اصفهان- رئیس دستگاه قضا گفت: مسمومیت‌های دانش‌آموزان یکی از موارد افساد فی الارض است و عاملان آن به رشد مجازات محکوم خواهند شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده سقز و بانه در مجلس گفت: متاسفانه مسمومیت سریالی دانش آموزان چند ماهی است به گستردگی ایران در حال وقوع است و به موضوعی پرچالش و بدون جواب تبدیل شده است.
رئیس کارگروه ویژه حقیقت‌یاب مسمومیت دانش آموزان از ارائه گزارشی در مورد مسمومیت دانش‌آموزان در صحن علنی مجلس تا دو هفته دیگر خبر داد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: حوادث اخیر (مسمومیت دانش آموزان) یک منشأ اولیه داشت، اما بد معرفی شد و بعد بسیار بدتر برجسته شد. بخشی هم شاید توسط شبکه‌های غیررسمی داخلی حتی بخشی از شبکه‌های رسمی و اطلاع‌رسانی جمعی داخلی گفته شد.
وزارت کشور با اعلام شناسایی و بازداشت بیش از ۱۰۰ نفر از عوامل موثر در حوادث اخیر مدارس، اعلام کرد: تعدادی از روی شیطنت یا ماجراجویی و عده‌ای هم با انگیزه‌های معاندانه و با هدف ایجاد رعب و وحشت و ایجاد بدبینی نسبت به نظام وجود دارد.
به گفته عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مباحث مطرح شده در جلسه امروز این کمیسیون درباره علل وقوع مسمومیت تعدادی از دانش آموزان در مدارس نتیجه گرفته شده که تهدید خطرناکی وجود ندارد.
اسماعیل رحمانی درباره موضوع مسمومیت‌های دانش‌آموزان مشهدی که در دو روز گذشته در برخی مدارس مشهد اتفاق افتاده است، اظهار کرد: اقدامات بسیار منسجمی توسط دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در این خصوص انجام شده و در همین ارتباط بازپرس ویژه نیز تعیین شده است.
متخصص عفونی با تاکید بر اینکه درباره مساله مسمومیت دانش‌آموزان دختر در کشور باید متخصصان حوزه سم شناسی و مسمومیت نظر بدهند، می‌گوید: در حوزه مسمومیت نمی‌توانم نظر بدهم، اما در هرحال شواهد و قرائن نشان می‌دهد آنچه که بر سر دانش‌آموزان می‌آید نمی‌تواند عامل ویروسی داشته باشد، هرچه هست باید یک نوع سم باشد.
رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: موضوع مسمومیت‌ها به نظر می‌رسد سازمان یافته است و کاری است که دشمن نهایت بهره برداری را از این مسئله می‌کند.
رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با اشاره به ضرورت آسیب‌شناسی و بررسی پدیده مسمومیت‌های زنجیره‌ای دانش‌آموزان مدارس دخترانه گفت: کسانی که در این پرونده مباشرت یا معاونت داشته‌اند باید ذیل ماده 286 قانون مجازات اسلامی تحت تعقیب قرار گیرند.
بهادری جهرمی در خصوص مسمومیت دانش آموزان گفت: اسم اقدام تروریستی را «خرابکاری شرافتمندانه» گذاشتند و می‌خواهند مدارس را به تعطیلی بکشانند. فضاسازی گسترده‌ ای انجام شد تا اقدامات ترویستی همانند تخریب، آتش سوزی، چاقوکشی و توهین، درست و اخلاقی جلوه داده شود. مسئله مسمومیت‌های سریالی دانش آموزان در ادامه پروژه شکست خورده آشوب آفرینی است و هدف جلوگیری از رشد علمی کشور است.
محمدباقر باقرپور افزود: حال عمومی همه دانش آموزان مسموم شده خوب است و به صورت سرپایی در مرکز درمانی در حال مداوا هستند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: از حقایق تلخی که نیاز به شفاف‌سازی دارد، مسمومیت‌های شیمیایی از طریق گازهای سمی آلمانی در دوره جنگ تحمیلی صدام است.
یک نماینده مجلس گفت: در کوتاه‌ترین زمان باید علت مسمومیت دانش‌آموزان مشخص شود، باید هر چه زودتر عواملی که این اقدام ناشایست را انجام دادند، شناسایی شده و با آنان برخورد جدی شود.
عباس عبدی در واکنش به مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان دختر سه پرسش مطرح کرد و نوشت: دستگاه‌های امنیتی ضعیف شده‌اند یا خودسر‌ها از کنترل خارج شده‌اند؟
خبرگزاری دولت نوشت: سناریوی دوم که بیشتر از سوی مدیران مدارس بیان می‌شود، از یک سو به روانی‌بودن موضوع، بعد از اخبار منفی و از سوی دیگر به شیطنت دانش‌آموزان برای فرار از مدرسه و امتحانات اشاره دارد.
طی ماه گذشته مسمومیت دانش آموزان در چند شهر مانند قم و بروجرد به دلایل نامعلوم گزارش شد که زمینه ساز نگرانی دانش آموزان و والدین شده و بر اساس آمارها این مسمومیت‌ها در حال افزایش است.
کرمانشاه- در ادامه مسمومیت‌های سریالی دانش آموزان در استان‌های مختلف، قصه این مسمومیت‌ها به کرمانشاه و یک دبستان دخترانه رسید که این حادثه ۱۵ دانش آموز را روانه بیمارستان کرد.
وحیدی وزیر کشور گفت: تاکنون کسی درباره مسمومیت‌ها دستگیر نشده است و هیچ کس هم در مسمومیت‌ها فلج نشده و این ادعا کذب است.
ادامه‌دار شدن مسمومیت‌های دانش‌آموزان که از ۳ ماه گذشته درقم شروع و گستره آن به شهرهای دیگر نظیر شیراز و بروجرد رسید باعث نگرانی جامعه به ویژه اولیای دانش آموزان شده است.
مقصودی گفت: با توجه به اینکه مسمومیت‌های پی درپی دانش‌آموزان سلامت جسم و روان آن‌ها را نشانه گرفته است، مدارس باید آنلاین شود.
سعید رازانی مدیرکل سازمان بازرسی لرستان اظهار داشت: علت مسمومیت سریالی دانش‌آموزان دبیرستان احمدیه بروجرد هنوز به‌خوبی روشن نیست و به‌همین دلیل این موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان سازمان بازرسی قرار گرفته است.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مسمومیت شماری از دانش‌آموزان یک مدرسه در بروجرد بر اثر گاز منوکسیدکربن بوده و ارتباطی با مسمومیت‌های اخیر در قم ندارد.
وزیر آموزش و پرورش درباره مسمومیتهای اخیر دانش آموزان در استان قم گفت: شایعات موج‌های رسانه‌ای خارج از کشور در این موضوع باعث نگرانی برخی خانواده‌ها شد؛ در حالیکه در این خصوص تلفات جانی نداشتیم.
گروهی از والدین دانش آموزان قمی صبح امروز سه شنبه درپی ماجرای مسمومیت دانش آموزان مقابل فرمانداری تجمع کردند. سریال مسمومیت دانش آموزان قمی از ۹ آذرماه شروع شد و در یک هنرستان رخ داد و منجر به مسمومیت ۱۸ دانش اموز شد. ۲۲ اذرماه در همین مدرسه مجددا این اتفاق رخ داد و ۵۱ نفر دیگر دچار مسمومیت شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ