتور حضور داشته است. این آزمایش برای نخستین بار در کره شمالی و در مرکز ازمایش‌های ماهواره‌ای سو‌های انجام شده است.
بی ۲۱ ریدر بمب‌افکن پنهان‌کاری است که توانایی حمل سلاح هسته‌ای و مهمات متعارف را دارد و با برد بالا و توانایی حمل حجم بالای سلاح در رده تجهیزات نظامی استراتژیک طبقه‌بندی می‌شود.
این شمشیر‌ها ماکواهویتل (macuahuitl) نام داشته و شمشیر‌هایی چوبی با تیغه‌های ساخته شده از یک سنگ آتشفشانی موسوم به ابسیدین بودند که به عنوان سلاحی استاندارد برای جنگ‌های تن به تن به کار می‌رفتند.
کرم مارنما حشره‌ای استثنایی است که برای ترساندن شکارچیان طبیعی‌اش سلاحی قدرتمند و باورنکردنی در اختیار دارد. این کرم پیله‌ساز در آینده تبدیل به بازشاپرک خواهد شد، اما پیش از آن و هنگامی که از برگ درختان تغذیه می‌کند همانطور که از اسمش پیداست با نشان دادن نقش مار شکارچیان را از خود دور می‌کند.
روزنامه فرانسوی لوموند نوشت، اوکراین با کمک تسلیحات غربی توانست در برابر روسیه مقابله کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ