شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی از درز اطلاعاتی از مذاکرات محرمانه میان رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره پیشنهاد عربستان سعودی برای مسئله فلسطین خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
منابع آگاه سیاسی جزئیات جدیدی از مذاکرات محرمانه میان آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره برنامه هسته‌ای ریاض، فاش کردند.
باشگاه چلسی با نیمار برای انتقال احتمالی به استمفوردبریج مذاکره می‌کند.
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: گفت‌وگوها و مذاکراتی که با تلاش و میانجیگری اتحادیه اروپا و آقای بورل انجام شد ناظر بر بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات کامل در برجام است.
مذاکرات وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در سطح هیأت‌های بلندپایه برای تقویت روابط دوجانبه برگزار شد.
تحریم‌های اتحادیه اروپا این بار یک ستاره ایرانی را هدف قرار داده‌اند.
«ایران درک کرده که بدون مذاکره، لغو تحریم‌ها امکان پذیر نخواهد بود، اسم این گفتگو‌ها را هم «مذاکره برای پایان دادن به تحریم‌ها» گذاشته اند. آمریکا هم متوجه شده که تحریم‌ها گرچه فشار اقتصادی شدید به ایران وارد می‌کند، اما عملا نمی‌تواند مانع از پیشرفت هسته‌ای ایران باشد؛ بنابراین دو طرف با دو انگیزه متفاوت سر میز مذاکره نشسته اند، اما برای پیشگیری از افتادن در دام فضاسازی‌های رسانه ای، اولا مذاکرات را محرمانه پیش می‌برند و ثانیا خبری از هیچ متن مکتوبی نیست و به شکل نانوشته و تعهد در برابر تعهد پیش می‌رود»
استاد دانشگاه تهران معتقد است که فاش شدن مذاکرات، سیگنالی است برای اینکه به توافق قطعی نزدیک نشده‌‌‌اند. اگر مذاکرات مسقط را در نظر بگیریم در کتاب خاطرات خانم وندی شرمن آمده است که وقتی می‌‌‌خواست برای رفتن به این مذاکرات با همسرش خداحافظی کند به او نمی‌‌‌گوید که برای چه ماموریتی و به کجا می‌رود. یعنی فضا حداقل تا یک مقطع زمانی محرمانه باقی مانده بود.
مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران اخبار منتشر شده مبنی بر مذاکرات مستقیم و محرمانه تهران و واشنگتن را تکذیب کرد.
درحالی که مذاکرات برای احیای برجام از نیمه تابستان ۱۴۰۱ تا اوایل بهار ۱۴۰۲ به اغما رفته بود، در چند هفته اخیر تحولات قابل‌توجهی در رابطه ایران با کشور‌های غربی رخ داده که تلاش برای بررسی امکان احیای برجام یکی از این مجموعه تحولات است.
مهمترین چالش از ناحیه اسرائیل است که به دلایل متعددی سعی دارد اقدامات ایذایی علیه برنامه هسته‌ای ایران انجام دهد. این نوع اقدامات در سال‌های گذشته نیز در قالب خرابکاری وجود داشته. اما بار اصلی این چالش به دوش آمریکایی‌ها است. اگر اسرائیل اقدام ایذایی علیه برنامه هسته‌ای ایران انجام دهد، احتمال ایجاد یک جهش غیرقابل کنترل در برنامه هسته‌ای ایران وجود خواهد داشت.
آنچه آقای عبداللهیان مطرح کرده‌اند، احتمالا درست است، اما با توجه به اینکه در روند مذاکرات محرمانه و مخفی به نتایجی رسیده‌اند، طرف آمریکایی تمایلی برای بیان آن تا زمانی که توافق کامل و قطعی صورت نگرفته، نداشته باشد.
سخنگوی وزارت خارجه همچنین در مورد مطالب مطرح شده در ارتباط با توافق ایران و عربستان در نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال و طرح این ادعا از سوی این رسانه که قرار است فعالیت شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال در پی توافق ایران و عربستان تعطیل شود، گفت: توافق صورت گرفته بین ایران و عربستان در چارچوب مذاکرات محرمانه و عالی انجام شده است. عموماً رسانه‌ها در مورد این توافق‌ها به گمانه‌زنی رسانه‌ای می‌پردازند، ولی شما این حق را به سخنگوی وزارت خارجه بدهید که در مورد گمانه‌زنی رسانه‌ای اظهار نظر نکند.
رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: با توجه به اینکه مذاکرات و توافقات ایران و چین توسط غربی‌ها رصد می‌شد، تأکید بر آن است که مفاد این توافقات محرمانه باشد تا فرایندهای آن وارد فاز اجرایی شود
تشویق عربستان سعودی و سایر کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشتر و ادغام دفاع هوایی و موشکی و امنیت دریایی با یکدیگر و ایالات متحده یکی از اهداف اصلی مذاکراتی بود که این هفته در ریاض برگزار شد. این موضوع به مقابله با ایران کمک می‌کند که از حمله روسیه به اوکراین حمایت کرده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی به نقل از منابع آگاه از ازسرگیری روند جدی مذاکرات محرمانه میان عربستان سعودی و جنبش انصارالله یمن در ارتباط با موضوع آتش بس و پایان دادن به بحران یمن خبر داد.
در هفته ای که گذشت وزارت راه و شهرسازی اتفاقاتی رخ داده است ؛ مذاکره با روسیه برای همکاری حمل و نقل ریلی صورت گرفته است.
خیراله خادمی گفت: جزییات سرمایه گذاری روس ها محرمانه است اما می توانم بگویم که نتیجه مذاکرات باعث رخ داده های مهم در بخش ریلی خواهد شد.
یک اقتصاددان ارشد بانک نیمه دولتی LBBW که موریتز کرمر نام دارد مدعی شده که «مذاکرات دشواری در پشت پرده با ونزوئلا، ایران و الجزایر برای تامین نیاز‌های نفت و گاز آلمان در حال انجام است.»
مشاور امنیت ملی کاخ سفید وجود برخی مذاکرات و روابط پشت پرده میان واشنگتن و مسکو را تائید کرد.
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال از مذاکرات محرمانه مشاور امنیت ملی کاخ سفید با دستیاران ارشد پوتین پیرامون بحران اوکراین خبر داد.
رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران قرار است امروز در جلسه‌ای محرمانه با اعضای کنگره این کشور، توضیحات لازم را درباره تحولات مذاکرات احیای توافق هسته‌ای به آن‌ها ارائه کند.
پایگاه خبری پولیتیکو از جلسه محرمانه رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با قانونگذاران کمیته امور خارجه مجلس سنای آمریکا درباره وضعیت مذاکرات رفع تحریم ها خبر داد.
تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشار‌های رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: همانطور که می‌دانید روند مذاکرات ماهیت خاصی دارد به دلیل حساسیت موضوع و به دلیل محرمانه بودن موضوع مذاکرات همه طرف‌ها تا الان سعی کرده‌اند تا به ماهیت محرمانه بودن مذاکرات پایبند باشند به این جهت که رسانه‌ای کردن زودهنگام کمک به نتیجه مذاکرات نمی‌کند و باید در بازه زمانی مناسب خود، این اطلاع رسانی صورت بگیرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ