وزارت خارجه آمریکا به دنبال لغو قانون ممنوعیت بازگشت اسرائیلی ها به شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری، سفیر این رژیم را احضار کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرکل غرب اروپا خاطرنشان ساخت: اینجا جمهوری اسلامی ایران است و اجازه نمی دهیم با اقدامات خودسرانه، حاکمیت جمهوری اسلامی ایران مورد بی‌توجهی‌ قرار گیرد.
مدیرکل غرب اروپا با اشاره به رویکرد منفعلانه دولتهای اروپایی در قبال کتاب سوزی تصریح کرد: کتاب سوزی به معنای پایان آزادی اندیشه است و سکوت در برابر چنین جنایت فجیع فرهنگی نتیجه‌ای جز خشونت، تشویق و ترویج تروریسم ندارد.
در ادامه واکنش کشورهای اسلامی به قرآن سوزی در سوئد، وزارت خارجه قطر هم از احضار سفیر سوئد در دوحه و مراتب اعتراض شدید اللحن به هتاکی مجدد به قرآن در سوئد، به او ابراز شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه خطاب به سفیر سوئد گفت: تکرار بی‌حرمتی به قرآن کریم و مقدسات اسلامی در سوئد را به شدت محکوم می‌کنیم و مسئولیت کامل پیامد‌های تحریک احساسات مسلمانان جهان را متوجه دولت سوئد می‌دانیم.
در پی اقدام چند نماینده مجلس ایتالیا در میزبانی از تروریست نشان‌دار در محل پارلمان این کشور، «جزوپه پرونه» سفیر ایتالیا از سوی مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.
در پی میزبانی چند نماینده مجلس ایتالیا از سرکرده گروهک تروریستی منافقین در پارلمان این کشور، سفیر ایتالیا در تهران به وزارت امور خارجه احضار و به وی گفته شد که میزبانی از یک جنایتکار تروریست، مصداق بارز ترویج و تشویق تروریسم است.
سفیر فرانسه در باکو پس از دیدار «امانوئل ماکرون» با جامعه ارامنه به وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان احضار شد.
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از قصد و نیت این وزارتخانه برای احضار سفیر اوکراین در اراضی اشغالی و توبیخ وی خبر داد.
در پی موضع گیری مداخله جویانه سوئیس در امور داخلی کشورمان و همچنین استفاده نامتعارف و غیرحرفه ای سفارت این کشور در تهران در بازنشر تصویری با یک پرچم جعلی، امروز خانم «نادین لوزانو» سفیر کنفدراسیون سوئیس در تهران توسط مدیر کل غرب اروپای وزارت امور خارجه احضار شد.
در پی دعوت از اعضای گروهک‌های تجزیه طلب در مراسمی رسمی در اقلیم کردستان سفیر عراق در تهران، در روز شنبه ۲۳ اردیبهشت به وزارت امور خارجه ایران فرا خوانده شد.
مقامات جمهوری آذربایجان از احضار سفیر ایران خبر می‌دهند.در این دیدار، طرف آذربایجانی فهرستی از تعدادی از مطالب منتشر شده در رسانه های ایرانی علیه آذربایجان را به موسوی ارائه داده است.
سفیر رژیم صیونیستی در بحرین در واکنش به توافق ایران و عربستان گفت برای اعلام مرگ روابط تل آویو و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، هنوز زود است و باید منتظر نتایج این توافق ماند.
یکی از نمایندگان پارلمان بلژیک خواستار تحریم رژیم صهیونیستی و احضار سفیر این رژیم به سبب ارتکاب جنایت علیه ملت فلسطین شد.
وزارت امور خارجه ترکیه، سفیر نروژ در آنکارا را در پی اجازه مقامات این کشور به گروه های افراطی برای اهانت به قرآن کریم در خاک نروژ، احضار کرد.
اردن سفیر رژیم صهیونیستی در امان را احضار کرد و یادداشت اعتراضی شدید اللحنی را به او تحویل داد.
در واکنش به مداخلات نامتعارف انگلیس ازجمله در قلمرو امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، ظهر امروز سایمون شرکلیف، سفیر این کشور در تهران توسط مدیر کل غرب اروپا به وزارت خارجه احضار شد.
وزارت امور خارجه ترکیه سفیر سوئد در آنکارا را به علت اعتراض به فعالیت های «پ ک ک» در استکهلم احضار کرد.
در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه برخی مقامات اروپایی، «ماتیاس لنتز» سفیر سوئد در تهران در جایگاه ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا روز چهارشنبه ۲۱ دی ماه به وزارت امور خارجه ایران احضار شد.
روزنامه نروژی وی‌جی گزارش داد که وزارت خارجه نروژ از سفیر ایران خواسته تا فردا (سه‌شنبه، ۲۰ دی) به وزارت خارجه این کشور مراجعه کند.
وزارت خارجه اردن از احضار سفیر رژیم اشغالگر قدس در اعتراض به تعرض وزیر امنیت داخلی این رژیم به مسجد الاقصی خبر داد.
رژیم صهیونیستی سفیر اوکراین در اراضی اشغالی را به دلیل حمایت کی یف از قطعنامه های ضد این رژیم در سازمان ملل، احضار کرد.
تل آویو سفیر استرالیا در سرزمین های اشغالی را در واکنش به اقدام کانبرا مبنی بر لغو به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت این رژیم احضار کرد.
وزارت خارجه لهستان سفیر رژیم صهیونیستی را به دلیل اظهاراتش احضار کرد.
وزارت خارجه لهستان سفیر رژیم صهیونیستی را به دلیل اظهاراتش احضار کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ