نشریه اسپانیایی توضیح جالبی از منتفی شدن حضور سانچر در تیم ملی ایران داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اشعه ماوراء بنفش (یو وی) می‌تواند چشم‌ها را بسوزاند. آفتاب‌سوختگی چشمی با احساس درد یا تاری در دید همراه است. تابش بیش از حد و مستقیم اشعه یو وی می‌تواند به شبکیه، عدسی و قرنیه آسیب برساند. تابش مستقیم و طولانی نور خورشید به عدسی، منجر به کدر شدن عدسی یا آب مروارید می‌شود.
فناوری هوش مصنوعی می تواند فرآیندها را در آشپزخانه بهینه کند و نحوه عملکرد رستوران ها را تغییر دهد. برای مشتریان این می تواند به معنای منوهای هدفمند و تغییرات قیمت در زمان واقعی باشد.
استقلالی ها در سالگرد کسب دومین قهرمانی آسیایی، این افتخار مهم را جشن گرفتند.
بل «Belle» یک ماهی ربات است که برای جمع‌آوری نمونه‌های دی‌ان‌ای «DNA» از زیر آب برای تحقیقات دریایی طراحی شده است. این ربات می‌تواند از زیر آب فیلمبرداری کند و نمونه‌هایی را با هدف اینکه کدام موجودات در یک محیط معین زندگی می‌کنند، جمع‌آوری کند. این ربات را که دانشجویان مهندسی مکانیک در ETH زوریخ طراحی کردند، مانند یک ماهی رفتار می‌کند و سایر موجودات دریایی نیز آن را به عنوان ماهی پذیرفته می‌پذیرند. این ربات حدود یک متر طول دارد و برای ماموریتش از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا به‌طور مستقل موقعیت خود را در حین گرفتن نمونه‌های ایزوله دی‌ان‌ای و ویدیو با وضوح بالا هدایت کند. «بل» با استفاده از یک باله سیلیکونی با دو حفره که آب را به صورت چرخه‌ای پمپاژ می‌کند، خود را به حرکت در می‌آورد.
متخصصان ژنتیک در روسیه ثابت کردند که راهی برای معکوس کردن سن بیولوژیکی وجود دارد که اسم آن «ساعت DNA اپی ژنتیک» است، مجموعه‌ای از برچسب‌های DNA اپی ژنتیک است که برای تعیین سن بیولوژیکی یک بافت، سلول یا اندام استفاده می‌شود.
اولین مرکز داده DNA با ابداع یک روش جدید طی پنج تا ده سال آینده آغاز به کار می کند.
مطالعات ژنومی تطبیقی ۲۴۰ گونه منشاء و تکامل پستانداران و ویژگی‌ های خاص افراد را آشکار می سازد. واقعیت آن است که برخی از ویژگی‌های انسانی که ما برای آن ارزش زیادی قائل هستیم نتیجه یک حذف مولکولی هستند.
از میان گور‌های مورد مطالعه قرار گرفته آن دسته‌ای که بالاترین جایگاه را داشتند متعلق به زنان بودند که نشان می‌دهد آنان از نقش قدرتمندی در جامعه شیونگ نو برخوردار بودند. تابوت‌های استادانه نشان‌های طلایی خورشید و ماه را نشان می‌دادند که نماد قدرت شیونگ نو بودند. یک گور حاوی بقایای شش اسب و یک ارابه بود.
«سارا سوتو گونزالز» از مؤسسه بهداشت عمومی بارسلون می‌گوید: «ترکیبات طلا از تکنیک‌های متنوعی برای کشتن باکتری‌ها استفاده می‌کنند. آن‌ها آنزیم‌ها را از کار می‌اندازند، عملکرد غشای باکتری‌ها را مختل می‌کنند و به DNA آن آسیب می‌زنند.»
اصلاح نمی‌تواند ضخامت یا رنگ مو‌های شما را تغییر دهد. یک تیغ به اندازه کافی قدرتمند نیست که بتواند DNA شما را تغییر دهد. اما بریدن یک مو می‌تواند لبه را صاف‌تر کند، به همین دلیل است که مو‌ها ممکن است تیز یا سفت شوند.
مطالعه جدید مبتنی بر شواهد قبلی نشان می‌دهد استعمال سیگار الکترونیکی سالم‌تر از سیگار سنتی نیست.
دادستان بارسلونا اعلام کرد که دنی آلوز، ستاره بارسلونا، حداقل باید یک هفته دیگر در زندان بماند تا نتایج آزمایش DNA مشخص شود.
محققان نمونه پهپاد جدیدی را ساخته‌اند که می‌تواند روی تاج جنگل‌ها بنشیند و اطلاعات DNA آن‌ها را به‌دست آورد.
حوزه به سرعت در حال گسترش DNA باستانی که به طور رسمی به عنوان دیرینه شناسی شناخته می‌شود در سال ۲۰۲۲ مورد استفاده قرار گرفت و جایزه نوبل پزشکی و فیزیولوژی را برای «سوانته پبو»دانشمند پیشگام به ارمغان آورد.
لوکا مودریچ، ستاره تیم ملی کرواسی، معتقد است که شباهت‌هایی بین این تیم و رئال مادرید وجود دارد.
اختراع ویرایش ژن کریسپر به ما قدرت درمانی قابل توجهی می‌دهد. دانشمندان می‌توانند DNA یک فرد را در صورت نیاز بازنویسی کنند. با این وجود، تا زمانی که اوضاع به طور چشمگیری تغییر نکند میلیون‌ها نفری که کریسپر می‌تواند آنان را نجات دهد هرگز از آن سود نخواهند برد. ما باید و می‌توانیم جهانی با کریسپر را برای همه بسازیم.
بسیاری از دانشمندان باور دارند که عادت ناخنک زدن به غذا و پرخوری و یا خوردن مواد غذایی ناسالم بدان خاطر است که مواد غذایی ناسالم ارزان قیمت قفسه‌های سوپرمارکت‌ها و فست فود‌ها را پر کرده اند.
سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران بعد از پیروزی این تیم برابر ولز در جام جهانی، گفت: حمله و بازی تهاجمی در DNA ایران است و اشتباهات تاکتیکی باعث باخت به انگلیس شد.
دانشمندان پزشکی قانونی با استفاده از شواهد DNA، بازسازی صورت یک «خون آشام» را که در قرن هجدهم زندگی می‌کرد، به انجام رساندند.
اپی ژنتیک شما با افزایش سن و در پاسخ به محل زندگی و نحوه زندگی‌تان تغییر می‌کند. اپی ژنتیک کد DNA را تغییر نمی‌دهد، اما می‌تواند دسترسی به ژن‌ها را کنترل کند و به طور فزاینده‌ای نقش مهمی در ایجاد سرطان ایفا می‌کند.
یک شرکت دانش بنیان موفق شده با فناوری نانو انواع کیت‌های استخراج DNA و RNA از منابع مختلف را تولید و به بازار عرضه کند.
کاراگاهانی که روی پرونده‌های قتل کار می‌کنند به طور فزاینده‌ای از داده‌های ژنتیکی بارگذاری شده توسط افرادی که شجره نامه‌شان را ردیابی می‌کنند استفاده نموده‌اند و این امر باعث ایجاد دوراهی‌ای اخلاقی شده است.
اگر امروز یک فسیل کشف کنید هر DNA دایناسور درون آن مدت‌هاست که از هم پاشیده شده است. این بدان معناست که تا آنجایی که دانشمندان می‌دانند و حتی با استفاده از بهترین فناوری موجود امروز نمی‌توان یک دایناسور را از DNA آن ساخت.
کریستوف گالتیه، سرمربی پاری سن ژرمن، از عملکرد بازیکنانش در دیدار برابر کلرمون کاملا راضی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ