مدیرکل مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی کشور، تولید سالانه گوشت دام سبک و سنگین را حدود ۹۰۰ هزار تن برآورد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
چند سالی است که تولید و عرضه پوشاک داخلی منقش به برندهای خارجی در صنعت پوشاک ایران رونق گرفته و وزارت صمت نیز طی سالهای گذشته صرفا وعده برخورد و نظارت در این حوزه را داده است.
نماینده مردم قزوین در مجلس با اشاره به اینکه برخی بانک‌ها حاضر به پرداخت وام با سود ۲۳ درصد هم نیستند، گفت: بانک مرکزی باید با بانک‌های مستنکف از اجرای قانون جهش تولید مسکن برخورد کند.
تبریز- مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: براساس برآورد اولیه میزان تولید محصول زغال اخته این استان در سال جاری بیش از یک هزار و ۱۰۰ تن است.
ابوترابی گفت: باید بین تولید، صنعت و واردات تعادل ایجاد کرد، تفکیک وزارت بازرگانی کار اشتباهی است چرا که برای تفکیک وزارت بازرگانی ۵ سال زمان لازم است تا زیرساخت‌ها در شهرستان‌ها فراهم شود و برآورد مرکز پژوهش‌ها این است که برای تفکیک ۵ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.
ابوترابی گفت: باید بین تولید، صنعت و واردات تعادل ایجاد کرد، تفکیک وزارت بازرگانی کار اشتباهی است چرا که برای تفکیک وزارت بازرگانی ۵ سال زمان لازم است تا زیرساخت‌ها در شهرستان‌ها فراهم شود و برآورد مرکز پژوهش‌ها این است که برای تفکیک ۵ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.
اصفهان- دبیر ستاد ملی مقابله با گردوغبار گفت: میزان گردوغبار تولیدی از مناطق غبارخیز استان اصفهان ۳۶۸ هزار و ۲۸۱ تُن در سال برآورد می‌شود که ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون (ریزگرد) است.
بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی رشد جمعیت در کشور به ۴ درصد رسید، اما متاسفانه این عدد به ۱.۵ رسیده است، به اندازه افراد جامعه تولید مثل نداریم، در چند سال آینده به سمت پیری جمعیت میرویم و قطعا این مسئله یک بحران است، از علما درخواست داریم که نیرو‌های متدین و انقلابی را به فرزندآوری دعوت کنند.
آمار تولید گندم بر اساس میزان اراضی زیرکشت این محصول و پیش‌بینی رشدتولید گندم در ۴ استان موردبررسیِ بوشهر، مرکزی، قزوین و تهران حاکی از برآورد افزایش ۵۷درصدی میزان خرید تضمینی این محصول است.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و برخورد با عاملین انتشار تصاویر خصوصی افراد در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و برخورد با عاملین انتشار تصاویر خصوصی افراد در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.
رئیسی نظارت بر عملکرد شرکت‌های بزرگ و جلوگیری از سوءرفتار و عمل این شرکت‌ها در استفاده از منابع مالی دولتی را ضروری خواند و گفت: برخورد قاطع با متخلفان که با استفاده از مواد اولیه داخلی و به قیمت ریال، کالا را تولید، ولی با نرخ ارزی و گران عرضه می‌کنند و سبب اخلال در نظام اقتصادی و آسیب به سفره مردم می‌شوند، در دستورکار مسئولان باشد.
مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت گفت: برآورد شده تجارت ایران و قطر تا سال ۱۴۰۴ به ۳ میلیارد دلار برسد که شامل صادرات، واردات، سرمایه گذاری مشترک، ترانزیت، صادرات مجدد و تولید مشترک است.
همجوشی هسته‌ای، بر خلاف شکاف هسته‌ای، زباله‌های رادیواکتیو تولید نمی‌کند؛ و طبق برآورد وزارت انرژی ایالات متحده، سه تا چهار برابر انرژی بیشتری نسبت به شکاف هسته‌ای تولید می‌کند، همچنین برخلاف انرژی حاصل از سوزاندن سوخت‌های فسیلی، دی‌اکسید کربنی را وارد جو زمین نمی‌کند. بعلاوه، همجوشی فرآیندی بسیار شکننده است که اگر در شرایط درستی انجام نگیرد، در کثری از ثانیه، خاموش می‌شود؛ بنابراین خطر ذوب هسته‌ای ناشی از این واکنش وجود ندارد.
به گفته جانوکا آتانایاکه، زلزله‌شناس در دانشگاه ملبورن استرالیا، قدرت این زلزله معادل ۳۲ پتاژول (پتا برابر با ۱۰۱۵) بوده است. این میزان انرژی برای تولید مداوم ۸.۸۸ میلیون مگاوات برق در یک ساعت کافی است و آنقدر قوی بوده که از انرژی آن می‌توان برای بیش از ۴ روز، کل برق شهر بزرگی مثل نیویورک را تامین کرد. در عین حال انرژی آزاد شده توسط این زلزله معادل با حدود ۸ میلیون تن TNT برآورد شده است.
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: دولت برای اینکه بتواند خدمات شایسته ای ارائه کند، نیازمند تأمین مالی پایدار است و مالیات این نقش را به خوبی ایفا می‌کند.
مشاور مالی نخست وزیر عراق، ضمن اعلام اینکه بدهی خارجی موثر عراق که باید از سال جاری میلادی بازپرداخت شود نیز فراتر از ۲۰ میلیارد دلار نیست تا مجموع بدهی های داخلی و خارجی نزدیک به ۷۰ میلیارد دلار برآورد شود، تاکید کرد که این مبلغ تنها درصد ۳۰ تا ۳۵ درصد تولید ناخالص داخلی کشورش را تشکیل می دهد و درصد بسیار مطمئنی در مقایسه با نرخ استاندارد بین المللی ۶۰ درصد به شمار می آید.
برخی از فیلم‌های بسیار مهم که پروانه نمایش دریافت کرده‌اند، پیش‌بینی شده برای اینکه به سود برسند باید حداقل ۵۰ میلیارد تومان در گیشه فروش داشته باشند که این مساله در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست وی تاکید کرد: دولت می‌تواند به جای اینکه ۱۰ فیلم با بودجه بسیار بالا تولید کند، ۹ فیلم را جلوی دوربین برده و بودجه تولید پروژه دهم را در حوزه اکران و حفظ سینما هزینه کند. برخی از فیلم‌های بسیار مهم که پروانه نمایش دریافت کرده‌اند، پیش‌بینی شده برای اینکه به سود برسند باید حداقل ۵۰ میلیارد تومان در گیشه فروش داشته باشند که این مساله در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست وی تاکید کرد: دولت می‌تواند به جای اینکه ۱۰ فیلم با بودجه بسیار بالا تولید کند، ۹ فیلم را جلوی دوربین برده و بودجه تولید پروژه دهم را در حوزه اکران و حفظ سینما هزینه کند... در حال حاضر چندین فیلم در حال تولید است که بودجه تولید آن‌ها بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که اکثر این فیلم‌ها پروژه‌های دولتی است. در چنین شرایطی دولت می‌تواند بخشی از این هزینه‌ها را در اکران صرف کند.
مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی، از افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات انار در سال جاری خبر داد.
کسب‌وکار‌های خرد اینستاگرامی و استارت‌آپ‌ها، نخستین قربانیان محدودیت‌های اینترنتی چند ماه اخیر بودند. به‌طوری که با فیلتر شدن اینستاگرام در هفته‌های ابتدایی، بخش اعظم کسب‌وکار‌هایی که بر این بستر فعالیت می‌کردند به حالت تعطیل درآمدند و تولید محتوای تجاری توسط آن‌ها بیش از ۹۰ درصد افت کرد. این درحالی است که مرکز ملی فضای مجازی در ماه اخیر، اندازه بازار تجاری این پلتفرم را بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان در سال برآورد کرده بود.
رئیس جمهور همچنین گفت: خروجی اقدامات و عملکرد بانک مرکزی و سایر نهاد‌های اقتصادی دولت باید در جهت ثبات اقتصادی، امنیت سرمایه‌گذاری و حمایت از تولید و اشتغال باشد و با هرگونه یأس‌آفرینی با هدف برهم زدن نظام اقتصادی کشور و یا تشویش اذهان عمومی با جدیت برخورد شود.
متاسفانه تولید و فراگیر شدن نگاه خودی و غیرخودی بر جذب اساتید در دانشگاه، عملا این نهاد را از کارکرد اصلی خود دور کرده است. زمانی که ثمره سال‌ها مشقت و تلاش یک دانشجوی نخبه در دانشگاه دیده نمی‌شود و امیدی به آینده وجود ندارد، عملا ریشه نارضایتی و احساس تبعیض در میان دانشجویان دوانده می‌شود
براساس آمار استخراج‌شده از گزارش عملکرد سندیکای مکمل‌های رژیم‌غذایی ایران در سال ۱۴۰۰ به‌صورت کلی بهای تمام‌شده تولید (قیمت کارخانه یا تولیدکننده) مکمل‏ها بیش از ۷ هزارمیلیاردتومان بوده که با احتساب سود سیستم توزیع و داروخانه‌ها که در صنعت دارو و آرایشی بهداشتی بین ۴۰ تا ۴۵ درصد برآورد می‌شود (طبق گزارش شرکت‌های دارویی) گردش مالی یا مجموع قیمت مصرف‌کننده ‏این صنعت در حدود ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیاردتومان خواهد بود.
طی چند سال اخیر حجم مبنا تاثیر منفی روی معاملات بازار سرمایه داشته است. فعالان بازار سرمایه عقیده دارند که حجم مبنا یکی از مهم‌ترین معضلات بورس‌بازان است، برهمین اساس بهمن ماه سال گذشته برای اولین بار حجم مبنا در نماد‌های بورسی و فرابورسی اعلام شد. روز گذشته فرابورس اطلاعیه ای منتشر کرد که در این مطلب میخوانیم.
چه سیاستی حاکم است که اصرار بر مبارزه قانونمند با فساد و ناهنجاری‌های زیر پوستی در شهر نیست، ولی به دنبال اقدامات نمایشی و تنش زا هست؟ یعنی قابل قبول است که بگوییم مسئولین مربوطه از فساد و ناهنجاری‌های زیر پوستی که در حال تولید انواع ناهنجاری و هنجارشکن هست، خبر ندارند؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ