در دوم تیرماه ۱۲۸۷ میرزا نصرالله ملک‌المتکلمین، یکی از شناخته‌شده‌ترین واعظان و خطیبان مشروطه‌خواه، به همراه میرزاجهانگیرخان شیرازی، مدیر روزنامه صوراسرافیل و قاضی قزوینی، از روحانیون مشروطه‌خواه، پس از شکنجه، در مقابل محمدعلی‌شاه به قتل رسیدند و در راه مشروطیت فدا شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بعد از آنکه جورج جی گولد، سرمایه‌دار آمریکایی در ماه می‌سال ۱۹۲۳ بر اثر ذات‌الریه درگذشت، زمزمه‌ها درباره طلسم مقبره شاه توت عنخ آمون ادامه یافت. بعد از آن فیلیپ لیوینگستو پو، یکی از آشنایان ادگار آلن پو هم چند ماه بعد از بازدید از این مقبره در سال ۱۹۲۳ با ذات‌الریه درگذشت. بیماری او سوژه رسانه‌ها شد و مجددا به طلسم مومیایی‌ها ارتباط داده شد.
در حالی که حدود نیم قرن از کشف آرامگاه نخستین امپراتور چین می‌گذرد، باستان‌شناسان هنوز از باز کردن مهر و موم مقبره شخصی وی اجتناب می‌کنند.
خان زند در سال ۱۱۸۷ قمری دستور داد تا بنای جدیدی روی مزار سعدی بسازند. بنایی که بار‌ها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. البته در طول این مرمت‌ها تغییری در شکل اصلی بنا داده نشد تا طرح تاریخی دست نخورده باقی بماند.
خبرگزاری ونزوئلا نوشت: بانوی اول ایران، جمیله سادات علم الهدی از پادگان کوهستانی محل آرمیدگی هوگو چاوز بازدید کرد.
ساعت بازدید از مجموعه فرهنگی‌تاریخی آرامگاه حافظ از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ عصر اعلام شد، پیش از این حافظیه تا ساعت ۲۲ باز بود.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مدیر آرامگاه حافظ بعد از دو شب بازداشت با قید وثیقه آزاد شد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس آزاد شد.
سید مؤید محسن‌نژاد، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس در گزارشی اعلام کرده طی ۱۶ ماه گذشته زمینه بررسی علمی میزان آسیب‌های واردشده به آرامگاه سعدی طی سالیان اخیر فراهم و مشخص شده که این بنا تاریخی دارای مشکلاتی نظیر استحکام بنا و ... است.
در زمان قاجار طبق گزارش سفرنامه‌نویسان فرنگی، بنای آرامگاه به کلی از نظر پنهان شده و جز تلی از خاک چیزی از آن باقی نمانده بود. در همین دوران ناصرالدین شاه قاجار والی خراسان را مامور یافتن آرامگاه می‌کند و دستور ساخت اتاق‌هایی موقت را بر روی آن می‌دهد.
ویدیویی از کشف آرامگاهی ۴۴۰۰ ساله در مصر باستان را ببینید.
پیکر پله در آرامگاه نهایی او قرار داده شد و هواداران این ستاره برزیلی می‌توانند برای دیدن او به یکی از معروفترین قبرستان‌های دنیا بروند.
رشت- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان تخریب آرامگاه «استاد پور داوود» در رشت را تکذیب کرد و گفت: این آرامگاه در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
نابسامانی آرامگاه عطار یک روز پیش از بزرگداشت
تصاویری از آرامگاه کوروش در مجموعه میراث جهانی پاسارگاد در روز سیزده‌بدر در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که حکایت از تعطیلی این مکان تاریخی دارد.
روایت اول می‌گوید آرامگاه مورد اشاره مربوط به ٢ نفر از شاهزادگان گرجی است. این خانواده بعد از مدتی به کشور خود بازگشتند، ولی شاهزاده‌خانم با همسرش که او نیز از سرمایه‌داران معروف گرجی بود و در ایران، گرجستان و آذربایجان فعالیت می‌کرد در ایران ماند و بعد از فوتش در ٤٢‌سالگی در سال ١٣٠٠ در قبرستان دولاب به خاک سپرده شد و مقبره‌ای برگرفته از معماری اروپایی برای او ساخته شد که از همان موقع تا کنون در مالکیت سفارت روسیه است.
زارع‌پور اظهار کرد: دلایلی که برای نصب کره‌کره آورده‌اند، توجیه‌پذیر نیست. با این ادله پس باید برای حفاظت از تمام آثار تاریخی، کرکره نصب کنیم؛ فکر کنید برای حفاظت از تخت جمشید کرکره برقی بکشیم. حفاظت راه و اصول خود را دارد که بهترین آن استفاده از حفاظ شیشه‌ای (شیشه سکوریت) است. نقاشی‌های نفیس و کتیبه‌های تاریخی هم امروز با همین شیشه‌ها محافظت می‌شوند.
در طی سال‌ها شخصیت‌های تاریخی زیادی در این آرامگاه ۳۰۰۰ متری آرامیده‌اند. قبر‌های شخصیت‌هایی، چون سید مهدی امامی، ناظم‌الاطبا، سعید نفیسی و ... را می‌توان درکنار بقعه سرقبرآقا دید.
آرامگاه توت‌عنخ‌آمون، از نامدارترین فراعنه و یازدهمین فرعون مصر باستان یکصد سال پیش کشف شد و از آن زمان تا به امروز و به‌رغم کشفیات بیشتر همچنان رازآلود و رمزآلود باقی مانده است.
تصاویری از بارش شدید برف در آرامگاه کوروش را می‌بینید. صبح امروز ۲۰ دی ۱۴۰۱ پاسارگاد شیراز سفیدپوش شد.
حوالی آرامگاه ابن بابویه در شهرری برجی آجری سر به فلک کشیده‌ای با قدمت ۹۰۰ ساله، گوشه‌ای از تاریخ ایران زمین را درگوشه دل خود جای داده است. این برج در عهد سلجوقی و احتمالا در زمان انتقال پایتخت از نیشابور به ری به دستور طغرل بیک؛ مؤسس سلسله سلجوقیان ساخته شده است و برای همین به این نام شناخته می‌شود.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در جریان بازدید از مقبره عارف و شاعر فارسی‌گوی ایرانی مولانا جلال الدین رومی در استان قونیه ترکیه، آیاتی از قرآن را تلاوت کرد. اردوغان در حالی که در مقابل آرامگاه حضرت مولانا ایستاده بود آیاتی از سوره انفطار را تلاوت کرد. آرامگاه و موزه جلال الدین محمد بلخی معروف به مولوی، مولانا و رومی در شهر قونیه در ۲۵۰ کیلومتری جنوب آنکارا واقع گردیده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ