«اطلس» که یک ربات انسان‌نما فوق‌العاده پیشرفته است، توسط شرکت رباتیک بوستون دینامیک ساخته شده است. این یک ربات دو پا است که نزدیک به ۱۸۳ سانتی متر قد و ۸۱/۶ کیلوگرم وزن دارد. اطلس قادر به انجام کار‌های مختلف از جمله راه رفتن، دویدن و پریدن است. آخرین نسخه ربات‌های بوستون دینامیک می‌توانند با ریتم بیشتری نسبت به بسیاری از انسان‌ها برقصند. شرکت رباتیک بوستون دینامیک از سال ۱۹۸۳ در حال کار کردن بر روی روبات‌ها و توسعه فناوری‌های رباتیک است و اطلس آخرین نسخه ربات‌های این شرکت است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ربات یا انسان؟ نمایش ربات های فوق واقعیِ انسان نما در پایتخت چین را ببیند.
پلیس شهر لس آنجلس آمریکا استفاده از سگ های رباتی را آغاز کرد.
(ویدئو) یک ربات رهبر ارکستر ملی شد!
رسوخ هوش مصنوعی در زندگی روزمره انسان‌ها، پدیده جدید و جنجالی این روزهاست. استفاده از این دستاورد در زمینه موسیقی و خلاقیت، گام تازه‌ایست که دانشمندان در نمایش «آینه اپرای اندروید» برداشتند. در این نمایش، یک ربات انسان‌نما که با هوش‌مصنوعی پردازش شده بود، به شکل بداهه، با ارکستر آهنگساز ژاپنی «کیچیرو شیبویا» قطعاتی را اجرا کرد. این نمایش در سالن «دو شاتل» شهر پاریس و با حضور صد‌ها علاقه‌مند موسیقی برگزار شد.
پس از آن که دکتر عبدالرحمن السدیس رئیس کل امور مسجدالحرام و مسجد النبی از فعال شدن فناوری‌های روز در مکه مکرمه خبر داد، ربات‌هایی در چندین مکان حرمین شریفین به زائران خدمات‌رسانی کردند. حساب ریاست کل امور مسجد جامع و مسجد النبی فیلمی از رباتی منتشر کرد که از بازدیدکنندگان مجتمع ملک عبدالعزیز که برای دیدن نحوه دوخت پرده کعبه می‌آیند استقبال می‌کند و جزئیات کامل آن را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.
محققان دانشگاه اریزونا روباتی ساخته ند که مانند انسان عرق می‌ریزد.
دانشمندان دانشگاه آریزونای آمریکا موفق شدند رباتی بسازند که مانند انسان «نفس» می‌کشد، «عرق» می‌کند و از سرما می‌لرزند. این ربات که «اندی» نام دارد می‌تواند به دانشمندان درباره مقاومت بدن انسان در برابر امواج گرما و تغییرات آب و هوایی اطلاعات ارزشمندی بدهد. به گفته یکی از این دانشمندان «نمی‌توان انسان‌ها را در شرایط گرمای شدید خطرناک قرار داد و آزمایش کرد که چه اتفاقی می‌افتد.» در سراسر جهان سالانه هزاران نفر بر اثر گرمازدگی و سایر بیماری‌های مرتبط با گرما جان خود را از دست می‌دهند.
متخصصان هوش مصنوعی و نظامی رباتی سرباز را طراحی کرده‌اند که قادر به شناسایی نیرو‌های خودی و سربازان دشمن با دقت بالا است.
در کنفرانس مطبوعاتی تایمز که کمیسر کیچانت سیول، اریک آدامز شهردار نیویورک و سایر مقامات شرکت داشتند، ربات سگ امنیتی با نام مستعار دیجی داگ نمایش داده شد.
یک ربات کارگر به نام دیجیت پس از حدود ۲۰ ساعت کار مداوم روی زمین افتاد.
در حال حاضر، ربات‌های واقعی روزبه‌روز در دنیای واقعی محبوب‌تر می‌شوند و بسیاری از آن‌ها می‌توانند گفتار و حالت‌های چهره انسان را با دقت وهم‌آوری تقلید کنند.
یک کوسه‌زباله که زباله‌های پلاستیکی را می‌بلعد، در رودخانه تایمز لندن رها شد تا با برداشتن معادل بیش از ۲۲۷۰۰ بطری پلاستیکی در روز، آب را تمیز کند.
یک ربات از شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز در جریان بازدید وی از دانشگاه شاهزاده مقرن در مدینه استقبال کرد. ویدئویی از این ربات خودکار در هنگام پذیرایی از شاهزاده سعودی منتشر شده که او می‌گوید: امیر به دانشگاه خود خوش آمدید. من خود را به شما معرفی می‌کنم. من ربات هستم، که دانشجویان دانشگاه ساخته شده‌ام.
یک ربات در رستورانی در زاگرب کرواسی توانایی طبخ ۷۰ نوع غذا را دارد.
یکی از نگرانی‌های بزرگ بشر همواره توسعه بیش از حد هوش مصنوعی و از کنترل خارج شدن روبات‌ها بوده است. در اوج چنین نگرانی‌هایی، یک روبات با بهره از هوش مصنوعی (AI) مشغول بازی با یک انسان است. نتیجه بازی را خودتان در ویدئوی زیر تماشا کنید./همشهری آنلاین
یکی از دانشمندان کشور نیجریه با ساخت نخستین ربات انسان‌نما در نیجریه و آفریقا تاریخ‌ساز شد. انتظار می‌رود رباتی به نام اومیفی پیشرفت‌های پژوهشی جدیدی در زمینه هوش مصنوعی باز کند. طبق گزارش‌ها، این ربات می‌تواند به پنج زبان بومی نیجریه‌ای صحبت کند، چند زبان زنده جهانی را درک کند و به فرمان‌های گفتاری پاسخ دهد. دولت نیجریه اولین اندروید انسان‌نمای آفریقایی اومیفی را برای پیشرفت پژوهش‌های هوش مصنوعی و توسعه فناوری‌های دیجیتال در نیجریه و آفریقا راه‌اندازی کرده است.
محققان به تازگی با طراحی نوعی مدل یادگیری جدید، توانسته اند نقش دروازه بانی را به یک ربات چهارپا بسپارند.
مدیر عامل تسلا از اپتیموس، ربات انسان‌نمای محبوب خود رونمایی کرد.
شرکت مگنا که سازنده این ربات است، اعلام کرده است استفاده از این فناوری می‌تواند به کاهش هزینه تحویل محصول به مصرف کننده نهایی، و همچنین کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ای در مناطق شهری کمک کند.
به تازگی ویدئوی جدیدی از پیشرفته‌ترین ربات انسان نما جهان «Ameca» منتشر شده است که حالت‌های جدیدی مانند خشم، سردرگمی و غم را از این ربات به نمایش می‌گذارد. آمکا اکنون می‌تواند چشمک بزند، لب‌هایش را جمع کند، اخم کند و پوزخند بزند.
محققان آزمایشگاه گوگل اخیراً مهارت‌های جدیدی را از ربات خود به نمایش گذاشته اند که نشان می‌دهد نسبت به سایر ربات ها، بیشتر مانند انسان عمل می‌کند.
ربات آموزشی Miko 3 اکنون می‌تواند در نقش شخصیت‌های معروف داستان‌هایی از جمله موآنا، یخ زده، شیر شاه، داستان اسباب بازی، قهرمان بزرگ ۶، کوکو و داستان‌های محبوب دیگر قرار بگیرد.
در رویداد بزرگی که توسط شیائومی در ۱۱ آگوست در پکن برگزار شد، این شرکت از اولین ربات انسان نمای خود، CyberOne رونمایی کرد. ربات انسان نمای شیائومی ۱.۷۷ متر قد و ۵۲ کیلوگرم وزن دارد. شیائومی این ربات را با لقب «برادر فلزی» نیز می‌خواند.
دانشگاه نبراسکا واقع در لینکلن و شرکت فناوری پزشکی Virtual به تازگی یک ربات جراحی برای ارسال به ایستگاه فضایی بین‌المللی طراحی کرده اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ