اهواز- معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ضمن سفر به خوزستان، روند اجرای مصوبات حوزه زنان و خانواده را در این استان پیگیری می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به ناکافی بودن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوع حجاب، گفت: نیازمند وضع قانون در زمینه حجاب هستیم.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ۷۰ درصد مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه علم و فناوری است که حقیقتاً به میزان زیادی اجرایی شده است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما در وزارت علوم به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره عفاف و حجاب و همچنین اجرای موارد قانونی در این حوزه که برای دانشگاه‌ها وجود دارد، اهتمام جدی داریم.
وزیر صمت گفت: مجلس نقطه نظرات خود را درباره واردات خودرو ارائه کرده و به تازگی نیز مصوبه‌ای در این حوزه داشته است، ما مصوبات را رعایت خواهیم کرد.
وزیر صمت گفت: مجلس نقطه نظرات خود را درباره واردات خودرو ارائه کرده و به تازگی نیز مصوبه‌ای در این حوزه داشته است، ما مصوبات را رعایت خواهیم کرد.
سمنان- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با بیان اینکه ۷۰ درصد مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی فناوری است، گفت: ۲۰ درصد مصوبات در حوزه فرهنگ و مابقی در سایر حوزه ها هستند.
الیاس نادران نماینده منتقد مدیریت قالیباف در مجلس، با توزیع نامه‌ای بین نمایندگان مجلس برای ریاست سال آخر مجلس یازدهم، رسما اعلام نامزدی کرد. او نوشته است: شفافیت آرا شعار رئیس و پاره از منتخبین تهران بود. صرف نظر از اینکه آیا کسی میتواند از طرف کلیت مجلس بعدی وعده انتخاباتی بدهد یا نه، انتظار این بود که حداقل آن‌ها که شعار شفافیت داده اند به آن عمل می‌کردند. اگر مدیریت مجلس شفاف عمل می‌کرد داستان خودرو‌های شاسی بلند مربوط به سال۱۴۰۰ که در حوزه اجرایی مجلس اتفاق افتاده است این چنین دامن مجلس را نمی‌گرفت.
فعالیت صندوق توسعه صنایع دریایی و تامین مالی مناسب و مطابق با خواسته‌های حوزه دریایی کشور، از جمله مصوبات نشست شورای عالی صنایع دریایی بود.
اهواز- معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: محور مصوبات رئیس جمهور در دومین سفر خود به خوزستان در حوزه آموزش و پرورش عمرانی خواهد بود.
گزارش کمیسیون فرهنگی به چه نکاتی اشاره می‌کند؟ این گزارش تاکید کرده که در مصوبات صورت‌گرفته، «تکالیف همه دستگاه‌ها را در بحث عفاف و حجاب روشن کرده است». بنا به آنچه این گزارش نوشته «۳۲ دستگاه در این زمینه وظایف ایجابی و فرهنگی دارند و تنها دستگاهی که تکلیف سلبی در این امر دارد، فراجا است. البته فراجا هم بخشی از وظایفش در حوزه عفاف و حجاب بر اساس مصوبات مذکور ایجابی است».
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نادران اظهار کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه بودجه دخالت ندارد، تصمیمات هیات عالی نظارت هم براساس بند ۲ اصل ۱۱۰ است که نباید مصوبات مجلس شورای اسلامی مغایرتی با سیاست‌های کلان داشته باشد و آن هم از طریق شورای نگهبان ارسال می‌شود یعنی ارتباطی با مجمع تشخیص ندارد و حتما شورا باید به مجلس ارائه دهد.
رئیس مجلس گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه بودجه دخالت ندارد و تصمیمات هیات عالی نظارت هم اینگونه است که نباید مصوبات مجلس مغایرتی با سیاست‌های کلان داشته باشد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت باید سیستم‌های ایجاد کالابرگ در سراسر کشور را هر چه سریع‌تر راه‌اندازی کرده تا مردم بتوانند کالاهای اساسی را با قیمت مناسب بخرند.
پژوهشگر حوزه حکمرانی فضای مجازی گفت: باید همه قوانین و مقررات حوزه فضای مجازی در راستای مصوبات شورای عالی فضای مجازی و این مرکز فرماندهی سایبری باشد.
باید سیاست‌های عملیاتی و مصوباتی مانند حوزه حجاب را پیگیری کنیم و اگر ببینیم که اثربخش نیستند، مصوبات جدید بیاوریم؛ باید واقعیت‌های میدان را بشناسیم و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید دبیرخانه چابک و عملیاتی باشد نه اینکه خودش به میدان آید. این شورا مصوبات و سیاست‌های عملیاتی را پیگیری کرده و اثربخشی آن‌ها را بررسی می‌کند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: برنامه نظام اسلامی برای حجاب و عفاف این است که به لطف الهی نهادهایی مشخص با قاطعیت براساس مصوبات مراجع عالی نظام، قانون حجاب و عفاف را در کشور اجرایی و عملیاتی خواهند کرد.
نمایندگان در نشست امروز در یکی از مهم‌ترین مصوبات خود، با طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی موافقت و بر بیمه شدن همه کارگران ساختمانی تأکید کردند. همچنین نماینده مردم مهاباد در تذکری خطاب به وزیر کشور از حوادث پیش آمده در حوزه انتخابیه اش انتقاد کرد و در پی آن، رئیس کمیسیون امور داخلی به تذکر نماینده مهاباد پاسخ داد.
نمایندگان در نشست امروز در یکی از مهم‌ترین مصوبات خود با طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی موافقت و بر بیمه شدن همه کارگران ساختمانی تأکید کردند.همچنین نماینده مردم مهاباد در تذکری خطاب به وزیر کشور از حوادث پیش آمده در حوزه انتخابیه اش انتقاد کرد. در پی این ماجرا رئیس کمیسیون امور داخلی به تذکر نماینده مهاباد پاسخ داد
غلامرضا نوری قزلجه گفت: من از آقای رئیس‌جمهور درخواست کردم با توجه به اینکه شورای عالی فضای مجازی الان حوزه اینترنت و فضای مجازی را در اختیار دارد و با مصوبات جدیدی که گذرانده تقریبا اشراف آن کامل شده و ریاستش با رئیس‌جمهور محترم است، برای برگشت هرچه سریع‌تر اینترنت به شرایط یکی دو ماه قبل کمک کنند.
معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور از ابطال یکی از مصوبات شورای شهر تهران در حوزه رسیدگی به تخلفات ساختمانی با ورود سازمان بازرسی خبرداد.
مشهد ـ استاندار خراسان رضوی گفت: مصوبات سفر رئیس جمهور در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان باید به سرعت محقق شود و در این مسیر از هیچ کمکی دریغ نمی‌شود.
مشهد ـ استاندار خراسان رضوی گفت: مصوبات سفر رئیس جمهور در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان باید به سرعت محقق شود و در این مسیر از هیچ کمکی دریغ نمی‌شود.
کرج- معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در ساختار تحولی دولت مبنای تحول در آموزش و پرورش است، گفت: مهم ترین مصوبات سفرهای استانی نیز در همین حوزه انجام می شود.
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار این است که دولت مصوبات اقتصادی مجلس به ویژه در حوزه جهش تولید و رفع موانع آن را به درستی اجرایی کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ