نماینده مردم کرج با بیان اینکه باید در تربیت نیروی خلاق و ماهر تلاش کنیم، گفت: سالانه در کشور حدود ۶۷ هزار مقاله علمی به چاپ می‌رسد، در جواب باید بگویم درصد کمی از مقالات و پایان نامه‌ها به ما در حل مسائل کمک می‌کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نمایندگان مردم در مجلس پس از طرح سوال نماینده شازند از وزیر دادگستری درخصوص علت دخالت در روند رسیدگی به پرونده های قضایی که مغایرت با اصل ۱۶۰ قانون اساسی دارد، از توضیحات وی قانع نشدند و به وی کارت زرد دادند.
نمایندگان مردم در مجلس پس از طرح سوال نماینده شازند از وزیر دادگستری درخصوص علت دخالت در روند رسیدگی به پرونده های قضائی که مغایرت با اصل ۱۶۰ قانون اساسی دارد، از توضیحات وی قانع نشدند و به وی کارت زرد دادند.
احمد حسین فلاحی نماینده مجلس گفت: قطعا در بحث عفاف و حجاب ریشه کار ما، کار فرهنگی است، یعنی همزمان با اینکه یکسری هنجارشکنی می‌کنند و باید از جنبه قانونی و قضایی با آن‌ها برخورد کنیم؛ حتما ۹۹ درصد جامعه ما نیاز به کار فرهنگی دارند تا نگاه این‌ها را نسبت به عفاف و حجاب عمیق کنیم.
فلاحی، نماینده مجلس کاشفان حجاب در جامعه را زیر یک درصد برآورد کرد و گفت: عدم برخورد با این هنجار شکنان و ادامه این روند باعث می‌شود که این افراد جری‌تر بشوند. کسانی هم که فضا را مساعد می‌بینند به هنجار شکنان ملحق شوند.
نوری می‌گوید: مسئولان مدام می‌گویند تورم ۴۰ درصد است، این در حالی است که می‌بینیم تورم ۱۲۰ درصد است، پس چطور می‌گویند تورم ۴۰ درصد است. واقعیت امر همان است که در عمل اتفاق می‌افتد و بازی کردن با این اعداد و رقم‌ها چیزی نیست که بر مردم پوشیده باشد، چراکه مردم هر روز خرید می‌کنند و روزانه این مسائل را می‌بینند و کاش تصمیم‌گیران و کسانی که پست دارند، کمی در بیان آمار‌ها دقت کنند که بی‌اعتمادی در جامعه بیشتر نشود.
رحیمی جهان‌آبادی اظهار داشت: هر نظام سیاسی در هرکجای عالم هنگامی که یک طیف و یک جناح سیاسی بتواند ۱۰، ۲۰ و ۳۰ درصد مردم را پشت سر حکومت بیاورد، از آن جریان و طیف حمایت می‌کنند. حتی حمایت مالی و قانونی می‌کنند تا فعالیت کند، ولی ما با دست خودمان طیف‌هایی که ۷۰ الی ۸۰ درصد مردم را پای صندوق رأی می‌آوردند و آرای ۲۰ میلیونی و ۱۸ و ۱۹ میلیونی می‌آوردند همه را حذف کردیم و در حال حاضر چه کسانی به عنوان دایره خودی مانده‌اند؟
مهدی سعادتی، نماینده مجلس در مورد لایحه حجاب و عفاف گفت: نقش خانواده‌ها نیز در این بین مهم است و مردم نیز اخیرا طبق نظرسنجی‌ها نزدیک نود درصد موافق اند که این قانون اجرا شود. برهنگی در همه جا خلاف است و دهن کجی به قانون پسندیده هیچکس نیست. انشالله مجلس بتواند دور از هیجانات سیاسی در این زمینه موفق شود.
احمد عربانی، کارتونیست هم‌میهن به سخنان نماینده مجلس واکنش نشان داد.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس اظهارداشت: به تیم همراه رئیس جمهور در دور دوم سفر‌های استانی ریاست جمهوری تذکر می‌دهم اختصاص اعتبارات به پروژه‌ها با پیشرفت ۵۰ درصد فیزیکی یا ۷۰ درصد فیزیکی با رویکرد سفر‌های رئیس جمهور که با رویکرد محرومیت زدایی است در تضاد بوده، از رئیس جمهور و تیم همراه خواهش می‌کنم سرجمع اعتبارات با رویکرد محرومیت زدایی باشد تا بارقه‌های امید را متوجه استان‌های کمتر توسعه یافته کنیم.
شجاعی خطاب به رئیس جمهور گفت: وضعیت فعلی به تنهایی محصول دولت شما نیست که فقط شما مورد سرزنش قرار بگیرید، اما قیمت دلار طی مدت کوتاهی ۵۰ برابر شده و در دولت شما قیمت آن ۹۰ درصد رشد داشته است؛ مردم ثابت کردند به نظام و رهبری وفادارند، اما همین مردم از دولت شما و همه دولت‌های جمهوری اسلامی ایران گلایه دارند. مردم خدمات دولت‌ها را انکار نمی‌کنند، اما از مجلس و دولت‌های فعلی و گذشته گلایه دارند.
یزدی‌خواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ما اصولاً به اسناد بین‌المللی بدبین هستیم؛ مثلاً همین بند برابری جنسیتی. امروزه ۵۱ درصد دانش‌آموزان ما دختر هستند. برابری جنسیتی برای چه کسی؟ این بحث‌ها تنها ظاهر خوش‌نامی دارند.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در ۱۰ سال اخیر نسبت تصادفات تقریباً تفاوت معناداری ندارد و نه تنها تعداد متوفیان تصادفات کم نشده بلکه در سال ۱۴۰۰، این آمار ۹ درصد افزایش یافته است. بر اساس آمار موجود در سال ۱۷ هزار کشته و ۳۱۷ هزار مصدوم در تصادفات داریم. این سوال از وزیر صمت مطرح است که نقش مثبت وزارت صمت در کاهش تلفات چیست؟
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: تورم مواد غذایی به ۶۴ درصد رسید / طائب: ایران از قدرت‌های نوظهور جهان است / هوای اراک در وضعیت بنفش قرار گرفت / قالیباف: آنقدر هزینه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بالا می‌بریم که کسی جرات این کار را نداشته باشد / سارا خادم الشریعه: پناهنده هیچ کشوری نشده‌ام و قطعا در زمانی مناسب به ایران بازخواهیم گشت ... را می‌خوانید.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: تورم مواد غذایی به ۶۴ درصد رسید/طائب: ایران از قدرت‌های نوظهور جهان است/هوای اراک در وضعیت بنفش قرار گرفت /قالیباف: آنقدر هزینه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بالا می‌بریم که کسی جرات این کار را نداشته باشد/سارا خادم الشریعه: پناهنده هیچ کشوری نشده‌ام و قطعا در زمانی مناسب به ایران بازخواهیم گشت ... را می‌خوانید.
نماینده مردم بابلسر در مجلس، گفت: با توجه به گرانی قیمت ارز، بی ارزش شدن پول ملی و تورم بالای ۵۰ درصد باید استیضاح وزیر اقتصاد در دستورکار مجلس قرار گیرد.
باید واقعیات را بپذیریم؛ ما نمی‌توانیم در کشور مردم را رها کنیم و آن‌ها تورم نقطه به نقطه بالای ۵۰ درصد را تحمل کنند و در عین حال بگوییم که مردم ما برای شما کار می‌کنیم.
یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴۰ درصد یارانه نقدی آب رفته است، گفت: دولت باید با کالابرگ الکترونیک یا یارانه نقدی مبتنی بر سبد کالا، طبق مصوبه مجلس از کاهش ارزش یارانه مردم جلوگیری کند.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز سهم مسکن در سبد خانوار به حدود ۴۰ درصد رسیده و در کلانشهر‌ها بالای ۵۰ درصد است. اگر این وزارتخانه درست عمل کند نیمی از هزینه سبد خانوار کاهش می‌یابد. در سه دهه اخیر قیمت مسکن در تهران به بیش از ۱۱۰۰ برابر افزایش یافته است حتی طلا، سکه و ارز نیز این افزایش را نداشته است.
نادر قاضی پور گفت: وقتی نامزدی در انتخابات مجلس با کمتر از یک بیستم آرا به مجلس راه پیدا می‌کند دیگر نمی‌توان نامش را نماینده مردم گذاشت. نماینده واقعی مردم کسی است که در زمان انتخابات ۵۰ درصد به علاوه یک آرا را کسب کند تا مردم او را واقعا نماینده خود در مجلس بدانند.
سلیمی اظهار کرد: غنی‌سازی ۶۰ درصد اورانیوم از سوی جمهوری اسلامی ایران پاسخ مناسبی به قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود و باید آن‌ها این پاسخ را دریافت کنند که موضع ما در قبال‌شان موضع اقتدار است نه انفعال.
نیک بین در تشریح پشت پرده بحران دارویی در کشور، گفت: این دست‌های پشت پرده درصدد هستند که عرضه دارو را در بازار کم کنند تا بتوانند به این وسیله باعث افزایش قیمت آن شوند.
رحیمی جهان آبادی گفت: این نسلی که کف خیابان هستند، مطالبات خود را بیان می‌کنند؛ طبق آمار بالای ۹۵ درصد این افراد زیر ۴۰ سال سن دارند یعنی افرادی که آینده ساز جامعه هستند. حتی به فرض اینکه آن‌ها را به هر روشی ساکت کردیم، اما آینده جامعه ما دست این‌هاست.
جلال رشیدی‌کوچی، رییس کمیته امنیت کمیسیون شورا‌ها گفت: حجاب یک منشور چندوجهی است که پرداختن به آن در چارچوب فرهنگی و دینی همچنین رفتاری و اجتماعی می‌گنجد. چنین مقوله‌ای قبل از هر اقدام دیگری نیازمند فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی است. در یک رویکرد کلی می‌توان گفت که ۹۰ درصد مواجهه با مقوله حجاب باید در قالب کار‌های فرهنگی، ایجابی و علمی انجام شود و ۱۰ درصد نیز در قالب رویکرد‌های سلبی. اما متاسفانه اتفاقی که در حال حاضر در حال رخ دادن است، آن است که این فرآیند بر عکس شده است، یعنی تصویری که به افکار عمومی منعکس می‌شود، اغلب رفتار‌های سلبی در مواجهه با این پدیدار است.
جلال محمودزاده گفت: مطمئناً از این به بعد هم درخواست استیضاح‌ها افزایش پیدا می‌کند، هم تذکر‌ها و سوال‌ها افزایش پیدا می‌کند و همینطور اگر دولت وزرای جدید به مجلس معرفی کند، قطعا به آسانی از مجلس رأِی اعتماد نخواهند گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ