متخصص داخلی و گوارش، هشدار داد که خوابیدن بلافاصله پس از افطار ممکن است منجر به مشکلات رفلاکس معده شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بعد از یک صبح پرمشغله ناهار می‌تواند آن چه بدان نیاز دارید به نظر برسد، اما گاهی اوقات وعده غذایی‌ای که فکر می‌کردید به شما انرژی می‌دهد همان چیزی است که شما را به چرت زدن پشت میزتان وادار می‌کند.
دفعات چرت زدن کودکان منعکس‌کننده نیاز‌های شناختی آنان است. به عبارت دیگر، برخی از نوزادان اطلاعات را در طول خواب به‌طور موثرتری تلفیق می‌کنند و در نتیجه چرت‌های کمتری دارند.
کارشناسان می‌گویند چرت زدن کوتاه به افزایش بهره‌وری کسب و کار‌ها و کارمندان و همینطور سلامت آن‌ها کمک می‌کند.
دلایل اثبات شده‌ای وجود دارند که نشان می‌دهند خواب یکی از مهمترین عناصر برای تقویت حافظه است. از آنجایی که بیشترین مقدار تثبیت حافظه در خواب صورت می‌گیرد، مشخص می‌شود که مغز ما بدون داشتن خواب کافی به دردسر می‌افتد. حتی یک چرت کوتاه می‌تواند بازیابی شما را بهبود ببخشد.
کیمی واتکینز در روز واقعه احساس ناخوشی داشت. او که فکر می‌کرد، چون کم غذا خورده بی‌حال است تصمیم گرفت چرت کوتاهی بزند تا سرحال شود. خواب واتکینز زیاد طولانی نشد چرا که ساعت اپل با هشدار‌های پیاپی پس از چندی او را از خواب بیدار کرد. او با نگاه به ساعت متوجه عملکرد غیرعادی قلبش شد.
دکتر ویکتوریا گارفیلد از دانشگاه یوسی‌اِل لندن یافته‌های این تحقیق را «بسیار تازه و هیجان‌انگیز» توصیف کرده و گفته است: «تحقیقات ما نشان می‌دهد که همه بالقوه می‌توانند از مزایایی چرت زدن بهره‌مند شوند.»
یکی از کارکنان شبکه اسکای اسپورتس که در توییتر نوشته بود، گری نویل درباره منچستر سیتی "چرت و پرت" می‌گوید، مجبور شد اکانتش را پاک کند.
اصفهانی خاطرنشان کرد: «چرت زدن با یا بدون راهنمایی صوتی بلافاصله پس از آن در مقایسه با بیدار ماندن با خروجی خلاقانه تری مرتبط بود.»
چرت بعدازظهر و خواب نیمروزی برای برخی اگر نباشد همه چیز به هم می‌ریزد.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که استراحت‌های طولانی، یا چرت‌های بیش از ۳۰ دقیقه می‌تواند اثرات مضری بر سلامت داشته باشد.
در جدیدترین تصاویر ساخته شده توسط هوش مصنوعی برخی رهبران جهان را در کافه‌ در حال چرت زدن نشان می‌دهد.
پیروز قربانی مثل همیشه صحبت های جالبی در مورد فوتبال و استقلال انجام می دهد.
خوک‌های دریایی در طول سفر‌های جستجوی شان برای یافتن غذا به طور میانگین تنها دو ساعت در روز می‌خوابند و در حین شیرجه زدن چرت‌های پنج تا ده دقیقه‌ای می‌زنند و این گونه زمان خواب شان در طول شبانه روز تقسیم می‌شود.
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که چرت روزانه بیش از نیم ساعت خطر ابتلا به ضربان قلب نامنظم را در افراد دو برابر افزایش می‌دهد.
چرت زدن قرار است به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید، درست است؟ چرت بزنید، خوب و سرحال از خواب بیدار شوید. اما گاهی اوقات این اتفاق نمی‌افتد.
فاجعه‌آمیزترین بخش مصوبه، بند «۵» آن، یعنی «مصونیت قضایی اعضای هیأت و مجریان تصمیمات آن» است. صدای فروافتادن تشت این بند چنان بلند بوده‌است که چرت بی‌حوصله‌ترین افراد را هم پاره کرده است. چنین حکمی چه تفاوتی با «کاپیتولاسیون» دارد؟
خواب برای سلامتی افراد ضروری است و گاهی اگر خواب شب برای‌مان کافی نباشد و امکانش را داشته باشیم، ممکن است با چرت زدن یا خواب کوتاه عصرگاهی، سطح انرژی خود را افزایش دهیم، اما وقتی خواب خستگی را از بین نمی‌برد، می‌تواند نشانه پرخوابی (Hypersomnia) باشد.
امروزه از دیدگاه علمی مزیت‌های چرت زدن در طول روز کاملا مشخص شده است.
زنگ هشدار به صدا درمی‌آید و شما دگمه چرت (snooze) را فشار می‌دهید، امیدوار هستید که خوابی کوتاه را تجربه کنید. این کار می‌تواند زمان بیداری و شرایط سازگارتری را برای شنیدن زنگ دوباره ایجاد کند. خیلی امیدوار هستید، اما ناگهان تمامی بهانه‌ها و توجیه‌ها برای ادامه خواب با صدای دوباره زنگ در هم شکسته می‌شود.
اغلب افراد پس از غذا خوردن، به نوشیدن چای، چرت بعد از ظهر، میوه خوردن و… عادت دارند و معتقدند این اعمال به هضم بهتر غذا کمک می‌کند؛ این در حالی است که پیروی از چنین عادات اشتباهی، منجر به ناراحتی‌های گوارشی، سوء هاضمه و حتی عدم جذب مواد مغذی خواهد شد.
۳۰ نوامبر ۱۹۵۴، زنی در ایالت آلاباما آمریکا با سورپرایزی فرازمینی روبه‌رو شد. الیزابت هاجز که روی تخت خود چرت می‌زد، مورد اصابت شهاب‌سنگی ۴/۵ کیلوگرمی قرار گرفت. این در حالی است که احتمال برخورد شهاب‌سنگ با سقف خانه‌ای، بدون درنظرگرفتن احتمال برخورد با افراد داخل خانه، یک به ۱۸۲ تریلیون است!
تصاویری از چرت زدن حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین در هنگام سخنرانی پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان در منامه را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
رسانه‌ها تصاویری از چرت زدن حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین در هنگام سخنرانی پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در منامه منتشر کرده‌اند. پاپ فرانسیس روز پنجشنبه در سفر تاریخی چهار روزه برای شرکت در همایش بحرین وارد منامه شد، او در این سفر قرار است با شخصیت‌های اسلامی دیدار کند. پاپ دیروز در همایش بحرین سخنرانی کرد.
چرت زدن در هنگام بیماری نشانه این است که سیستم ایمنی بدن شما کار خود را انجام می‌دهد. وقتی بیمار هستید سلول‌های ایمنی شما پیام رسان‌های شیمیایی را آزاد می‌کنند تا پاسخ بدن و بهبودی را هدایت کنند. این پیام رسان‌ها شما را خواب‌آلود نیز می‌سازند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ