در اخلاق هم کتاب «اخلاق ناصری» را نوشت که جزو مهم‌ترین کتب حکمت اسلامی است و مترجم این کتاب به زبان انگلیسی درباره خواجه نصیرالدین گفته است: «دارای روحی نیرومند و حساس بوده که گرفتار تحولات شدید سیاسی و معنوی گشته است و در عین این گرفتاری‌ها به‌گونه‌ای سخن گفته که تو گویی با مردم این روزگار در نیمه دوم قرن بیستم سخن می‌گوید».
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محلۀ منیریۀ تهران هنوز هم به نام این همسر ناصرالدین‌شاه شناخته می‌شود. سرورالسلطنه و شمس‌الدوله نیز از دیگر زنانی بودند که شاه در اولین سال‌های سلطنتش با آن‌ها ازدواج کرده بود.
خودرو‌های کنار گذاشته شده‌ی مرسدس بنز که در این مطلب قصد داریم معرفی کنیم، در انواع و کلاس‌های مختلفی هستند و به دوره‌های متفاوتی تعلق دارند؛ از سوپراسپورت‌های پرزرق و برق گرفته تا خودرو‌های لوکس و راحت و حتی مفهومی‌های عجیب و غریب.
دستیار اول ژوزه مورایس در اردوی ترکیه هم نقش مهمی در تمرینات سپاهان ایفا کرد.
در طول سالیان اخیر هواداران متمول یکی از مسیر‌هایی بوده‌اند که باشگاه‌ها را در بزنگاه‌های خاص حمایت کرده‌اند؛ از انصاری برای آبی‌ها تا هدایتی برای پرسپوليس اما طی سالیان اخیر نامی جدید حول قرمزها مطرح شده است: محمد یوسفی!
باستان‌شناسان بقایای یکی از گونه‌های انسان، به نام انسان فلورسی را پیدا کرده‌اند. این گونه یکی از شاخه‌های کوچک‌تر انسان راست‌قامت، یکی از اجداد منقرض‌شده انسان، است که بقایای آن در سال ۲۰۰۳ در غاری در اندونزی پیدا شد.
سید علی بابا ابراهیمی و زن آقا در جایی که الان ایستگاه سید است در همان چادر، قهوه‌خانه‌شان را بر پا می‌کنند. اوایل با همان ظرف و ظروف خودشان کار راه می‌افتاد، ولی کم‌کم که ساخت‌وساز زیاد شد کار آن‌ها هم رونق می‌گیرد، طوری که روزی ۱۰۰‌ـ ۱۵۰ تا دیزی بار می‌گذارند.
زره جلویی تایگر به ضخامت ۱۲۰ میلی‌متر تقریبا مقابل مهمات تانک‌های متفقین غیرقابل نفوذ بود و برای مثال گلوله توپ اصلی ۷۶ میلی‌متری شرمن فقط از پشت می‌توانست در زره تایگر نفوذ کند.
گاز گرفتن یک بازیکن ویارئال توسط ایوان آلخو، وینگر اسپانیایی کادیز، در دیدار دیشب دو تیم خبرساز شده و باعث مقایسه شدن آلخو با لوئیس سوارز شده است.
مجسمه‌های نیم‌تنه نمود‌های سه‌بعدی از قسمت بالایی بدن انسان مخصوصاً از شانه‌ها تا سر هستند.
نمایشگاه عکس، نقاشی و عروسک‌سازی با مضمون فریداکالو و دیگو ریورا(مشهورترین زوج هنری مکزیک) با همکاری سفارت مکزیک در کاخ نیاوران برگزار می‌شود.
تصویری از محمدرضا حیاتی، گوینده اسبق صداوسیما و همسرش در کنار سیدجواد هاشمی، بازیگر معروف و ژاله درستکار در فضای مجازی پربازدید شده است.
دیدار هفته گذشته آرسنال و‌ ا‌سپورتینگ در لیگ اروپا یک مهمان ویژه داشت.
دعوای مالکان یکی از تاریخی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین آسمان‌خراش‌های نیویورک باعث شد این ساختمان اواخر مارس ۲۰۲۳ به حراج گذاشته شود.
برکناری گری لینه‌کر، ستاره سابق و مجری معروف انگلیسی، توسط بی‌بی‌سی همچنان داغ‌ترین خبر این روزهای فوتبال این کشور است.
حمله به سیاست های جدید دولت انگلیس، تبعات فراوانی برای گری لینه‌کر داشته است.
تیم اومونیا در دیداری حساس توانست آپوئل نیکوزیا را با دو گل شکست دهد
در همین حال، گربه سوئیفت، اولیویا بنسون، ثروت خود را با حضور در بسیاری از تبلیغات با بودجه کلان در کنار سوئیفت، از جمله برای کوکای رژیمی در سال ۲۰۱۴، به دست آورد. این گربه همچنین در موزیک ویدیوهای سوئیفت، از جمله برای «جای خالی» و «من» حضور داشته است.
«ببری‌خان»، ماده گربه آلاپلنگ ابلق با چشم‌های درشت، براق و دم پرپشت بود که، چون از لحاظ ظاهری کمی به ببر شباهت داشت، زنان حرمسرای ناصرالدین شاه او را ببری‌خان نام نهادند. حکایت ورود این گربه به دربار و مانوس شدنش با سلطان صاحبقران خالی از لطف نیست.
«امینه اقدس» یکی از زنان حرمسرای ناصری به دلیل علاقه وافری که به برادرش داشت فرزند او را بیشتر مواقع به حرم می‌برد. این طفل که علاقه زیادی به گربه داشت، در اندرون با چند گربه بازی می‌کرد که یکی از آن‌ها همان ببری‌خان بود.
ورود امام (ره) به ایران یکی از مهم‌ترین اتفاقات تاریخ معاصر به‌حساب می‌آید و به همین دلیل قانع‌کننده، آن بلیزر معروف را باید یکی از خودرو‌های تاریخی بدانیم. خودرو‌های تاریخی را هم به قول معروف لای زر ورق نگه‌می‌دارند؛ چون فارغ از اینکه مورد استفاده چه‌کسی قرار گرفته به بخشی از تاریخ بدل شده و باید از آن مراقبت کرد.
دیوید بکهام ستاره سابق تیم ملی انگلیس یکی از ویژه‌ترین افرادی است که در استادیوم خلیفه دیدار ایران مقابل تیم ملی کشورش را از نزدیک تماشا می‌کند.
دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپوليس در ۳۱ شهریور وارد ۳۰ سالگی خواهد شد .
اسکای نیوز در واکنش به درگذشت ملکه انگلیس ویدئویی از دوران سلطنت وی منتشر کرد و نوشت: مشهورترین ملکه جهان، ملکه الیزابت که در ۲۵ سالگی بر تخت سلطنت نشست سرانجام در سن ۹۶ سالگی از دنیا رفت.
«رامسس دوم» که با نام «رامسس کبیر» هم شناخته می‌شود، به مدت ۶۸ سال بر مصر حکومت کرد. مومیایی «رامسس دوم» همچنان تا به امروز باقی مانده است. مومیایی او در سال ۱۸۸۱ کشف شد. بر اساس تحقیقات صورت‌گرفته، «رامسس دوم» حدود یک‌متر و ۸۰ سانت قد داشته و در زمان مرگ ۹۰ ساله بوده است. مومیایی «رامسس دوم» اکنون در موزه ملی تمدن مصر نگهداری می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ