بقاء نظام جمهوی اسلامی، بدون تردید به ترمیم اعتماد عمومی وابسته است. تجربه سال‌های متمادی نشان داده است تا زمانی که افراطیون و خود انقلاب و خوداسلام پنداران در تصمیم سازی دخالت داشته باشند، اعتماد عمومی همچنان ضربه‌های بیشتری خواهد دید. آن‌ها بیشترین خسارت را به اقتصاد، به فرهنگ، به انسجام داخلی، به حقوق عمومی و به سیاست خارجی کشور وارد کرده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران با توجه به پیشرفت‌های چشمگیری که در عرصه‌های مختلف دارد، صاحب قدرت واقعی و متکی به خداوند است.
انتظار دیگر مردم از دولتمردان، صداقت است. دادن آمار‌های نادرست، وعده‌های غیرعملی و پنهان کردن نارسائی‌ها در تبلیغات و مصاحبه‌ها و گزارش‌ها، مردم را نسبت به دولتمردان بی‌اعتماد می‌کند.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: با شیوه‌ای که ما در پیش گرفته‌ایم. با این که خود را نیازمند اقناع آحاد مردم نمی‌دانیم، معلوم نیست فردایی که بخواهیم به توجیه مردم کلمات را شمار کنیم، گوش شنوایی خواهیم یافت یا خیر. همین امروز هم کلی دیر شده است چه رسد به فردا‌هایی که در راه است و به ازای هر روز به اندازه چند روز اعتماد عمومی تراش می‌خورد.
تبریز-امام جمعه تبریز گفت: صدور بیانیه مشترک کشورهای شورای همکاری خلیج فارس درباره جزایر سه‌گانه ایران موضوعی تاسف‌بار بود اما ایران در تمامیت ارضی خود با هیچ کس تعارف ندارد.
تبریز-امام جمعه تبریز گفت: صدور بیانیه مشترک کشورهای شورای همکاری خلیج فارس درباره جزایر سه‌گانه ایران موضوعی تاسف‌بار بود اما ایران در تمامیت ارضی خود با هیچ کسی تعارف ندارد.
تبریز-امام جمعه تبریز گفت: صدور بیانیه مشترک کشورهای شورای همکاری خلیج فارس درباره جزایر سه‌گانه ایران موضوعی تاسف‌بار بود اما ایران در تمامیت اراضی خود با هیچ کسی تعارف ندارد.
حمله چهار تروریست به کلانتری ۱۶ زاهدان که به هلاکت خود آن‌ها و شهادت دو نفر از نیرو‌های انتظامی مستقر در این کلانتری منجر شد، نتیجه مستقیم سخنان افراطی کسانی است که در چند ماه گذشته با سوء‌استفاده از تریبون‌های نمازجمعه و سایر امکانات تبلیغاتی استان سیستان و بلوچستان تلاش کردند بذر بدبینی در جامعه بپاشند.
آزاد کردن دانه درشت‌هائی که با سوء‌استفاده از موقعیت خود در دستگاه قضائی مرتکب فساد شده‌اند، برای افکار عمومی غیرقابل قبول است. کسی که با آنهمه مفاسد و محکومیت‌های مالی هنوز هم می‌تواند از عهده ۳۰۰ میلیارد تومان وثیقه برآید، قطعاً حامیانی هم وجود دارد که برای خارج ساختن او از زندان تلاش‌های موفقی! می‌کنند. مردم با مشاهده چنین اقداماتی، می‌پرسند چه کسی باید به کسانی کمک کند که به اتهام اعتراض به انواع مفاسد اکنون در زندان‌ها هستند و دست‌شان از همه جا و همه چیز کوتاه است؟
جمهوری اسلامی نوشت: دولت‌های اسلامی دچار بی‌عملی هستند و برای مقابله با اهانت به قرآن و اسلام در کشور‌های غربی، بموقع وارد عمل نمی‌شوند. در همین قرآن سوزی اخیر، چند روز قبل از واقعه، اخبار صدور مجوز این اهانت منتشر شده بود و همه می‌دانستند که قرار است چنین جسارتی صورت بگیرد.
سید حسن خمینی گفت: جمهوری اسلامی بی تردید بزرگترین میراث امام است، نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کم و هر کس با امام و جمهوری اسلامی زاویه دارد تیرهای دشمنی خود را به سمت این نظام الهی می‌گیرد.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: کسانی که به نام دین رفتاری با مردم کردند که آن‌ها را نسبت به احکام دین بی‌تفاوت یا بی‌اعتقاد کرد، باید در عملکرد خود تجدید نظر نمایند و با تصحیح آن، زمینه را برای گرایش مردم به احکام خدا فراهم سازند.
آقایان دولت شما که حاکمیت طالبان را به رسمیت نمی‌شناسید، چرا سفارت افغانستان را به این گروه تحویل داده‌اید؟ چرا نمایندگان طالبان را به جلسات رسمی دعوت می‌کنید و با آن‌ها تعاملات رسمی دارید؟
جمهوری اسلامی نوشت: به هیچ وجه توسل به ابزار نظامی برای وادار ساختن طالبان به تمکین در برابر قانون و تعهداتی که خودشان نیز قبول دارند را جایز نمی‌دانیم و قویاً معتقدیم باید از طریق دیپلماسی منطقه‌ای و جهانی و دست کشیدن از سیاست مدارا با این گروه، درصدد حل مشکل برآمد.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: مجلس همسو و همراه دولت هم دیگر تاب تحمل ضعف‌های وزرای دولت سیزدهم را ندارد و حاضر به اعتماد کردن به این عملکرد‌های بی‌برنامه و تورم‌زا که به حساب نظام گذاشته می‌شود، نیست.
کیهان نوشت: گفتار خاتمی درباره احترام به جمهوریت، صددر صد مخالف مشی وی و برخی افراطیون مدعی اصلاحات است. آن‌ها در انتخابات سال ۱۳۸۸ نه تنها علیه اسلامیت بلکه علیه جمهوریت و رای محترم اکثریت مردم، آشوبی را ساماندهی کردند که مرحله به مرحله، دیکته سرویس‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس و اسرائیل بود.
مذاکرات چهارجانبه وزرای دفاع فدراسیون روسیه، جمهوری اسلامی ایران، جمهوی عربی سوریه و جمهوری ترکیه در مسکو برگزار شد.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: دولتمردان امروز ما که به درستی درباره ازسرگیری روابط با عربستان تصمیم گرفته و آن را به مرحله اجرا گذاشته‌اند، با همین فرمان در زمینه سیاست خارجی و روابط بین‌الملل به پیش بروند و به افراطیون اجازه دخالت و سنگ ‌اندازی ندهند.
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اقدام هتاکانه گروهی افراطی در دانمارک، در اهانت مجدد به ساحت مقدس قرآن کریم به‌ویژه در ماه مبارک رمضان را شدیدا محکوم کرد.
متاسفانه در جمهوری اسلامی، نقش همسران شخصیت‌ها دیده نمی‌شود و جالب اینکه همیشه هزاران تعریف و تمجید از آیت‌الله مطهری می‌شد، بدون اینکه یک کلمه از تمام مشکلاتی که این خانم فرهیخته تحمل و فرزندان و خانواده را اداره می‌کرد و مواظب رشد همه‌جانبه فرزندان بود، گفته شود. متاسفانه بعد از پیروزی انقلاب، آیت‌الله مطهری در میانسالی (حدود ۵۹ سالگی) توسط گروه انحرافی فرقان که این روز‌ها هم گروه‌هایی با همان افکار افراطی به صورت علنی دیده می‌شوند و مسموم کردن دختر مدرسه‌ای‌ها، می‌تواند از نمونه‌های آن باشد، شهید شدند.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:ما نباید تحت تأثیر توهمات القائی عناصر افراطی که سیاست موازنه مثبت در روابط بین‌الملل را نفی می‌کنند قرار بگیریم و عوارض بشدت منفی این سیاست غلط را به مردم تحمیل کنیم.
اخیرا تشویق به تعطیلی مدارس در شبکه‌های مجازی به دلیل مسمومیت‌ها و ناامن بودن مدارس به کرات از زبان اپوزیسیون برانداز تکرار شده است. طبیعی است که خانواده‌ها نیز نگران از تکرار چنین اتفاقاتی، تمایل به فرستادن فرزندان خود به مدارس نداشته باشند. خرابکاری از سوی طیف‌های تندرو خودسر داخلی را که در صدد جایگزینی جمهوری اسلامی با خلافت یا امارت اسلامی از نوع طالبان و جلوگیری از تحصیل دختران دانش‌آموزند، نباید از نظر دور داشت.
روز شنبه راسموس پالودان، رهبر حزب راست افراطی «استرام کرس» یک نسخه از قرآن را در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم آتش زد، آن هم پس از آنکه مجوز انجام این کار توهین آمیز را از مقام‌های سوئدی گرفت. او از ائتلاف ناتو و ترکیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در سخنرانی‌اش انتقاد کرد و تصویری توهین آمیز به پیامبر (ص) را نشان داد. این اقدام توهین آمیز او با موجی از اعتراضات و واکنش‌های مختلف جهانی مخصوصا واکنش کشور‌های اسلامی روبه‌رو شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران در حال گسترش است، گفت: ما در داخل کشور، عده ای از افراطیون را هم داریم که ساز خود را می زنند و امیدواریم قوه عاقله بر افراطی گرایی پیروز شود تا نتیجه این ندانم‌کاری بیش از این بر معیشت کارگران و شهروندان مظلومی که نان خالی در سفره ندارد، تاثیر نگذارد.
در بیانیه وزارت خارجه آمده است: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست‌های اصولی خود برای مبارزه با تروریسم و افراطی گری، همچنان در مسیر استقرار صلح و ثبات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی تلاش خواهد کرد، لذا شهادت سردار قاسم سلیمانی، اگرچه ثلمه‌ای بزرگ برای ایران و ایرانیان است، اما هیچ خللی در مسیر اهداف متعالی جمهوری اسلامی ایران وارد نمی‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ