نیروهای سازمان ملل در جنوب لبنان از عدم تمایل این کشور و رژیم‌صهیونیستی مبنی بر حرکت به سمت آغاز جنگ خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که مقاومت لبنان نخستین، چشم‌گیرترین و بزرگ‌ترین موفقیت در اخراج دشمن صهیونیستی در یک نبرد نظامی شدید و تاثیرگذار را محقق کرد.
رسانه‌های عبری زبان از توسعه توان موشکی و رزمی گروه مقاومت حزب الله لبنان اعلام نگرانی کردند.
یکی از افسران صهیونیست درباره تقویت توانمندی حزب‌الله لبنان هشدار داد و گفت درصورت آغاز جنگی جدید روزانه ۲۰۰۰ فروند موشک از سوی حزب‌الله به سوی اراضی اشغالی پرتاب می‌شود.
دبیرکل حزب الله لبنان در بیست و سومین سالروز عید مقاومت و آزادسازی، ضمن قدردانی از ایران و سوریه برای حمایت از مقاومت، گفت: اسرائیل مخفی شده و سلطه جویی آمریکا بر جهان به آخر خط رسیده است.
دبیرکل حزب الله لبنان در بیست و سومین سالروز عید مقاومت و آزادسازی جنوب لبنان سخنرانی کرد.
روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم در مقاله‌ای با اشاره به وحشت ارتش رژیم‌صهیونیستی از قدرت نظامی حزب‌الله لبنان به ارزیابی محافل امنیتی صهیونیستی از خسارت‌های نبرد آتی با این حزب پرداخت.
در پی حملات موشکی گسترده از نوار غزه و جنوب لبنان، مقامات صهیونیستی اذعان کردند که قدرت بازدارندگی این رژیم تضعیف شده است.
در پی حملات موشکی گسترده از نوار غزه و جنوب لبنان، مقامات صهیونیستی اذعان کردند که قدرت بازدارندگی این رژیم تضعیف شده است.
در پی حملات شب گذشته اسرائیل، کاخ سفید تجاوز رژیم‌صهیونیستی به لبنان و غزه را دفاع مشروع از خود خواند.
وزارت خارجه چین به درگیری‌ها در جنوب لبنان و نوار غزه واکنش نشان داد.
ارتش اشغالگر بمباران غزه و لبنان به شرطی از سر نمی‌گیرد که از غزه و لبنان حمله جدیدی به سرزمین‌های اشغالی صورت نگیرد.
ادعای گالانت درباره تلاش ایران برای حضور مستقل نظامی در این کشور‌های منطقه در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران تاکید کرده‌اند با فعالیت‌های نظامی مداخله‌جویانه در منطقه که ناقض امنیت و استقلال کشور‌ها باشد، مخالفند. حضور نظامیان ایران در سوریه نیز تنها به شکل مستشاری و با درخواست دولت رسمی سوریه برای مبارزه با تروریسم و کمک به تامین امنیت این کشور انجام شده است.
معاون دبیر کل حزب الله لبنان به موضع گیری درباره حمله رژیم صهیونیستی به سوریه پرداخت و آنرا جنایت ضدبشری دانست.
معاون رئیس شورای اجرایی جنبش حزب الله لبنان تاکید کرد که رژیم صهیونیستی قادر به لغو توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان نیست و علت اصلی مشکلات لبنان، اقدامات آمریکا است.
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت روز شهید اعلام کرد: روز شهید روزی است که در آن امیر استشهادیون، مرکز نظامی اسرائیلی در صور را هدف قرار داد و آنرا منهدم کرد.
میانجی آمریکایی پیرامون ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و رژیم صهیونیستی گفت که توافق در این خصوص به تنش میان حزب الله و صهیونیست ها خاتمه نمی دهد.
دولت فعلی اسرائیل توافق هسته‌ای احیا شده بین ایران و قدرت‌های جهانی را متوقف کرده است. چندین مانور درخشان در سال گذشته توسط جانشینان نتانیاهو نفتالی بنت و یائیر لاپید (در کنار سایر تحولات ژئوپولیتیکی) موفق بوده اند در حالی که نتانیاهو علیرغم بهترین تلاش هایش شکست خورد. توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران در زمانی که نتانیاهو نظاره گر آن بود امضا شد.
دولت فعلی اسرائیل توافق هسته‌ای احیا شده بین ایران و قدرت‌های جهانی را متوقف کرده است. چندین مانور درخشان در سال گذشته توسط جانشینان نتانیاهو نفتالی بنت و یائیر لاپید (در کنار سایر تحولات ژئوپولیتیکی) موفق بوده اند در حالی که نتانیاهو علیرغم بهترین تلاش هایش شکست خورد. توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران در زمانی که نتانیاهو نظاره گر آن بود امضا شد.
کیهان نوشت: لبنان با سیطره بر دو منطقه گازی قانا و کاریش در واقع بر سه چهارم این منطقه غنی تسلط پیدا کرده است و می‌تواند به هاب گازی مدیترانه تبدیل شود. یعنی هدفی که اسرائیل در سرمی‌پروراند، لبنانی‌ها می‌توانند از آن خود کنند.
حمید ابوطالبی نوشت: مردم لبنان باید صمیمانه قدردانِ تلاش‌های افراطیون ایران برای «تأمین منافع ملی» لبنان و ترسیم خطوط دریایی آن کشور با همسایه‌شان باشند؛ آن هم درحالی که اینان هنوز نتوانسته‌اند مشکلات مرز آبی خود با همسایگانی، چون عراق وکویت را حل نمایند!
«باید توجه داشت که از منظر سیاسی، منطقه و جهان در انتظار چندین انتخابات مهم است. یکی از این انتخابات‌ها در خودِ اراضی اشغالی است. در این چهارچوب، اسرائیلی‌ها به نوعی این احتمال را داده اند که اگر فرآیند حصول توافق با لبنان را به تاخیر بیندازند، کاملا امکان دارد که "بنیامین نتانیاهو"، در انتخابات پیروز شود و تندرو بودنِ وی نیز بدون تردید مانعی جدی جهت انعقاد یک توافق مرزی با لبنان خواهد بود.»
رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد که رژیم صهیونیستی فقط زبان زور را می فهمد و تهدیدات آن علیه لبنان بی ارزش است.
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که امکان دستیابی لبنان و رژیم صهیونیستی به توافق درباره ترسیم مرزهای دریایی همچنان وجود دارد و میانجی آمریکایی به تلاش برای تحقق این هدف ادامه می دهد.
سید حسن نصرالله درباره پرونده نفت و گاز لبنان گفت: این گنج در دریا است و ما این فرصت تاریخی را داریم. ما خود را در مکانی قرار دادیم که حداقل ۵۰ درصد احتمال رفتن به سمت جنگ و ۵۰ درصد احتمال نرفتن به سمت جنگ است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ