رئیس جمهور آمریکا به طور رسمی نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور را اعلام کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دولت بایدن در حال مذاکره بر سر توافق نامه کتبی رسمی با ایران نیست بلکه به دنبال آن چیزی است که به نظر می رسد مجموعه ای از تفاهمات متقابل توافق شده اما نانوشته است که به صورت یک جانبه و شاید با درجاتی از هماهنگی اجرا شود. برخی از این موارد ظاهرا در حال اجرا هستند: وال استریت ژورنال هفته گذشته گزارش داد که ایران "به طور قابل توجهی سرعت انباشت اورانیوم غنی شده با درجه تسلیحات را کاهش داده و مقداری از ذخایر خود را رقیق کرده است".
محمد بن سلمان از این پویایی سود می‌برد، زیرا وقتی شما یک دولت در امریکا دارید که یک سیاست خارجی خاورمیانه‌ای دارد که به طور منحصر به فرد بر عادی سازی روابط بین عربستان سعودی و اسرائیل متمرکز شده این بدان معناست که محمد بن سلمان می‌تواند از هر کاری که انجام می‌دهد فرار کرده و مسئولیت آن را نپذیرد و با درخواست پاسخگویی مواجه نشود
مدیر روابط عمومی و رسانه باشگاه هوادار در گفت و گو با رسانه رسمی این باشگاه توضیحاتی در رابطه با آخرین موضوعات مجموعه به طور شفاف ارائه داد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دشمن منصرف نشده و پیش بینی‌ها نشان می دهد اگر نتوانند در سالگرد اغتشاشات گذشته کاری کنند به طور کامل شکست می خورند، آن ها اعلام کرده اند دانشگاه اولین جایی است که باید اغتشاشات جدید راه اندازی شود.
یک دادگاه تجدیدنظر در آمریکا، به طور موقت دستور دادگاه اولیه مبنی بر محدودیت تماس برخی مقامات و سازمان های دولت بایدن با شبکه های اجتماعی را رد کرد.
: باوجودی که گفته می‌شود رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مرخصی به سر می‌‌‌برد اما اظهارنظر اخیر جان کربی، هماهنگ‌‌‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید مهر تاییدی بر پایان کار مالی در وزارت خارجه آمریکا است. جان کربی در پاسخ به سوالی در مورد تغییر احتمالی در رویکرد دولت جو بایدن در قبال ایران پس از خروج رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از وزارت خارجه با تاکید بر این موضوع که اظهارنظر در این رابطه برعهده وزارت خارجه است، گفت: «من به طور کلی می‌گویم که هیچ تغییری در رویکرد ثابت ما نسبت به ایران رخ نداده است.» با در نظر گرفتن کنار گذاشتن رابرت مالی از پرونده ایران این مساله مطرح می‌شود که چه کسی یا چه کسانی قرار است این مهم را عهده ‌‌‌دار شوند.
ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که چه اطلاعات تازه‌ای درباره آخرین وضعیت مذاکرات احیای توافق هسته‌ای (برجام) وجود دارد، گفت: رییس جمهور بایدن و وزیر امور خارجه بلینکن کاملا نسبت به این که ایران هیچ گاه اجازه دست‌یابی به یک سلاح اتمی را پیدا نکند، متعهد هستند. ما همیشه بر این باور بوده‌ایم که دیپلماسی بهترین مسیر رو به جلو برای رسیدن راهکاری است که به طور قابل راستی‌آزمایی و پایداری اطمینان حاصل کنیم ایران هیچ گاه به یک سلاح اتمی دست پیدا نمی‌کند. فعلا چیزی برای اعلام کردن وجود ندارد و هیچ گزینه‌ای از روی میز کنار نرفته است.
سوزان رایس مشاور سیاست داخلی بایدن به طور ناگهانی استعفای خود از همکاری با دولت بایدن را اعلام کرد.
باشگاه بایرن مونیخ به طور رسمی با یولیان ناگلزمان قطع همکاری کرد.
«"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه قبل از آغاز حمله سراسری کشورش به اوکراین، به هیچ عنوان این دیدگاه را نداشت که جنگ اوکراین تبدیل به یک جنگ فرسایشی خواهد شد. این همان مساله‌ای بود که بایدن در سفر به اوکراین مورد اشاره قرار داد و به طور خاص تاکید کرد که وحدتِ ایجا شده در جبهه کشور‌های غربی در حمایت از اوکراین، تا حد زیادی پوتین را شوکه و شگفت زده کرده است.»
پرایس گفت: تمرکز اصلی ما در زمینه اجرای تحریم‌های‌مان روی چین متمرکز است که بزرگ‌ترین مشتری نفتی ایران محسوب می‌شود. ما به طور منظم با چین و دیگر کشو‌ها در ارتباطیم تا آن‌ها را از اقداماتی در رابطه با ایران که ممکن است ناقض تحریم‌های آمریکا باشد، بر حذر داریم. ما اقدامات تحریمی را از قبل اعلام نمی‌کنیم، اما به رصد صادرات نفت ایران و تعامل با شرکای تجاری آن در زمینه احتمال مواجهه با تحریم‌های آمریکا ادامه می‌دهیم.
نقش جمهوری خواهان کنگره به طور کلی در سناریوی بهبودی کلیدی است. دولت بایدن می‌تواند به بازگشت‌های سیاسی موفق «بیل کلینتون» و «باراک اوباما» که به وضوح با میانجی‌گری حزب جمهوری خواه صورت گرفت نگاه کند. بر اساس شواهد به خصوص در مورد کوین مک کارتی ممکن است تاریخ تکرار شود.
دولت بایدن تکرار می کند که تنها اوکراین می تواند در مورد جنگ، صلح و مذاکره تصمیم بگیرد. با این حال، واقعیت پیچیده‌تر است و طرف اوکراینی تقریباً به طور کامل به تجهیزات و سلاح آمریکا متکی است
روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان که آماده مذاکره است، شروطی را تعیین کرد که شامل حل و فصل روابط با دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و لغو ممنوعیت فروش تسلیحات پیشرفته به عربستان سعودی به طور کلی و هواپیما‌های اف-۳۵ به طور خاص است که این شرط ممکن است دشوار و شاید غیر ممکن باشد. به نوشته این روزنامه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی به هیچ گونه پیشرفتی در حل و فصل مناقشه اسرائیل و فلسطین متعهد نشده، اما تأکید کرده است که کرانه باختری را در دوره نخست‌وزیری خود الحاق نخواهد کرد.
با اوج گرفتن جنگ اوکراین، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بر خطر وقوع «آرماگدون» یا «آخرالزمان هسته‌ای» تاکید کرده است. در واقع، این طور تبلیغ می‌شود که دکمه بزرگ قرمز هسته‌ای پوتین، می‌تواند بانی آغاز جنگ جهانی سوم باشد. حال در ارتباط این فرضیات سه سوال اساسی قابل طرح هستند.
آمریکایی‌ها به طور فزاینده‌ای نگران هستند که جنگ در اوکراین به جنگ جهانی سوم با روسیه تبدیل شود.
نباید فراموش کنیم که اکنون زمانی است که سواد ارتباطی و رسانه ای در جوامع به طور شگرفی دچار تغییر شده و نباید تصور کرد که اگر مثلا برای فوت خانم مهسا امینی یا آتش سوزی در زندان اوین با صدور چند سطر بیانیه رسمی می توان به همه شبهات و شایعات و ابهامات پاسخ داد.در واقع باید متذکر شد که چنین اطلاع رسانی هایی نه از نوع انجام تکلیف بلکه فقط برای رفع تکلیف و ادعای انجام تکلیف است که صورت می گیرد.
بایدن: «من فکر می‌کنم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بازیگری منطقی است، اما به طور قابل توجهی اشتباه محاسباتی کرده است.»
نخست وزیر عراق گفت که دو طرف (ایران و عربستان) باید در مورد مسائل مورد اختلاف مذاکره کنند و امیدواریم که به توافق نهایی برسند و در آینده نزدیک از سرگیری روابط به طور رسمی اعلام شود.
دولت جو بایدن قصد دارد تا به طور چراغ خاموش اقدامات خود را برای تعطیل کردن زندان گوانتانامو تسریع کند.
مدیررسانه باشگاه پیکان به طور رسمی اعتراض این باشگاه را به برنامه ریزی مسابقات لیگ برتر اعلام کرد.
کوروساوا می‌گوید: «من با شما موافقم، اما رفتن به هر سفری برای من واقعاً دشوار است. پاهای من درد می‌کند و سفرهای رسمی محدودیتی را بر شما تحمیل می‌کند. شما باید هر چیزی را که برای شما برنامه ریزی شده است بپذیرید. در واقع شما سفر نمی‌کنید. آنها تو را از جایی به جای دیگر می‌برند.» اما کیارستمی قول می‌دهد که سفرش به ایران را آن طور که دوست دارد برنامه ریزی کند، اگر زمانی به این سفر برود؛ که کاملا بعید است با این حال او در مورد ایران کنجکاو است: «مطمئنم فیلمسازان خوب دیگری هم در ایران هستند. با این حال، چیزی که در مورد فیلم‌های شما دوست دارم، سادگی و روان بودن آنهاست، اگرچه توصیف آنها واقعاً سخت است. آدم باید آنها را ببیند. چیزی که من در مورد فیلم های شما دوست دارم سادگی و روان بودن آنهاست، اگرچه توصیف آنها واقعاً سخت است. آدم باید آنها را ببیند.»
بایدن می‌گوید آمریکا و هند به طور مشترک از نظم مبتنی بر قانون دفاع می‌کنند.
مساله رسمیت هیات رییسه به طور دقیق بررسی شود و من الان شرایط پاسخگویی نسبت به این مساله را ندارم. آقای کامرانی‌فر اگر چیزی گفتند، باید خودشان صحبت کنند و من تا موقعی که مطالعه نکنم، نمی‌توانم درباره چیزی صحبت کنم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ