معتقدم تاکنون اراده‌ای برای جمع کردن این بساط وجود نداشته و حالا هم خوشبین نیستم که در آینده نزدیک با آن برخورد شود. دلیلش را لااقل در جناح اصولگرا به خوبی فهم کرده‌ام. به‌طور مشخص و دقیق می‌گویم جناح اصولگرا برای حمله به رقیب، یک جریان تندرو پای کار لازم داشته که همیشه آن را به عنوان گروه فشار برای رسیدن به اهداف سیاسی خود یا جلوگیری از رسیدن حریف به اهدافش تربیت کرده. حتی اگر تربیت هم نکرده، به وجودش دلخوش و دلگرم است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هر فرد و گروهی که مانند خالص‌سازان نیندیشد یا تفاوت‌هایی در نگاه به موضوعات داشته باشد به عنوان غیر خودی و در زمره ناخالصان قرار می‌گیرد و لاجرم باید از اردوگاه مدیریتی کشور و عرصه تصمیم‌سازی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها دور بماند. در واقع این رویکرد تندروها، حربه‌ای برای حذف رقبا هم محسوب می‌شود. دستگاه‌های حاکمیتی کشور هم ذیل نظارت استصوابی به این افراد و جریانات این امکان را داده است که در هر مقطعی از تاریخ معاصر کشور با یک عنوان جدید ولی با محتوای ثابت، رقبای خود را از عرصه خارج سازند.
هر فرد و گروهی که مانند خالص‌سازان نیندیشد یا تفاوت‌هایی در نگاه به موضوعات داشته باشد به عنوان غیر خودی و در زمره ناخالصان قرار می‌گیرد و لاجرم باید از اردوگاه مدیریتی کشور و عرصه تصمیم‌سازی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها دور بماند. در واقع این رویکرد تندروها، حربه‌ای برای حذف رقبا هم محسوب می‌شود. دستگاه‌های حاکمیتی کشور هم ذیل نظارت استصوابی به این افراد و جریانات این امکان را داده است که در هر مقطعی از تاریخ معاصر کشور با یک عنوان جدید ولی با محتوای ثابت، رقبای خود را از عرصه خارج سازند.
در اثر فعالیت‌های تندروها، ضربات مهلکی به نهاد انتخابات، جایگاه مجلس و حاکمیت قانون وارد آمده است. فعلا نشانه و علامت ترمیمی هم به چشم نمی‌آید. در جریان نهضت ملی شدن نفت ببینید چپ‌های پیشرو چقدر خلیل ملکی را اذیت کردند (ملکی در آن زمان جزو نوادر روزگار بود). وقتی این اذیت‌ها (ادامه‌دار) شود شخصیت‌های پخته‌ای که عزت‌نفس دارند، کنار می‌کشند.
بعد از نزدیک به ۱۰ بار هتک حرمت قرآن از سوی افراط‌گرایان اروپایی در بازه زمانی شش ماهه، زمان آن رسیده که جهان علیه تندروها و حامیان اصلی آن که عمدتاً نظام‌های سیاسی‌اند، متحد شود.
اگر نتیجه این افشاگری انسداد گفتگو باشد، خواست تندروان غربی محقق شده است. نتیجه این افشاگری باید به هوشمندتر شدن مذاکرات از سوی ایران منجر شود.
قرار بود پس از انقلاب، قانون و اراده ملت بر کشور حاکم شود. تندرو‌ها به دنبال تبدیل جمهوری اسلامی به سیستمی شبیه این روز‌های طالبان یا حکومت عثمانیان در قرون گذشته در سرزمین‌های اسلامی هستند. پس از جریانات دوم خرداد ۷۶، گروهی که احساس خطر می‌کردند، تصور کردند اگر گفتمان سید محمد خاتمی در خصوص مردم‌سالاری دینی و تعامل و شایسته سالاری و... تثبیت شود، ممکن است عرصه برای جولان آن‌ها تنگ شود.
جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تربت جام و تایباد و باخرز می‌گوید: تندروها منافع ملی را از بین برده و کشور را به این روز انداخته اند که نه آینده ای برای ما هست و نه آینده ای برای بچه هایمان. یک اقلیت شیپور به دست روی منبر و یک اقلیت شیپور به دست کف خیابان هر بلایی می خواهند سر منافع ملی و امنیت کشور می‌آورند. چرا جلوی آن ها نمی ایستیم؟ مگر مملکت فقط مال این هاست؟ مملکت مال مردمی است که این روزها اجاره خونه ندارند. برای مایحتاج ‌زندگی به مشکل برخورده اند.
این گفت‌وگو به دنبال پاسخی به این پرسش است که آیا محمدجواد ظریف به عنوان پلی میان مطالبات جامعه و محدودیت‌های قدرت برای رسیدن به درک متقابل عمل می‌کند حتی اگر این وسط، تندروهایی از دو طرف را خوش نیاید و بخواهند با برچسب «ماله‌کش» یا «خائن» او را در ترویج میانه‌روی خنثی کنند؟
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
اختلاف دولت و ملت درباره حجاب را نمی‌توان با فرمان حکومتی حل کرد. فرمان ممکن است الزام‌آور باشد، اما اقناع نمی‌کند. برگزاری همه‌پرسی می‌تواند راه‌حل فیصله‌بخش باشد. قانون اساسی در اصل ۵۹ راه حل این دست از مساله‌ها را همه‌پرسی دانسته است. حل یک‌جانبه و آمرانه این اختلاف به منزله حل نکردن آن و باقی ماندن استخوان در لایه زخم است. به گمانم، در مساله حجاب، حکومت در تله دشمنان دانا افتاده است. سرنگونی‌طلب‌ها چنین القا می‌کنند که حجاب دیوار برلین حکومت است. جناحی در حکومت هم دقیقا همین موضع را تکرار می‌کند، یعنی موجودیت خود را به یک مساله ساده گره می‌زند.
سعیدی درباره این‌که رئیس قوه قضائیه در اظهارنظری تاکید کردند در مسئله حجاب بگیر و ببند جواب نمی‌دهد اما شاهد برخی از رفتارهای تند و اظهارنظرها از تریبون‌های عمومی هستیم، چقدر ضرورت دارد تصمیم‌گیران در مسئله حجاب این نگاه را داشته باشند، گفت: متاسفانه یکی از چالش‌ها و آسیب‌های کشور همین نگاه برخی از تندروها به موضوعات و مسائل کشور است.
ما می‌توانیم مومنین را به چند دسته تقسیم کنیم؛ یک دسته آن‌هایی که معتقدند ما حق نداریم معترض زنان و دختران بی‌حجاب شویم و یک دسته آن‌هایی که می‌گویند ما باید برخورد بکنیم. این وسط آن بخش از حکومت که تندور‌ها هستند، دارند تمام اقشار و لایه‌های مختلف جامعه را در برابر همدیکر قرار می‌دهند. کم نیستند بانوان محجبه و مردان مومن و متدین که به‌هیج وجه اعتقاد ندارند باید با خانم‌هایی که بی‌حجاب هستند، برخورد فیزیکی شود. فقط این‌وسط تندرو‌ها هستند.
فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: آقای خاتمی در ۱۵ نکته توصیه‌ای برای اصلاح روند ساختار موجود دادند اما می‌بینید تندروها در رسانه‌ها به چه شکل با پیشنهادات آقای خاتمی رفتار می‌کنند.
بررسی غالب طرح‌های تندرو‌ها در مجلس به افزایش پرونده‌های قضایی منجر می‌شود. این طرح‌ها که اغلب از ابزار‌های محدودکننده و تنبیهی در برابر مظاهر مدرنیته استفاده می‌کند، مردم را در موضع تقابلی با نظام قرار می‌دهد.
این فعال سیاسی اصولگرا گفت: وجود عناصر تندرو که گاهی خود را کاتولیک‌تر از پاپ می‌دانند و حتی خود را از خداوند باری‌تعالی هم در ارتباط با مسائل الهی و دینی محق‌تر و آگاه‌تر می‌دانند، مهم‌ترین دلیل تحقق نیافتن حکمرانی خوب در این عرصه است. این عناصر در هر برهه‌ای دست به اقداماتی می‌زنند که جامعه را تحریک می‌کند و با تحریک مردم، حکمرانی را با چالش روبه‌رو می‌کنند
کمال الدین پیرموذن معتقد است: این جریان خاص محدود، در واقع درد قدرت دارد، اما آن را با پوشش دفاع از ولایت مطرح می‌کند و نسبت به ایفای تعهدات و پایبندی به میثاق‌ها، شعار‌ها و ارزش‌های انقلاب و مفاد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، چون مردم‌سالاری، عدالت اجتماعی، توجه کامل به جمهوریت نظام، آزادی و حقوق اساسی شهروندی عموم اقوام و مردم ایران، حق انتقاد و اعتراض عموم اقشار و صنوف جامعه و توسعه عالمانه فراگیر اقتصادی و رفاه کامل اجتماعی بی‌تفاوت است.
فعال سیاسی اصولگرا گفت: امروز در مجلس و دولت به جز صدای طیف تندرو اصولگرا پیام دیگری شنیده و دیده نمی شود.
بخش مهمی از اصولگرایان از نفوذی‌بودن تندرو‌ها دم می‌زنند و رسما به اعلام برائت از این طیف پرسروصدا پرداخته‌اند. تا جایی که دیروز عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با انتشارِ توییتی موضع خود را نسبت به عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر مشخص کرد.
دبیرکل حزب جمهوریت گفت : وقتی سخنرانی ها را گوش می دهم می بینم رئیس جمهور می گوید باید مشکلات حل بشود، فقر رفع شود یا گرانی به پایان برسد؛ او این حرف ها را به چه کسی می‌گوید؟ به مردم؟ آیا مردم بدهکار دولت هستند؟ طوری صحبت می شود که گویی مقصر اصلی مردم هستند و این آقایان طلبکارند. این برخورد اجرایی و مدیریتی نیست بلکه برخوردی تحکم آمیز و از بالا به پایین است.
شاخص کل بورس شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ در نهایت با کاهش ۱۰۰۰۱ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۴۸۰ هزار و ۴۹ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱ را بخوانید.
کره جنوبی قصد دارد ضایعات فولاد را به عنوان دارایی استراتژیک با افزایش قیمت‌ها مدیریت کند.
عضو حزب اتحاد ملت درباره خبرهای دیدار خاتمی، روحانی، ناطق نوری و سیدحسن خمینی می‌گوید: چرا اینقدر از نشستن این 4 نفر نگران هستند و فکر می کنند قرار است طوفان شود؟
"تندروها" در یزد در میانه سخنان مهاجری، با فریاد زدن حرمت این مراسم را نگه نداشتند و باعث شدند سخنران مراسم مجبور شود سخنان خود را نیمه کاره رها کند و از منبر مسجد حظیره پایین بیاید!
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ