دانشمندان آنزیمی را کشف کرده‌اند که هوا را به الکتریسیته تبدیل می‌کند و قابلیت آن را دارد که برای دستیابی به منبع تقریبا نامحدود انرژی پاک، راه باز کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دانشمندان در تحقیقی تازه دریافته‌اند که تغییر اندازه مردمک چشم احتمالاً می‌تواند نشان دهد که عملکرد مغز شما در اثر ورزش چه تغییری می‌کند.
فیزیکدانان می‌گویند اختلاف پیش‌بینی‌های مدل استاندارد با آزمایش‌های حرکت میون می‌تواند نشانه‌ای از وجود نیروی بنیادی ناشناخته‌ای در فیزیک باشد.
دانشمندان اکنون از مولکول‌های تی‌سی‌آی‌پی برای شناسایی عوامل سرطان و فعال کردن خود تخریبی سلولی استفاده می‌کنند آن‌ها می‌گویند «اما ما همچنین می‌توانیم از همان رویکرد و مولکول‌های مشابه برای فعال کردن سایر ژن‌های درمانی استفاده کنیم.»
پژوهشگران بریتانیایی نشان داده‌اند که ساعت خواب متفاوت می‌تواند باعث انتخاب رژیم بد و تضعیف باکتری‌های روده شود.
تاردیگراد‌ها یا خرس‌های آبی جانوران آبزی کوچک با هشت پا می‌توانند در محیط‌های شدید زنده بمانند، اما نتیجه مطالعه‌ای انجام شده نشان داد که این موجودات تخریب ناپذیر نیستند.
رویکرد جدید در معکوس کردن روند پیری، رویکردی نوین است که می‌تواند با پیری و بیماری‌های مرتبط با افزایش سن مقابله کند. این مطالعه به روشی شیمیایی دست پیدا کرده که می‌تواند سلول‌ها را جوان کند و آن‌ها را به وضعیتی جوان‌تر برساند. تا قبل ازاین تحقیق فقط درمان ژن‌تراپی قوی می‌توانست به چنین موفقیتی برسد.
روش علمی می‌تواند فعالیت الکتریکی را که هنگام پریدن به درون دریاچه‌ای یخ زده در مغز جرقه می‌زند توضیح دهد، اما نمی‌تواند توضیح دهد که چرا یک تجربه ذهنی از نشاط با آن همراه است.
دانشمندان توانسته‌اند ۹۸ درصد از ادرار و عرق فضانوردان را بازیابی کرده و آن را به آبی تمیز برای آشامیدن تبدیل کنند
برخی از کوه‌های پنهان شده در اعماق زمین می‌توانند بیش از چهار و نیم برابر ارتفاع کوه اورست یا بیش از ۳۸ کیلومتر ارتفاع داشته باشند.
دانشمندان در تحقیقات خود متوجه شدند که در باکتری‌ها و ویروس‌های باکتریایی افراد صد ساله، تنوع بیولوژیکی زیادی وجود دارد که معمولاً با میکروبیوم سالم روده همراه است. با توجه به این موضوع، آن‌ها نتیجه گرفتند که افراد دارای میکروبیوم روده سالم بهتر در برابر بیماری‌های مرتبط با پیری محافظت شوند.
دانشمندان توانستند دو نوع میکروب که تاکنون نامی از آن‌ها ارائه نشده را شناسایی کنند که می‌توانند تمام پلاستیک‌های آزمایش شده به جز پلی اتیلن را خورده و تجزیه کنند.
بسیاری از دانشمندان مدتهاست که به تزریق مواد شیمیایی به اتمسفر کره زمین (تزریق آئروسل استراتوسفر یا SAI)، به‌منظور خنک کردن آب و هوا فکر می‌کنند. اما از آنجا که چنین اقداماتی تابو و نهی شده به نظر می‌رسند و می‌توانند خطراتی جدی برای کره زمین به همراه داشته باشند، تاکنون شاهد چنین اتفاقی نبوده‌ایم.
دانشمندان می‌گویند تلسکوپ‌های مدرن می‌توانند «امضای زیستی»، اتمسفر در جهان‌های دور با گاز‌های ساطع شده از موجودات زنده، مانند اکسیژن را شناسایی کنند. دکتر امیلی میچل، از دانشگاه کمبریج، گفت: «ما در حال حاضر فقط یک امضای زیستی روی زمین داریم، اما در ده تا ۲۰ سال آینده ممکن است هزاران امضای زیستی شناسایی کنیم.»
دانشمندان در بسیاری از زمینه‌ها در دو سال گذشته توجه کمی را به خود جلب کرده اند، زیرا جهان بر روی فشار اضطراری به منظور توسعه واکسن‌ها و درمان‌های مرتبط با کووید - ۱۹ تمرکز کرده است.
گروهی از دانشمندان آمریکایی در هفته جاری طرحی غیر متعارف را برای مقابله با گرمایش جهانی پیشنهاد کردند: ایجاد ابر‌های بزرگ از غبار ماه در فضا برای انعکاس نور خورشید و خنک کردن زمین.
دانشمندان چینی توانسته اند از انفجاری کنترل شده برای تبدیل کردن بنزین داغ به پلاسمایی مملو از یون‌های پرشتاب استفاده کنند که به نوبه خود به جریان الکتریسیته تبدیل می‌شود.
تجزیه و تحلیل یک نئاندرتال در اسپانیا از نتیجه تحقیقات قبلی دانشمندان اسرائیلی در مورد چگونگی زنده ماندن آنان از این عادت سمی پشتیبانی می‌کند.
دانشمندان دریافته‌اند که به رغم ناتوانی میمون‌ها در ردیف کردن کلمات منسجم و ساخت جمله، انسان‌ها قادر به تفسیر دقیق حرکات آن‌ها هستند.
دانشمندان دانشگاه درکسل در تازه‌ترین تحقیقات خود، به مطالعه توانایی هوش مصنوعی در تشخیص علائم بیماری آلزایمز پرداختند.
دانشمندان به تازگی توانسته اند از یک الگوریتم کامپیوتری و یک تکنیک اسکن مغز به نام fMRI برای خواندن ذهن افراد استفاده کنند.
در یک دستاورد جالب توجه علمی دانشمندان مدعی شدند که دانه‌های تصفیه شده شن اثرات ضد چاقی دارد.
دانشمندان معتقدند سطح هورمون گرسنگی در افراد لاغری که وزن زیادی از دست داده‌اند، بالاتر است؛ به همین دلیل، میل‌شان به غذا‌های بی‌ارزش بیشتر است و در نتیجه بدن سلول‌های چربی بیشتری برای افزایش سطح هورمون‌ها جمع می‌کند. همچنین متخصصان تصور می‌کنند کاهش وزن چشمگیر به کاهش سطح هورمون‌های بی‌اشت‌هایی که گرسنگی را سرکوب می‌کنند، منجر می‌شود.
دانشمندان فیزیک ساختار جدیدی را در لایه محافظتی ژنتیکی کشف کردند که می‌تواند در افزایش عمر انسان نقش بسزایی داشته باشد.
دانشمندان اخیرا موفق به ساخت نمونه اولیه دستگاهی شدند که می‌تواند از رطوبت موجود در هوا سوخت هیدروژنی تولید کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ