عمارتی زیبا و منحصربه فرد حوالی سال ۱۲۶۰ توسط «ظل السلطان یا همان مسعود میرزا»، پسر ناصرالدین شاه در محدوده شمیران در باغی بزرگ ساخته شد. این عمارت به مسعودآباد یا ظل‌السلطان شهرت داشت. اما امروز از آن عمارت و باغ بزرگ جز خیابان مسعود در محله اختیاریه چیزی باقی نمانده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دیوید تیلور کشتی گیر آمریکایی و رقیب سرسخت حسن یزدانی با انتشار تصاویری از برداشت سبزیجاتی از قبیل هویج، فلفل، گوجه فرنگی و ... از باغ نوشت: بهتر از این نمی‌شود! محصولات ارگانیک تازه مستقیماً از باغ. دیوید تیلور را در این کار دختر خردسالش همراهی می‌کرد. حدود یک ماه دیگر تا مسابقات جهانی ۲۰۲۳ صربستان باقی مانده و حسن یزدانی برخلاف تیلور که در فضای مجازی حسابی فعال است، این روز‌ها در سکوت در اردوی تیم ملی مشغول تمرین است.
ستاره ایرانی اتحاد کلباء روی گل اول تیمش مقابل شارجه تاثیرگذار بود.
سحابی‌های گسیلشی IC ۱۳۹۶ و Sh۲-۱۲۹ در فاصله ۳,۰۰۰ سال نوری از ما قرار دارند و سرشار از گاز‌های درخشان و ابر‌های غباری تاریک هستند.
یک مار موش‌خوار غربی به نام «پانچو و لِفتی» اکنون از جراحتی که بیش از دو سال پیش متحمل شده بود، بهبود یافته و آماده حضور دوباره در باغ وحش است.
خاک مملو از ویروس‌های غول‌پیکری با عرض ۶۳۵ نانومتر است. این ویروس‌های عظیم، اگرچه از بزرگترین ویروسی که تا به حل کشف شده، (با عرض ۱۵۰۰ نانومتر) کوچک‌تر هستند، ولی به مراتب بزرگ‌تر از ویروس‌هایی هستند که انسان‌ها معمولا با آن‌ها روبرو می‌شوند (مثلا ویروس کووید ۱۹، بین ۵۰ تا ۱۴۰ نانومتر عرض دارد).
رضا شکاری پس از رسمی شدن حضورش در سپاهان، سرانجام در تمرینات این تیم رویت شد.
بر اساس گزارش‌ها، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان، حاضر نشده نشست خبریِ روز شنبه در محلی برگزار شود که عکس قاسم سلیمانی بر دیوارش نصب شده بود.
ملی‌پوشان فوتبال ایران پیش از ظهر امروز، یکشنبه، در سالن به تمرین پرداختند.
در پایان عصر قاجار و اوایل دوره پهلوی نیز خیابان لاله‌زار یا «شانزلیزه تهران» نماد نوگرایی و هنر ایران را بر پیشانی داشت. خیابانی که ترکیبی از هنر و تجارت را در دل خود جای داده و تئاترها، سینماها، رستوران‌ها و ویترین مغازه‌های مختلف آن، رفت‌وآمد بسیاری را در این خیابان رقم می‌زد. امروزه از آن لاله‌زار طهران قدیم تنها «خانه امین‌السلطان» یا «خانه و باغ اتحادیه» باقی مانده که خوشبختانه از دام تخریب رها شده و به‌دست مرمت و بازسازی رسیده است.
شاه‌طهماسب هم‌زمان با ایجاد جعفرآباد یعنی عمارت و خانه‌های دو طرف این خیابان، باغ سعادت‌آباد، عمارت دولتخانه و باغ‌های شرقی و غربی عمارات در شمال محله شهرستان قدیم یا حصار شاپور خیابانی را احداث کرد که درواقع این خیابان از جلوی مسجد جامع عبور می‌کرد و به سردر عالی‌قاپو ختم می‌شد.
متین رضایی در حالی در یک وزن شلوغ و پرمدعی به مدال برنز جهان رسید که تا یک هفته قبل از اعزام قرار نبود در این رویداد حاضر شود.
رسانه‌های جمهوری آذربایجان امروز در ادامه ادعا‌های خصمانه و نفرت پراکنی علیه کشورمان مدعی شدند پرچم ایران از جلوی سفارتخانه ایران در خیابان بنیاد سرداروف باکو برداشته شده است.
ینی صباح در همین راستا نوشت سفارت در حال انتقال به ساختمان دوم در خیابان شریف زاده باکو است.
یکی از این تنه‌های خشک در باغ فردوس، چنار ۳۵۰ ساله به گفته اهالی است که با قطر ۳ متر پس از گذراندن دوران سرسبزی و شادابی خشک و تا یک ارتفاعی باقی مانده و حذف نشده که توسط هنرمند چوب تراش به نام استاد عالی، با استفاده از ابزار لازم در همانجا بدون جابه جایی به شکل مولانا طراحی و تراشیده شده است تا به صورت جلوه‌ای بصری برای شهر درآید.
یکی از نکات قابل توجه نشست خبری مورایس تعریف او از زمین تمرینی بود که باشگاه آلومینیوم در اختیار آنها گذاشته بود.
بالن اولی قرمز رنگ بود، هوا رفت، اما کم وافتاد در باغ سپهسالار مرحوم، مردم هم رفتند، ما بودیم در بالای شمس‌العماره، سیاچی، امین السلطنه، عضد الملک، ادیب الملک، فرخ خان، باشی، وجیه و ... بودند. بعد بالن سفید بزرگ برش فرنگی باد شد، باز همه مردم دوباره جمع شدند در بام‌ها و غیره، این دفعه بالن بسیار خوب هوا رفت، نیم ساعت درست روی آسمان شهر ایستاده بود، دو هزار ذرع هم بلکه بیشتر هوا رفت.
قدمت باغ فردوس به دوره قاجار می‌رسد و سنگ بنای آن را محمدشاه گذاشت، هر چند عمر سومین شاه قجر کفاف نداد که لذت زندگی در این باغ را بچشد و ناکام از دنیا رفت. پس از مرگ محمدشاه، ناصرالدین‌شاه اراضی اطراف باغ را از مالکان خرید و آن را گسترش داد.
باوجود تمام تکذیب‌های حجت حق‌وردی در مورد انتقال به نفتچی، این باشگاه لیگ جمهوری آذربایجان، انتقال او را رسمی کرد.
مانوئل فرناندز پس از پشت سر گذاشتن مصدومیت سرانجام به تمرینات گروهی اضافه شد.
گیبون کنت، شامپانزه معروف باغ وحش زاگرب، فرانسه را به عنوان قهرمان جام جهانی پیش بینی کرد.
روز گذشته پس از شروع دوباره تمرینات سپاهان در اصفهان تقدیر ویژه‌ای از سه بازیکن این تیم با حضور مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه سپاهان به عمل آمد.
تیم فوتبال سپاهان دومین روز تمرینی را در مجموعه باغ فردوس پشت سر گذاشت.
پوشش عجیب سفیر انگلیس در آذربایجان که با دامن اسکاتلندی استوارنامه کشورش را تقدیم الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان می‌کند در فضای مجازی حسابی جنجال به راه انداخت.
روز گذشته فیلمی از یک دستگاه خودروی ال ۹۰ که یک بانو روی کاپوت آن نشسته بود و راننده این خودرو با یک حرکت نمایشی به منظور جلب مردم در یکی از خیابان‌های چالوس در حال تردد بود، این فیلم در شبکه‌های اجتماعی پیام رسان منتشر شد که باعث حیرت خیلی از شهروندان چالوسی شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ