برف و کولاک،سیل، تصادف، رانش زمین و زلزله از حوادث نوروزی امسال بود که امدادگران موفق شدند ۵۸ هزار نفر را در این حوادث نجات دهند و برای ۵ میلیون مسافر هم ارائه خدمات داشته باشند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به ۲۳۵۳ نفر در حوادث هفته گذشته خبر داد.
سرپرست سازمان امداد و نجات با اشاره به شرکت ۳۹ تیم امدادی در عملیات امداد و نجات در حوادث جوی، از امدادرسانی به حادثه دیدگان در ۵ روز گذشته خبر داد.
سرپرست سازمان امداد و نجات از امدادرسانی به ۳ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی و‏ اسکان اضطراری حادثه دیدگان خبر داد.
جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به بیش از ۲۵۰۰ نفر در هفته گذشته خبرداد.
سمنان_ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان بابیان اینکه هلال احمر استان طی یک هفته گذشته در ۳۱ حادثه مختلف حضور داشته است، گفت: در مجموع این حوادث دو نفر در اثر تصادف جاده ای جان باختند.
سرپرست سازمان امداد و نجات با اشاره به انجام عملیات سیل و آبگرفتگی در یک هفته گذشته از امدادرسانی به ۹۰۹ نفر خبر داد.
جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای با اشاره به این که سه استان مازندران، اصفهان و گلستان، پرحادثه‌ترین استان‌ها در هفته گذشته بوده است، اعلام کرد: در هفته گذشته، به ۱۳۱۴ نفر امدادرسانی شد.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به متاثرین حوادث جوی در ۵ استان کشور خبر داد.
قویدل با بیان اینکه عوامل جمعیت هلال احمر استان از ساعات اولیه حادثه وارد عملیات شدند، تصریح کرد: پیرو دریافت گزارش مردمی با شماره ندای امداد ۱۱۲ معاونت امداد و نجات استان اردبیل در ساعت ۱۴:۱۵ روز چهارشنبه ۲۴ خرداد مبنی بر بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب و مفقودی ۵ نفر در روستای میکائیل دره سی شهرستان گرمی تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان به محل حادثه اعزام شده و امدادرسانی را آغاز کردند.
بارش شدید باران در قسمت‌هایی از استان گلستان منجر به وقوع سیلاب شد و هم اکنون نیروهای هلال احمر در حال امدادرسانی به شهروندان هستند.
سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به ۱۶۷ نفر در سیل و آبگرفتگی ۶ استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
سرپرست سازمان امدادونجات گفت: با تلاش امدادگران هلال احمر از یازدهم تا سیزدهم فروردین، به ۱۸۶۳ نفر گرفتار در کولاک و سیلاب امدادرسانی شد و برای ۳۱۰ حادثه دیده اسکان اضطراری فراهم شد.
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به شرایط جوی ناپایدار در ۴۸ ساعت گذشته، از امدادرسانی به حدود ۱۱۰۰ حادثه دیده خبر داد.
رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به شرایط جوی ناپایدار در روزهای گذشته، از امدادرسانی به حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر خبر داد.
رئیس سازمان امداد و نجات، از امدادرسانی به ۷۵۰ نفر متاثر از سیل و آبگرفتگی در ۷۲ ساعت گذشته خبر داد.
رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر ضرورت در دستور کار قرار گرفتن آگاه‌سازی از انواع مخاطرات و آثار آنها، از امدادرسانی به حدود ۸۴ هزار نفر در سیلاب های اخیر خبر داد.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: نیروهای امدادی به بیش از ۸۴ هزار نفر در سیلاب مردادماه امدادرسانی کردند و همچنان در جست و جوی ۶ نفر مفقود این سیلاب‌ها هستیم.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در این مدت، بیش از ۱۵ هزار امدادگر و نجات‌گر کادر و داوطلب به مردم کمک رسانی کردند؛ ۱۲ هزار و ۵۲۱ نفر اسکان اضطراری یافتند و سه هزار و ۵۶۹ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند. در مجموع در سیلاب اخیر کشور به ۸۴ هزارو ۵۱۷ نفر امدادرسانی شده است.
رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه به ۴ هزار و ۷۰۰ نفر در سیلاب ۴۸ ساعته گذشته امداد رسانی شد، گفت: پنج استان کشور همچنان درگیر سیل هستند.
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به جان باختن ۹۰ نفر در جریان سیلاب‌های اخیر در کشور گفت: در این عملیات‌ها ۷۹ هزار نفر امدادرسانی و بیش از ۳ هزار نفر به مناطق امن منتقل شدند.
به دنبال هشدار‌های سازمان هواشناسی، از شامگاه شب گذشته بارش شدید باران در استان تهران به وقوع پیوست و در پی آن، در چند نقطه از استان بویژه نقاط غربی و جنوبی رویداد‌هایی مانند آبگرفتگی، رانش زمین و روان شدن سیلاب و انباشت گل و لای بویژه در منطقه کن (امامزاده داود) رقم خورد؛ وضعیتی ویژه و مرگبار که با اعلام آماده باش نیرو‌های امدادی، تلاش برای مقابله با آن آغاز شده و در جریان است.
به رغم تجربه یکی از گرم و خشک‌ترین تابستان‌ها در کشورمان در دهه‌های اخیر، چند روزی است با فعالیت سامانه‌های بارشی در بسیاری از نقاط کشور، بحران‌هایی به وقوع پیوسته که از جمله آنها، درگیری ۱۸ استان، ۱۰۰ شهرستان و بیش از ۳۰۰ روستا در کشور با سیلاب است؛ بحرانی فراگیر که ابعاد آن رو به افزایش است و متاسفانه به جان باختن شماری از هموطنانمان منجر شده است.
معاون برنامه‌ریزی و بودجه فرمانداری رفسنجان از اعزام 71 دستگاه ماشین‌آلات سنگین و سبک به مناطق سیل‌زده رفسنجان خبر داد و گفت: این کمک‌ها از‌سوی شرکت ملی مس به منظور امدادرسانی به مناطقی که بر اثر سیلاب دچار تخریب و آسیب شده‌اند، انجام شده است.
از اواخر شامگاه چهارشنبه، بارندگی‌های سیل آسا در تهران، موجب جاری شدن سیلاب در نقاط مختلف استان از جمله فیروزکوه شد. سیلاب در منطقه کن و امام‌زاده داود و همچنین روستای مزداران شهرستان فیروزکوه، خسارات جانی و مالی زیادی بر جای گذاشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ