«شاهد-۱۴۹» یا غزه پهپاد پهن‌پیکر ایران است که با ۲۱ متر طول بال و ۳۵ ساعت مداومت پرواز توانایی حمل محموله‌ای نیم‌تنی را هم دارد. / ایرنا
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پرواز یک پهپاد در حریم هوایی غزه و فعال شدن سامانه موشکی گنبد آهنین ارتش رژیم صهیونیستی از جدیدترین تحولات میدانی فلسطین است.
عربستان امشب در یک مراسم باشکوه قصد دارد نیمار جونیور ستاره برزیلی در باشگاه الهلال معارفه کند تا بتواند از طریق این مراسم بزرگ دیدگان دنیا را کشورش جلب کند تا بتواند در آینده از لحاظ توریستی پیشرفت داشته باشد. شب گذشته در ورزشگاه الهلال آمادگی‌های لازم برای این مراسم بزرگ انجام شد. یکی از خاص‌ترین اقدامات باشگاه الهلال برای معارفه ستاره برزیلی طرح چهره نیمار از طریق هزاران پهپاد است. هزاران پهپاد از داخل ورزشگاه به آسمان ریاض پرواز می‌کنند تا چهره نیمار را طراحی کنند. همچنین هواداران الهلال هم یک تیفوی بزرگ برای خوش آمدگویی در سکو‌های ورزشگاه طراحی کردند. نیمار با قراردادی ۲ ساله به ارزش ۲۰۰ میلیون یورو به الهلال آمد. ستاره برزیلی رکورد بازدید شبکه‌های مجازی در دنیا را با پیوستن به الهلال زد، چون فیلم امضای قراردادش با باشگاه سعودی بیش از ۴۰۰ میلیون بازدید
در تاریخ ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۳ (۳ مردادماه) پهپاد جنگی آزمایشی والکری نیروی هوایی آمریکا برای اولین‌بار با کنترل هوش مصنوعی به پرواز درآمد و یک پرواز سه‌ساعته را با موفقیت در فلوریدا به پایان رساند.
این پهپاد از منطقه جاسک در داخل آب‌های سرزمینی ایران برای مقابله با یک لنج آموزشی پرواز کرد.
پنجشنبه ۳۰ خرداد 98 پهپاد آمریکایی که ساعت ۱۴ دقیقه بامداد از پایگاه هوایی الظفره در نزدیکی شهر ابوظبی کشور امارات به پرواز درآمده بود و بعد از طی مسافتی طولانی، حدود ساعت ۴ بامداد وارد آب‌های سرزمینی ایران شده بود. این هواپیما دارای سیستم‌هایی است که به هنگام ارتباط با آن، اطلاعات را به ایستگاه‌های مرکزی خود مخابره می‌کند؛ نیروهای ایرانی در دو مرحله و چهار نوبت (دو بار در ساعت ۲:۰۵ و دو بار در ساعت ۳:۵۵ بامداد) به این هواپیما اخطار داده‌اند که آخرین اخطار توسط قرارگاه پدافند هوایی ایران در ساعت ۳:۵۵ صورت گرفته بود. اما پاسخی به اخطارها داده نشد و به دلیل اینکه پهپاد از آب‌های سرزمینی ایران دور نشد، ساعت ۴:۰۵ مورد هدف و سرنگونی قرار گرفت. منبع: دانشجو
یک فعال فناور از ساخت پهپاد عمودپرواز با دقت بالا در تصویربرداری از مناطق بحرانی خبر داد و گفت: این نوع پهپادها قابلیت ارسال تصاویر آنلاین و فول اچ دی به کاربر یا خلبان را دارند.
ارتش رژیم صهیونیستی امروز -پنجشنبه چهارم خردادماه- در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک فروند پهپاد را که از سمت لبنان به پرواز درآمده بود، سرنگون کرد.
توکیو با ادعای شناسایی یک پهپاد مشکوک چینی بر فراز ژاپن، جنگنده خود را به موقعیت مورد نظر اعزام کرده است.
یک منبع امنیتی در استان الانبار از پرواز پهپاد جاسوسی آمریکا در ناحیه نزدیک به خاک سوریه خبر داد.
پایگاه اینترنتی «فلایت رادار ۲۴» اعلام کرد که آخرین باری که یک پهپاد آمریکایی «گلوبال هاوک» بر فراز دریای سیاه در سواحل کریمه پرواز کرد، ۲۱ ماه مارس گذشته یعنی حدودا یک ماه پیش بوده است.
این پهپاد در حوزه‌های شناسایی با بهره‌مندی از سامانه‌های شناسایی الکترواپتیکی، لیزری، مادون قرمز، سیستم‌های شنود الکترونیکی دشمن، مقابله با جنگ الکترونیک، سامانه اخلالگر، سیستم شناسایی خودکار، برخورداری از سیستم پرواز و سیستم نشست و برخاست ناوبری اتوماتیک از جملهٔ پهپاد‌های هدایت‌پذیرِ پیشرفته و کارآمد محسوب می‌گردد.
معراج ۵۳۲ از سری پهپادهای انتحاری نیروی زمینی سپاه است که با برد ۴۵۰ کیلومتر قادر است تا ارتفاع ۱۲ هزار پا به مدت ۳ ساعت پرواز کند و با دقت بالا اهداف مورد نظر را مورد اصابت قرار دهد.
پنتاگون آخرین لحظات پرواز پهپاد آمریکایی MQ-9 Reaper بر فراز دریای سیاه را منتشر کرده است.
پنتاگون با انتشار ویدئویی، لحظات پایانی پرواز پهپاد MQ-۹ Reaper و ادعای سرنگونی آن با جنگنده سوخو۲۷ روسیه را به تصویر کشید.
«استریکس» در اندازه‌های ۲.۶ × ۴.۵ متر تا می‌شود، به طوری که می‌توان به راحتی آن را در کانتینری با اندازه استاندارد قرار داد، بنابراین به راحتی می‌توان آن را جابه‌جا کرد.
اولین تصاویر از پرواز پهپاد دوربرد و پهن پیکر شاهد ۱۴۹ معروف به غزه را مشاهده می‌کنید.
شاهد ۱۳۶ که یک پهپاد انهدامی است بدون نیاز به باند پرواز و با استفاده از جاتو پرتاب می‌شود که همین امر آن را به یک پهپاد راهکنشی مناسب بدل کرده است.
این پهپاد جدید می‌تواند با هر بار شارژ تا ۳۱ دقیقه پرواز کند و همچنین ویدیو با رزولوشن ۲.۷K ضبط کند.
پهپاد عمود پرواز و بدون پروانه Jetoptera در تست‌های اولیه خود توانسته به سرعت خیره‌کننده ۰.۸ ماخ یا ۹۸۸ کیلومتر بر ساعت برسد و از حیث سرعت یک هواپیمای دریملاینر بویینگ جلو بیفتد.
یکی از پهپاد‌های مهم ارتش چین TB-۰۰۱ است که برای پرواز در ارتفاع متوسط با مداومت پروازی بالا طراحی و ساخته شده است. این پهپاد را به نام «عقرب دو دُم» هم می‌شناسند.
منابع فلسطینی از یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی و درگیری مسلحانه رزمندگان مقاومت با نظامیان اشغالگر در قدس اشغالی خبر دادند.
منابع فلسطینی با انتشار تصاویری از پرواز یک فروند پهپاد شناسایی متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی بر فراز مسجدالاقصی خبر دادند.
منابع فلسطینی از یورش زمینی محدود نظامیان رژیم صهیونیستی به شرق نوار غزه و پرواز یک پهپاد ارتش این رژیم بر فراز مسجد الاقصی خبر دادند.
سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش گفت: در دومین روز رزمایش پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران شاهد انجام تمرینات رزمی با استفاده از مهمات و تسلیحات واقعی هستیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ