رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی گفت: سپهبد شهید صیاد شیرازی فرمانده‌ای با تدبیر بود که پیروزی‌های جنگ را مرهون ترکیب مقدس سپاه و ارتش می‌دانست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی گفت: تبعیت محض از ولایت فقیه ویژگی بارز و شاخص سپهبد شهید علی صیاد شیرازی بود.
خرمشهر- بیست و سومین دوره آموزش میدانی معارف جنگ سپهبد شهید «صیاد شیرازی» با حضور معاون اجرایی ارتش در خرمشهر آغاز به کار کرد.
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: به دلیل عملیات عمرانی میدان سبلان، بزرگراه صیاد شیرازی به سمت جنوب مسدود است.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به ابعاد شخصیتی سپهبد شهید صیاد شیرازی گفت: این شهید می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای جبهه مقاومت، جهان اسلام و جوانان کشورمان باشد.
مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: شهید صیاد شیرازی در رشد و تعالی نیروهای مسلح نقش مؤثری ایفا کرد که این نشأت گرفته از ولایتمداری محض وی بود.
حاج‌قاسم سلیمانی چهل و دو سه ساله که در دوران دفاع مقدس فرمانده لشگر ۴۱ ثارالله کرمان بود و از سال ۷۶ فرماندهی نیروی قدس سپاه را بر عهده داشت، در حاشیه مراسم تشییع شهید صیاد مصاحبه‌ای کوتاه کرد و گفت شهید صیاد، سلمان ارتش بود.
منافقین ترور سپهبد شهید صیاد شیرازی صبح روز بیست و یکم فروردین‌ماه سال ۱۳۷۸ در مقابل در منزل این فرمانده که در آن زمان جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بود و جلو دیدگان فرزندش انجام دادند. زهره قائمی مسئول عملیات ترور و به شهادت رساندن سپهبد شهید علی صیاد شیرازی بود.
برخی هستند که معتقدند عوامل اصلی ترور صیادشیرازی دستگیر نشده‌اند؛ سال ۱۴۰۰، روزنامه جام‌جم متعلق به صدا و سیما، با فردی به نام «حسین قاسمی» با عنوان «تحلیلگر و کارشناس مسائل امنیتی» گفت‌وگویی می‌کند که در خلال آن، او مدعی می‌شود که خبر دستگیری عوامل ترور شهید صیادشیرازی «پوچ بوده و هیچ وقت عوامل ترور دستگیر نشده‌اند.» البته که این ادعا از سوی وزارت اطلاعات واکنشی به همراه نداشت.
همزمان با ۲۱ فروردین ماه، مراسم گرامیداشت بیست و چهارمین سالگرد شهادت سپهبد صیاد شیرازی در ستاد ارتش برگزار شد.
زهره قائمی که از اعضای تراز اول سازمان مجاهدین خلق ایران بود روز یکشنبه دهم شهریورماه سال ۱۳۹۲ در جریان حمله گروهی به پادگان اشرف واقع در خاک عراق در سن ۴۹ سالگی همراه حدود ۷۰ نفر دیگر از اعضای سازمان منافقین به هلاکت رسید. او طی سال‌های ۷۲ تا ۷۵ از مسئولان دفتر‌های مریم رجوی بود. در برخی از منابع آمده است که او از جمله «توابین» سال ۶۷ بوده، اما پس از رهایی از زندان بلافاصله برای پیوستن به گروهک تروریستی منافقین به عراق رفته است.
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: روندی که صیاد شیرازی در زندگی داشته، الگویی برای جوانان و آیندگان است.
مراسم گرامیداشت بیست و چهارمین سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی با حضور سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی برگزار شد.
محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس درباره شهید صیاد شیرازی نوشت: «بنده و برادرم شهید صیاد شیرازی سالها در یک سنگر و در حساس‌ترین دوران تاریخ ایران یعنی دفاع مقدس در کنار یکدیگر حضور داشتیم. پایداری و استقامت شهید صیاد شیرازی بر مواضع ارزشی در بین نیروهای ارتشی یکی از ویژگی‌های بارز شهید بود...»
ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی بیانیه‌ای صادر کرد.
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت سالروز شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی بیانیه‌ای صادر کرد.
فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) گفت: شهید صیاد شیرازی در پیروزی انقلاب و تثبیت نظام نقش چشمگیری داشت.
فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) گفت: شهید صیاد شیرازی در پیروزی انقلاب و تثبیت نظام نقش چشمگیری داشت.
ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای تأکید کرد: خدمات، نقش‌آفرینی‌ها و نگرش حرفه‌ای و نظامی شهید صیاد شیرازی، ایشان را به شخصیتی فرادورانی و الگویی جاویدان در فرماندهی تبدیل کرده است.
همزمان با سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی، از دیوارنگاره میدان انقلاب تهران با تصاویر شهدا چهار دهه اخیر و شعار «شهادت؛ رسم فدائیان ملت» رونمایی شد. این دیوارنگاره با مساحت ۱۴۰۰ متر مربع بزرگترین دیوارنگاره ایران محسوب می‌شود. تصاویر شهیدان صیاد شیرازی، چمران، آوینی، احمدی روشن، طهرانی‌مقدم، کاظمی آشتیانی، عجمیان و... از شهدای اتفاقات اخیر با پرچم‌داری شهید سلیمانی بر روی اولین طرح بزرگترین سازه تبلیغی ایران نقش بسته است./ منبع: خبرگزاری دانشجو
موضوع از این قرار بود که انفجار‌ها مربوط به یک برنامه فرهنگی با نام «تا پای جان» در محل گروه ۴۴ توپخانه ارتش اصفهان با موضوع روایت زندگی شهید صیاد شیرازی بود که اتفاقاً در زمینه تبیین و روشنگری در جهت نشان دادن پیشینه برخی از هسته‌های اصلی همین عوامل رسانه‌های معاند بوده است.
مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه گفت: چند نفر در ارتباط با پرونده شهید خدایی دستگیر و برای آن‌ها قرار قانونی صادر شده است.
ستایشی درباره تحریم‌های اخیر گفت: این اقدام تنفس مصنوعی آمریکا به گروه‌های تروریستی است. توقع داریم که دستگاه‌های سیاسی با تمهیدات قانونی و تدابیر مناسب و بین المللی و قاطع بایستند و برخورد کنند.
برادرمان آقای‌‎ ‎‌رضایی ظرف بیست دقیقه رفتند به تهران و شاید مثلاً نیم ساعت هم طول‌‎ ‎‌کشید تا جماران رسیدند. ده ـ پانزده دقیقه هم خدمت حضرت امام (ره)‌‎ ‎‌بودند، نیم ساعته برگشتند تا فرودگاه و بیست دقیقه ای هم برگشتند تا دزفول.‌‎ ‎‌حدوداً بعد از دو ساعت، آنچه را که ما می خواستیم انجام شود، صورت‌‎ ‎‌گرفت...
ماجرای قتل‌عام منافقین توسط شهید صیاد شیرازی و نیروهای هوانیروز را از زبان سعید قاسمی ببینید و بشنوید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ