این مجسمه برنزی از شاعر فارسی‌زبان، سعدی شیرازی ساخته شده است و سازنده آن دهقان محمدی هنرمند مجسمه‌ساز است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
حضور هری کین در مونیخ، هواداران بایرن را حسابی هیجان‌زده کرد و رسانه‌های آلمانی لحظه به لحظه اخبار این ستاره انگلیسی را پوشش می‌دهند.
هری کین و همسرش با حضور در فرودگاه استانستد لندن آماده رفتن به مونیخ می شوند.
هری کین در جریان بازی دوستانه امروز مقابل شاختار دونتسک برای تاتنهام پوکر کرد.
بمب افکن بی-۳۶ پیس‌میکر در اواخر دهه ۱۹۴۰ و با هدف سفر رفت و برگشت از نیوانگلند در آمریکا به لنینگراد در شوروی سابق بی نیاز از سوخت گیری طراحی شد.
سال 79 برای فوتبال جهان و ایران دو اتفاق مهم نقل و انتقالی رقم خورد.
عقاب جنگی از بزرگترین و قدرتمندترین شکارچیان قاره آفریقا است. طول بال این پرنده باشکوه تا ۲.۶ متر می‌رسد و با وزن ۶ کیلوگرم با پر‌های تیره و تاج متمایز قابل تشخیص است. پر‌های سفید شکم دیگر ویژگی متمایز این شکارچی بی‌نظیر است.
کیلیان امباپه پس از کنار گذاشته شدن از تور پیش فصل پاری سن ژرمن، بدون اینکه نشانی از ناراحتی داشته باشد، با طرفدارانش عکس گرفت.
جام جهانی 2023 زنان بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه در اوکلند با دیدار نیوزلند-نروژ رسما آغاز شد.
اگرچه مسابقات قهرمانی اروپا در سال ۲۰۲۴ با حضور ۲۴ تیم برگزار می‌شود اما ۴۰ سال قبل تنها هست تیم جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست می‌آوردند.
عقرب‌های غول پیکر جنگلی بومی هند هستند. آن‌ها به داشتن دستان گیره مانند بزرگ معروف اند که برای جابجایی غذا استفاده می‌شود و اسکلت‌های بیرونی آن‌ها سیاه و سفید براق، اما گاهی اوقات قرمز مایل به قهوه‌ای است که زیر نور ماوراء بنفش (UV) به رنگ سبز خاکستری می‌درخشد. علاوه بر این، این عنکبوتیان جذاب منزوی هستند.
میلاد سرلک شاید آخرین بازی خود را برای پرسپولیس در دربی انجام دهد.
فدریکو گاتی، مدافع جوان یوونتوس در آخرین ثانیه‌های بازی تیمش را از شکست خانگی مقابل سویا نجات داد.
پردیس شهر ادنسه دانشگاه جنوب دانمارک، مجموعه عظیم مغز انسان با بیش از ۹ هزار نمونه را در خود جای داده است.
زهر «شاه‌کبراها» در بین قوی‌ترین سم‌ها نیست، اما مقدار نوروتوکسینی که آن‌ها می‌توانند در یک نیش وارد کنند - تا دو دهم اونس مایع - برای کشتن ۲۰ نفر یا حتی یک فیل کافی است.
شناسایی مار‌های زنگی می‌تواند چالش برانگیز باشد. اما چندین ویژگی فیزیکی و نشانه‌های رفتاری وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان مار‌های زنگی را شناسایی کرد. مار‌های زنگی دارای سر‌های مثلثی شکلی هستند که بسیار پهن‌تر از گردن آن‌ها است. آن‌ها همچنین دارای حفره‌های حساس به گرما بین چشم‌ها و سوراخ‌های بینی خود هستند که به آن‌ها کمک می‌کند تا طعمه را پیدا کنند.
خرس کودیاک بزرگترین گونه از خرس‌های قهوه‌ای است و در کنار خرس قطبی از بزرگترین گونه‌های خرس جهان است که گاهی وزنش تا مرز ۷۰۰ کیلوگرم هم می‌رود.
بعد از دو حضور پرشور تماشاگران تراکتور در ورزشگاه یادگار امام، آنها مقابل پرسپولیس از همراهی تیمشان محروم هستند.
میلیون‌ها سال پیش گونه‌ای از مار‌ها در جهان زندگی می‌کردند که دانشمندان نام تایتانوبوآ را برایشان انتخاب کرده‌اند.
شب گذشته کادیز در حالی برابر میهمانش الچه با تساوی 1-1 متوقف شد که گل الچه باید به دلیل آفساید مردود اعلام می شد ولی حتی پس از بازبینی VAR نیز این اتفاق رخ نداد.
بزرگترین عنکبوت جهان Theraphosa blondi است که معمولاً به عنوان پرنده خوار جالوت شناخته می‌شود. طول این رتیل می‌تواند تا ۳۰ سانتی‌متر برسد و وزن آن به ۶ اونس برسد.
طبق بیانیه دانشگاه پکن، این تلسکوپ توانایی چین در رصد نجوم نوری را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.
بزرگترین عنکبوت جهان Theraphosa blondi است که معمولاً به عنوان پرنده خوار جالوت شناخته می‌شود. طول این رتیل می‌تواند تا ۳۰ سانتی‌متر برسد و وزن آن به ۶ اونس برسد. رکورد‌های جهانی گینس می‌گوید: این اندازه به اندازه‌ای بزرگ است که یک بشقاب شام را بپوشاند.
در گردن این ساعت شنی، آغاز یک ستاره جدید پنهان است. ابر‌های غبار و گاز در این منطقه فقط در نور فروسرخ قابل مشاهده هستند. طول موج‌های فروسرخ، همان طول موج‌هایی هستند که تلسکوپ فضایی جیمز وب در آن‌ها تخصص دارد.
کلاغ نوک ضخیم با منقار خاصی که دارد از دیگر گونه‌های کلاغ در جهان متمایز می‌شود. طول منقار بزرگ این کلاغ بین ۸ تا ۹ سانتیمتر است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ