مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی حمل‌ونقل دریایی را مهم‌ترین محرک تجارت جهانی دانست که به دلیل دو ویژگی ارزان و ایمن بودن سایر مدهای حمل‌ونقل را تحت تاثیر قرار داده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نرجس سلیمانی، عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه از سوال خود عقب‌نشینی نمی‌کند تا به نتیجه برسد، تاکید کرد: «تذکر، سوال و استیضاح، اهرم‌های نظارتی است که شورای شهر در اختیار دارد. دنبال این هستیم که در شهر تهران اتفاقی در حوزه حمل و نقل رخ دهد و مردم را از شرایط بحرانی دربیاورد. در حال حاضر تهران نیاز دارد که برای حمل و نقل به ویژه اتوبوسرانی به سرعت اقدامی اساسی انجام شود. برنامه چهارم و بودجه شهرداری نشان می‌دهد که شرایط برای اتفاق خوب مهیاست.»
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه «اقتصاد دریامحور» امری نوین، بکر و اشتغال‌آفرین است، گفت: توسعه حمل‌ونقل دریایی می‌تواند چهره اقتصادی کشور را تغییر دهد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: با اتمام عملیات زیرسازی این پروژه تا دو ماه آینده و بهره‌برداری از آن، اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر محقق می‌شود.
وزیر حمل‌ونقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان در راس هیاتی با معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دیدار و درباره توسعه همکاری‌های لجستیکی و تجارت دریایی گفت وگو کرد.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از تدوین برنامه توسعه حمل‌ونقل هوایی به عنوان یکی از خروجی‏‌های فاز دوم طرح جامع حمل‌ونقل کشور خبر داد.
دانشگاه صنعتی اصفهان میزبان نخستین دوره رویداد ملی حمل‌ونقل هوشمند دانش‌بنیان با معرفی توانمندی‌های فناورانه در روزهای ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ خواهد بود.
ستاد توسعه فناوری‌ نانو اعلام کرد صنعت حمل‌ و نقل بیشترین سهم از دریافت گواهی نانومقیاس را دارد.
عملکرد ۱۱ ماهه حمل و نقل دریایی نشان از روند رو به رشد این صنعت در بخش های مختلف دارد.
بر اساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، تدوین استانداردهای داخلی برای ارتقای سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند شتاب می‌گیرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در برنامه هفتم توسعه باید به «حمل‌ونقل دریایی» و «اقتصاد دریامحور» توجه جدی داشته باشد.
بنابر این گزارش، ایران پیش از این برای توسعه زیرساخت‌های راه‌آهن و زیرساخت‌های جاده‌ای خود تلاش کرده و خود را به عنوان یک قطب حمل‌ونقل بالقوه بین آسیا، روسیه و اروپا معرفی کرده است.
عملکرد ۸ ماهه حمل و نقل دریایی نشان از روند رو به رشد این صنعت در بخش های مختلف دارد.
شهریار افندی‌زاده با اشاره به ظرفیت‌ها ترانزیتی ایران وطرح تحول زیرساخت‌های حمل و نقل کشور، کاهش عوامل کلیدی زمان-هزینه-مسافت درحمل ونقل بین‌المللی رابه عنوان راهبرداساسی این طرح تحولی دانست
با هدف توسعه حمل و نقل هوشمند، تفاهم نامه همکاری ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل‌ونقل پیشرفته و موسسه منطقه ویژه اقتصادی سرخس منعقد شد.
مدیر گروه توسعه فناوری های نوین خودرویی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی گفت:خودروهای برقی در حمل‌ونقل عمومی به کار گرفته می شود.
مشهد ـ مدیر روابط عمومی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: مصوبه رایگان شدن استفاده از خدمات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اعم از مترو و اتوبوس ویژه خبرنگاران در مشهد وارد فرآیندهای قانونی شد.
نرم‌افزار مدیریت ردیابی و پایش ناوگان حمل و نقل با استفاده از فناوری ژئوماتیک طراحی و تولید بومی شد.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و معاون وزیر راه و شهرسازی، از تعدیل تعرفه‌های سنگین ناوگان ترانزیتی توسط دولت ترکمنستان خبر داد.
هرچند در تمام دنیا باربری آنلاین صنعتی رو به رشد بوده و هست، انحصار دولتی در ایران موجب عدم شفافیت و کارآمدی و موفقیت این صنعت در سال‌های گذشته شده است.
مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران، ساخت شناور و توسعه ناوگان حمل‌ونقل دریایی کشور را یک الزام قطعی دانست.
مشهد ـ رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: با هماهنگی صورت گرفته، وسایل نقلیه عمومی همزمان با پیاده‌روی جاماندگان اربعین به عزاداران حسینی خدمت‌رسانی رایگان خواهند کرد.
مشهد ـ رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: با هماهنگی صورت گرفته، وسایل نقلیه عمومی همزمان با پیاده‌روی جاماندگان اربعین به عزاداران حسینی خدمت‌رسانی رایگان خواهند کرد.
امروزه با افزایش تقاضا برای ترانزیت انواع مختلف کالا و همچنین جابجایی افراد به‌واسطه روش‌های مختلف حمل‌ونقل، اهمیت توسعه این حوزه برای کشورها پررنگ‌تر شده است.
طبق اعلام شرکت بازرگانی دولتی ایران، دو کشتی اقیانوس‌پیمای حامل کالاهای اساسی به وزن ۱۰۳ هزار تن وارد بندر امام (ره) شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ