دهمین آیین الحاق تجهیزات جدید شناوری از جمله ناو اقیانوس پیمای شهید نادر مهدوی و ۹۵ شناور موشک انداز سبک و نیز مجموعه دیگری از شناورهای امدادی و ... دیروز با حضور سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه و سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در بندرعباس برگزار شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بندرعباس - ناو رزمی تریکند نیروی دریایی کشور هندوستان، با استقبال رسمی فرماندهان منطقه یکم امامت ارتش، در بندرعباس گرفت.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه در این الحاق‌هایی که انجام می‌دادیم یک کامنت گذاشته بودند که حالا مردم معیشت ندارند شما دم از ناو و موشک می زنید، گفت: اگر ناو و موشک‌ نباشد معیشتی وجود ندارد.
صبح امروز، یک فروند ناو موشک انداز کشور روسیه با حضور در منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش (انزلی) در بندر شماره ۱۳ اداره بندر و کشتیرانی استان گیلان، واقع در بندرانزلی پهلو گرفت.
مقام‌های ارتش آمریکا مدعی شدند که یک ناو چینی در تنگه تایوان به ناوشکن آمریکایی نزدیک شده و «به شکل نا امنی» در فاصله ۱۳۷ متری آن قرار گرفته است.
بزرگترین ناو جنگی جهان روز چهارشنبه در بندر اسلو پهلو گرفت. ناو آمریکایی یو اس اس جرالد فورد برای شرکت در رزمایشی در اقیانوس منجمد شمالی وارد آبهای نروژ شده است. نروژ عضو ناتو و همسایه روسیه است. تیمور چکانوف، سفیر روسیه در نروژ حضور ناو آمریکایی را «غیرمنطقی» خواند. این ناو جنگی که ۳۳۵ متر طول دارد می‌تواند تا ۹۰ بالگرد و جنگنده را حمل کند. یو اس اس جرالد فورد نخستین نمونه ناوهای جنگی هسته‌ای جدید آمریکاست و صدهزار تن وزن دارد./یورونیوز
به‌دنبال اعزام بزرگ‌ترین ناو هواپیمابر جهان به نروژ از سوی آمریکا، سفارت روسیه در اسلو این اقدام تحریک‌آمیز را محکوم کرد.
مشاور وزیر دفاع در صنایع دریایی گفت: ناوشکن دنا رکورد ساخت ناوشکن در داخل کشور دارد که از یک بدنه فولادی برخوردار است که نماد توان علمی و فنی کشور است.
دریاسالار «برد کوپر» مقام نظامی ارشد پنتاگون امروز اذعان کرد که ناو آمریکایی «پل همیلتون» توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مورد رصد قرار گرفت.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: برای اولین بار در طول تاریخ با طراحی کاملاً ایرانی در اقیانوس آرام حاضر شدیم و از اقیانوس اطلس عبور کردیم.
با استقبال فرمانده نیروی دریایی ارتش، ناو گروه ۸۶ وارد منطقه یکم دریایی نیروی دریایی ارتش شد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: در آینده ناوی با قابلیت حمل هواپیما و تعدادی شناور موشک انداز خواهیم ساخت.
ناو «یواس‌اس میلیوس» متعلق به آمریکا پس از پایان رزمایش نظامی چین در اطراف جزیره تایوان، از تنگه تایوان عبور کرد.
معاون وزیر دفاع آمریکا تأکید کرد که ناو هواپیمابر در راه بازگشت به ایالات متحده از اروپا بود، اما فرماندهی نظامی تصمیم گرفت موقعیت این ناو را تغییر دهد «به طوری که در موقعیتی نزدیک‌تر به سوریه قرار گیرد».
صنعت دفاعی در سال ۱۴۰۱ شاهد پیشرفت های بسیای از جمله الحاق ناو اقیانوس پیمای شهید مهدوی و دست یابی به موشک هایپرسونیک بود.
برد موشکی این شناور‌ها بین ۱۰ تا ۱۸۰ کیلومتر است و بنا به گفته کارشناسان این اولین بار است که چنین شناور‌هایی با این ویژگی طراحی شده است.
مراسم الحاق ناو اقیانوس‌ پیمای شهید مهدوی و ۹۹ شناور موشک‌انداز به ناوگان نیروی‌دریایی سپاه برگزار شد.
مراسم الحاق ناو اقیانوس پیمای شهید مهدوی و ۹۵ شناور موشک‌انداز به ناوگان نیروی‌دریایی سپاه برگزار شد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه از رونمایی ناو شهید بهمن باقری در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این شناور یک ناو پهپادبر با باند ۱۸۰ متری است که هواپیما با چرخ برای آن فرود می آید.
گارد ساحلی فیلیپین یک کشتی وابسته به گارد ساحلی چین را به استفاده از «لیزر نظامی» و هدف قرار دادن تعدادی از خدمه کشتی فیلیپینی و کور کردن موقت آنها، متهم کرد!
وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد به دلیل حضور ناوهای جنگی چین در اقیانوس آرام، این کشور حضور نظامی خود را در منطقه افزایش می دهد.
دولت آمریکا برای مقابله با احتمال آزمایش اتمی کره شمالی، علاوه بر ارائه پیش‌نویس قطعنامه اعمال تحریم‌ها در شورای امنیت سازمان ملل ،ناوهواپیمابر در دریای ژاپن مستقر می‌کند.
ویژگی‌های تجهیزات ناو رزمی موشک‌انداز شهید سلیمانی در حوزه اشراف اطلاعاتی و شناسایی و پایش اهداف و ترددهای سطحی زیرسطحی و هوایی مجهز به پیشرفته‌ترین سامانه‌ کشف و آشکارسازی شنود راداری است.
ناو هواپیمابر «اچ‌اِم‌اس شاهزاده ولز»، تنها چند روز پس از حرکت از جنوب انگلیس و به منظور عزیمت به آمریکا، دچار نقص فنی شد و لنگر انداخت.
در پی آغاز مانورهای گسترده نظامی ارتش چین در نزدیکی سواحل تایوان، ناو آمریکایی «یو اس اس رونالد ریگان» صدها کیلومتر از سواحل این کشور دور شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ