قوچان ـ فرماندار قوچان با اشاره به مسمومیت تعدادی از دانش آموزان یکی از مدارس این شهرستان گفت: دانش آموزان مسموم شده قوچانی مشکل خاصی نداشته و به زودی مرخص می شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
حسینی همدانی، امام جمعه کرج بیان کرد: مدتی است شرب خمر در جامعه مطرح است که باید با جدیت عمل کرد چراکه این حرام الهی عامل تمام شرارت‌ها است. وی یاد آورشد: این مهم در شبکه‌های مجازی و سینمای خانگی عادی سازی می‌شود بعد در سطح جامعه به نحو مختلف توزیع شده و اینطور نباشد کسی که شرب خمر کرده به دیدنش بروند و دلجویی کنند بعضا شیطنت‌هایی صورت می‌گیرد برای مختوش کردن چهره نظام اسلامی مانند مسموم کردن دانش آموزان که باید مراقبت کرد.
دانش‌آموزان مسموم شده این مدرسه به بیمارستان «امام» شهرستان نقده منتقل شده‌اند.
کیهان نوشت: اخیراً و به درستی از سوی دستگاه قضا افرادی از چهره‌ها و سلبریتی‌های سیاسی، ورزشی، هنری و... که با شایعه‌سازی، ترویج دروغ یا زدن اتهام به نظام باعث ایجاد ناامیدی در مردم و برهم خوردن نظم و امنیت روانی و اجتماعی جامعه می‌شوند را برای دادن توضیحات و ارائه مستندات و ادله این اظهارنظرها احضار کرده و در مواردی نیز منجر به صدور کیفرخواست برای آنها شده است تا این افراد بدانند این رفتار غیر مسئولانه‌ و مضر برای جامعه بدون پاسخ و بازخواست نیست.
آصفری با اشاره به آمار دانش‌آموزان مسموم شده از ابتدای این موضوع تا روز یکشنبه هفته جاری (۲۱ اسفند) گفت: یک بخشی از مسمومیت ناشی از استفاده از نفتالین و همچنین ماده‌ای به نام برنج بوده است. بخشی از مسائل هم بخاطر شیطنت دانش آموزان بود که زودتر مدارس را تعطیل کنند. بخشی هم هدفمند و با غرض انجام شد (تقریبا بیش از ۱۰۰ نفر در این قضیه دستگیر شدند) که در بین دستگیرشدگان تعدادی دانش آموز بودند که بخاطر شیطنت این کار را انجام داده و با اخذ تعهد آزاد شدند.
به ملت شریف عزیز ایران اطمینان داده می‌شود، عواملی که با اقدامات ناجوانمردانه علیه نوجوانان دانش آموز باعث ایجاد جو ناامنی روانی شده اند، شناسایی و به دست قانون سپرده خواهند شد. به اولیای محترم دانش آموزان نیز تاکید می‌شود، توصیه‌های لازم را به فرزندان خود برای رفع نگرانی و اضطراب و همچنین همکاری لازم با مدیران، کارکنان و معلمان شریف مدارس داشته باشند.
به ملت شریف عزیز ایران اطمینان داده می شود عواملی که با اقدامات ناجوانمردانه علیه نوجوانان دانش آموز باعث ایجاد جو ناامنی روانی شده اند ، شناسایی و به دست قانون سپرده خواهند شد. به اولیاء محترم دانش آموزان نیز تاکید می شود توصیه های لازم را به فرزندان خود برای رفع نگرانی و اضطراب و همچنین همکاری لازم با مدیران، کارکنان و معلمان شریف مدارس داشته باشند.
محسنی اژه‌ای با بیان اینکه هفته‌ای نیست که گزارش‌های این موضوع جمع‌آوری و تحلیل نشود، افزود: از همه صاحب‌نظران سلامت، اطلاعات و امنیت کمک گرفته و از بهترین آزمایشگاه‌ها و تست‌هایی که گرفته و مواردی که بررسی شده، استفاده خواهیم کرد. در مجموع اقدام جدی همه جانبه در حال انجام است و امیدواریم هرچه زودتر به جمع‌بندی برسیم و عامل یا عوامل اصلی شناخته شوند.
طبق گزارش ارائه شده متاسفانه تعداد زیادی از مدارس ما درگیر مسمومیت شده‌اند که آمار ارائه شده تا دیروز درگیری ۲۵ استان کشور شامل تقریبا ۲۳۰ مدرسه می‌شود که به دنبال آن بیش از ۵۰۰۰ دانش آموز دختر و پسر مسموم شده‌اند از این آمار بیشترین مسمومیت مربوط به دختران و کمترین مربوط به پسران بوده است.
محسنی اژه‌ای با بیان اینکه هفته‌ای نیست که گزارش‌های این موضوع جمع‌آوری و تحلیل نشود، افزود: از همه صاحب‌نظران سلامت، اطلاعات و امنیت کمک گرفته و از بهترین آزمایشگاه‌ها و تست‌هایی که گرفته شده و مواردی که بررسی شده استفاده خواهیم کرد. در مجموع اقدام جدی همه جانبه در حال انجام است و امیدواریم هرچه زودتر به جمع‌بندی برسیم و عامل یا عوامل اصلی شناخته شوند.
اهواز - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: هیچ کدام از دانش آموزان مسموم شده خوزستانی مشکل حاد ندارد و حال عمومی آنها مساعد است.
اهواز - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: هیچکدام از دانش آموزان مسموم شده خوزستانی مشکل حادی ندارد و حال عمومی آنها مساعد است.
امیر عزیزی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز عصر شنبه در این خصوص گفت: در پی این گزارش و با مراجعه نیروهای اورژانس در مجموع ۴۹ نفر از دانش آموزان دختر به مراکز درمانی منتقل شده اند.
محمدباقر باقرپور افزود: حال عمومی همه دانش آموزان مسموم شده خوب است و به صورت سرپایی در مرکز درمانی در حال مداوا هستند.
محمدباقر باقرپور افزود: حال عمومی همه دانش آموزان مسموم شده خوب است و به صورت سرپایی در مرکز درمانی در حال مداوا هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه امکان افزایش تعداد دانش‌آموزان مسموم شده وجود دارد، خاطرنشان کرد: همه افراد مسموم شده دانش‌آموز هستند و از کادر مدرسه، ولی عصر موردی از مسمومیت گزارش نشده است.
مسمومیت دختران این جامعه به این علت به مساله‌ای هزینه‌ساز تبدیل شد که سیاست رسانه‌ای در ایران مسموم است. در چنین فضای رسانه‌ای هر خبر و اطلاعی می‌تواند مسمومیت مضاعف پیدا کند. همچنین اگر برخی افراد درباره نتیجه و فرجام و عامل این جنایت گمانه‌زنی می‌کنند، مساله اصلی ما شیوه مواجهه با مسائل و حل آن‌ها است. پیش از اینکه چه کسی مرتکب قتل شده، این مساله اهمیت دارد که طی چه فرآیند مورد توافقی متهمان قتل شناسایی و محکوم می‌شوند؟
روزنامه همشهری به نقل از یکی از دانش‌آموزان مسموم شده مدرسه در بلوار فردوس نوشته است: خودم با چشم دیدم چیزی از پنجره به داخل کلاس انداختند. کلاس ما مشرف به حیاط است و قطعا کسی که این کار را کرده در حیاط مدرسه بوده است.
نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: دختران بیش از ۱۰ مدرسه اردبیل مسموم شدند. بیوتروریستی که دشمنان ما از طریق آن سراغ دختران می‌روند، باعث رعب و وحشت آنها در مدارس شده است.
به نظر می‌رسد که ماجرا از همان روز اول روشن بوده و هیچ عقل سلیمی باور نمی‌کند که دستگاه‌های انتظامی و امنیتی ما آن‌هم در شهری، چون قم نتوانسته باشند ماجرا را کشف کنند یا حداقل سرنخی از آن به دست آورده باشند، به ویژه اینکه در عمدی و سازماندهی شده بودن این اتفاق به دلیل تکرار آن هم در قم و هم در چند شهر دیگر، هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد.
وزیر سابق ارتباطات به مسمومیت دانش آموزان واکنش نشان داد و نوشت: اکنون که وزارت بهداشت اعلام نموده است که این حوادث عمدی است و دستگاه قضایی هم برای رسیدگی وارد عمل شده است؛ به نظر می رسد پیگیری و اطلاع رسانی در مورد آن بایستی در ردیف اولویت بندی «مقابله با اقدامات تروریستی» قرار گیرد.
وزیر سابق ارتباطات به مسمومیت دانش آموزان واکنش نشان داد و نوشت: اکنون که وزارت بهداشت اعلام نموده است که این حوادث عمدی است و دستگاه قضایی هم برای رسیدگی وارد عمل شده است؛ به نظر می رسد پیگیری و اطلاع رسانی در مورد آن بایستی در ردیف اولویت بندی «مقابله با اقدامات تروریستی» قرار گیرد.
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در عیادت دانش آموزان مسموم شده در قم ضمن عذرخواهی از خانواده‌ها قول پیگیری مسئله را داد.
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در عیادت دانش آموزان مسموم شده در قم ضمن عذرخواهی از خانواده‌ها قول پیگیری این مسئله را داد.
تعدادی از دانش آموزان دبیرستان دخترانه بلقیس برقعی قم دچار مسمومیت شده و راهی بیمارستان شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ