طرح میان‌مدت آبرسانی غدیر، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت خوزستان را زیرپوشش قرار می‌دهد و طرح اصلی آن در ۲ سال آینده به پایان می‌رسد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شرکت نوپای نروژی، ویتالوپ (Vitaloop) بطری آبی ساخته که می‌توان از آن برای تولید آب آشامیدنی استفاده کرد. این استارت‌آپ با کمک فناوری‌نانو اقدام به تولید این بطری آب کرده است.
وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای، قطع آب آشامیدنی شهر حسکه و مناطق اطراف آن از سوی اشغالگران و مزدوران آنان را به شدت محکوم کرد.
اهواز - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: تأمین آب در منطقه ملاشیه اهواز با اجرای کارهای ضربتی و نصب پمپ، پایدار شده است.
مخترع سیستم های آب سردکن و شیرآلات نی‌دار گفت: استفاده از این شیرآلات ضمن صرفه‌جویی ۶۰ درصدی در میزان آب آشامیدنی، از صرف میلیاردها تومان برای خرید لیوان‌های پلاستیکی و کاغذی پیشگیری می کند.
تربت حیدریه ـ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه گفت: از ۱۱ حلقه چاه تأمین کننده آب آشامیدنی در دشت آبرود این شهرستان ۹ حلقه خشک شد.
پونک از روستا‌های بزرگ تهران به شمار می‌رفته که از فرحزاد تا باغ فیض در جنوب و سعادت‌آباد در شرق و کن در غرب گسترده بوده است. هسته اولیه شکل‌گیری پونک، دهِ پونک بوده که هم اکنون در بین بزرگراه‌های اشرفی اصفهانی، آبشناسان و رودخانه محصور است.
براساس آمار ارائه شده توسط وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۱، از مجموع ۱۰۶.۴۹۱ مدرسه دولتی در کل کشور ۹۱.۲۹۲ مدرسه فاقد پایگاه تغذیه سالم هستند.
چابهار- وزیر نیرو با اشاره به اینکه خط انتقال آب سد کهیر در حال اجرا است، گفت: با آبگیری امروز این سد امکان استفاده آشامیدنی، صنعتی، کشاورزی و محیط زیستی فراهم شده است.
اسپات ونچرز، مولد‌های آب جو را طراحی می‌کند. این مولدها، ماشین‌هایی هستند که آب آشامیدنی را از رطوبت هوای اطراف می‌گیرند و آن را متراکم می‌کنند. آن‌ها در حال حاضر قرار است محصول مصرفی خود را روانه بازار کنند.
سازمان ملی استاندارد از غیر استاندارد بودن آب آشامیدنی با نام تجاری «تبرک» خبر داد.
هیچ دلیل شناخته شده‌ای برای بیماری اوتیسم وجود ندارد، اما محققان اکنون انگشت خود را به سمت میزان بالاتر لیتیوم در آب آشامیدنی نشانه رفته اند.
نکته‌ی بسیار مهمی که باید به آن توجه داشت این است که اگر شیوه‌ی نگه‌داری این محصول صحیح نباشد، علاوه بر داشتن طعم بد، ممکن است درطول زمان سمی یا آلوده شود؛ البته دانستن تفاوت میان آب بدمزه‌ و آبی که قابلیت بیماری‌زایی بالقوه دارد نیز موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
همه می‌دانند که آب آشامیدنی چقدر اهمیت دارد، اما گاهی اوقات زندگی مانع می‌شود و ما به اندازه کافی نمی‌نوشیم. برای همه اتفاق می‌افتد.
محققان دانشگاه ایلینوی در اربانا-شمپین سازوکار جدیدی را برای تولید آب آشامیدنی پیشنهاد کرده‌اند که در آن بخار آب بالای سطح اقیانوس‌ها به ساحل منتقل می‌شود. سپس این بخار در ساحل با کمک سیستم‌های خنک‌سازی فشرده و به آب تبدیل می‌شود. انرژی این سیستم‌ها تماماً می‌تواند از منابع تجدیدپذیر مثل انرژی خورشیدی یا بادی تأمین شود.
نتایج پژوهشی جدید پیرامون ارزیابی چرخه زندگی (LCA) تولید آب صنعتی و آشامیدنی با استفاده از شیرین‌سازی آب دریا توسط انتشارات الزویر منتشر شد.
وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد که قطع آب بیش از یک میلیون شهروند سوری در حسکه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.
سرب یک فلز طبیعی است که در صورت تجمع در خون می‌تواند عوارض جدی برای سلامتی ایجاد کند. کودکان کمتر از ۶ سال در این مورد آسیب پذیرتر هستند، زیرا سرب می‌تواند به مغز در حال رشد آن‌ها آسیب برساند و باعث مشکلات یادگیری یا رفتاری شود.
سخنگوی صنعت آب مشخصا اعلام می‌کند که پایتخت کشور تنها برای ۳ ماه ذخیره آب آشامیدنی دارد اما این تنها بخشی از بحران است. او در ادامه اظهارات خود به احتمالی نگران کننده درباره بارندگی‌های پاییز هم عنوان کرد احتمال بارش‌های زیر نرمال در پاییز بالاست.اما این تمام ماجرا نیستاز سوی دیگر گزارش‌های جهانی حاکی از آن است که ۱۷ کشور در دنیا دچار تنش‌های آبی هستند و ایران نیز جزو ۹ کشور آسیب‌پذیر در برابر تغییرات اقلیمی است.علاوه بر این افزایش حجم استفاده از سوخت مازوت و فرونشست زمین هم در ایران نگران کننده است.فرو نشستی که در جهان بر حسب میلیمتر است، اما در ایران با سانتی متر گزارش می‌شود.
دولت فدرال آمریکا به ایالت‌هیا کالیفرنیا، آریزونا، و نوادا هشدار داده برای محافظت از سطح آب رودخانه کلرادو، مصرف آب را کاهش دهند.
محققان کشور موفق شدند سنسور تست pH مجهز به فناوری میکروالکترومکانیک جهت آنالیز آب آشامیدنی را طراحی کنند.
مدیر دفتر تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه تهران به سومین سال خشک و کم بارش وارد شده است، گفت: سهم آب آشامیدنی تهران از ذخایر سدها ۲۵ درصد کاهش می یابد.
چشمه کوهرنگ که ۵۰ درصد آب آشامیدنی شهرکرد را تامین می‌کند، در سیل‌ها و باران‌های اخیر گل‌آلود شده است. وزیر نیرو می‌گوید نبود تصفیه‌خانه بین چشمه و شبکه مصرف باعث اختلال در تامین آب مردم شده و الان برای رفع موقت مشکل میزان ورودی آب شهر از چاه‌ها را افزایش دادیم. شرکت آب‌وفاضلاب گفته تا دو روز آینده مشکل آب شرب برطرف می‌شود.
در حال حاضر بیش از صد شهر در فرانسه وجود دارد که دیگر آب آشامیدنی ندارند و آب مورد نیاز آن‌ها با کامیون منتقل می‌شود زیرا لوله‌های آب خشکیده‌اند.
وزیر اصلاحات محیط زیستی فرانسه اعلام کرد: بیش از ۱۰۰ شهر در فرانسه به دلیل خشکسالی آب آشامیدنی ندارند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ