ایشان با ابراز رضایت از وضعیت موجودِ حکومت و دولت عراق، آن را نتیجه اتحاد مردم و گروه‌های عراقی برشمردند و خاطرنشان کردند: عراق دارای شخصیت‌ها و فکر‌های خوب و جوانان پرانگیزه و پرتحرکی است که باید از این ثروت ملی استفاده و زمینه‌های این اتحاد حفظ شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور گفت: سوابق روابط ایران و پرو حاکی از آن است که دو کشور همواره علاقمند به گسترش همکاری‌های فیمابین بوده‌اند.
سفیر ایران در بغداد و نخست وزیر عراق در یک نشست دوجانبه در خصوص گسترش همکاری‌های فیمابین در زمینه‌های مختلف به ویژه برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) بحث و تبادل نظر کردند.
رئیس ستاد مرکزی نیروهای تروریست آمریکا در منطقه، در جریان سفر به مصر، با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این کشور دیدار کرد.
نشست رییس فدراسیون پزشکی ورزشی و رییس فدراسیون فوتبال به منظور گسترش و توسعه همکاری‌های دو فدراسیون و نیز حمایت فدراسیون پزشکی ورزشی از فدراسیون فوتبال در حوزه پزشکی، برگزار شد.
رئیس‌جمهور گفت: ظرفیت‌های متنوع و خوبی در دو کشور وجود دارد که فعال کردن آنها به گسترش همکاری‌ها و تقویت روابط دوجانبه و به‌تبع آن توسعه تعاملات بین‌المللی دو طرف می‌انجامد.
نقشه راه همکاری‌های اقتصادی ایران و قزاقستان برای گسترش مبادلات تجاری بین دو کشور نهایی‌سازی شد.
در نشست مشترک معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی و معاون توسعه تجارت وزارت خارجه برزیل، بر گسترش همکاری‌های کشاورزی بین دو کشور تاکید شد.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: علاوه بر روابط دوجانبه، درباره همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه مذاکره شد. مصمم هستیم همکاری‌های خود را ذیل سازمان‌های منطقه و فرامنطقه گسترش دهیم.
جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه برای تقویت و توسعه همکاری‌های دوجانبه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
رییس مجلس ازبکستان با بیان اینکه در دوران اخیر همکاری‌های پارلمانی ایران و ازبکستان در حال گسترش است، گفت: در سال‌های اخیر گام‌های بلندی برای بهبود روابط دو کشور برداشته شده است.
رییس مجلس ازبکستان با بیان اینکه در دوران اخیر همکاری‌های پارلمانی ایران و ازبکستان در حال گسترش است، گفت: در سال‌های اخیر گام‌های بلندی برای بهبود روابط دو کشور برداشته شده است.
دیدار با رئیس جمهور و نخست‌وزیر سوریه و بحث و تبادل نظر در خصوص راهکار‌های تحکیم و تقویت روابط سیاسی و گسترش و ارتقای سطح همکاری‌های تجاری دو کشور و نیز امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های اقتصادی و سیاسی بین تهران و دمشق از جمله برنامه‌های روز اول سفر رئیس‌جمهور کشورمان است.
وزیر امور خارجه کشورمان در جریان دیدار با نخست وزیر پیشبرد امور لبنان بر ضرورت گسترش مناسبات دو کشور در حوزه‌های مختلف خصوصاً در بخش همکاری‌های اقتصادی - تجاری تاکید کرد.
باقری در بوگوتا با تعداد دیگری از مقامات کلمبیایی از جمله وزیر کشاورزی ملاقات و در خصوص گسترش همکاری‌های دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد
رئیس جمهوری به نگاه مشترک چین و ایران در زمینه مبارزه با یکجانبه‌گرایی در جهان، حفظ استقلال و ضرورت قدرتمند شدن اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌های متقابل دو کشور فرصت بسیار مناسبی برای گسترش همکاری‌های مشترک هم در سطح آسیا و هم در عرصه دو جانبه ایجاد کرده است.
تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های تجاری میان ایران و پاکستان با هدف افزایش مبادلات تجاری میان دو کشور امضا شد.
معاون اول رییس جمهور بر ضرورت سرعت بخشیدن به روند همکاری‌های تجاری تهران و مسکو و اجرای توافقات فی‌مابین در جهت ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی دو کشور تأکید کرد.
دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه در این سفر علاوه بر ملاقات با همتای ایرانی خود با مقامات بلندپایه سیاسی و اقتصادی کشورمان درباره توسعه و گسترش روابط دوجانبه و همکاری‌های بین‌المللی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
اوجی گفت: وزارت نفت به عنوان متولی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور افزون بر تلاش برای گسترش همکاری‌های راهبردی در حوزه‌های مختلف انرژی، از همکاری شرکت‌های ایرانی و روسی حمایت می‌کند
معاون سیاسی وزارت امور خارجه در دیدار معاون وزیر دارایی صربستان، بر ضرورت گسترش همکاری‌های اقتصادی با میان دو کشور تاکید کرد.
نشست مشترک شرکت ملی صنایع مس ایران با شرکت بلاز با هدف گسترش همکاری‌های دوجانبه اقتصادی برگزار شد.
شاخص کل بورس یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ در نهایت با افزایش ۱۴۰۸۰ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۵۳۲ هزار و ۳۷۰ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ را بخوانید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از اقدامات رئیس جمهور تاجیکستان در گسترش زبان فارسی تقدیر و با اشاره به اولین سفر خارجی آقای رئیسی به تاجیکستان تأکید کردند: انجام این سفر نشان‌دهنده اهتمام دولت برای گسترش روابط با تاجیکستان است و در یک‌سال گذشته نیز سطح روابط افزایش یافته است اما با نقطه مطلوب بسیار فاصله دارد.
در این دیدار که رئیس‌جمهور کشورمان نیز حضور داشت، آقای قاسم ژورمات توکایف، رئیس‌جمهور قزاقستان گفت: مذاکرات بسیار خوبی با جناب آقای رئیسی داشتیم و اسنادی که به امضای دو طرف رسید، می تواند زمینه‌ساز گسترش بیش از پیش روابط دو کشور باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ