مرتضی قریب، استاد علوم هوانوردی و مهندسی پزشکی «کالتک»، می‌گوید: «این حقیقت که [داوینچی]در اوایل ۱۵۰۰ با این مسئله سروکله می‌زده، نشان می‌دهد که او چقدر جلوتر از زمان خود بوده است.»
دانشمندان اعلام کردند بقایای نهنگی را کشف کرده‌اند که نزدیک به ۴۰ میلیون سال پیش میزیسته است، به گفته آن‌ها این نهنگ احتمالا سنگین‌ترین جانوری است که تا به حال روی زمین زندگی کرده است.
منابع وابسته به حشد شعبی عراق از کشف و ضبط انبار بزرگی از تجهیزات داعش در استان الانبار در غرب این کشور خبر دادند.
ورود اوپنهایمر به اخترفیزیک با مقاله‌ای در سال ۱۹۳۸ درباره ستارگان نوترونی آغاز شد، که در سال ۱۹۳۹ ادامه یافت و اصول نظریه نسبیت عام اینشتین را در بر گرفت. او سپس مقاله سومی را در مورد سیاهچاله‌ها در ۱ سپتامبر ۱۹۳۹ منتشر کرد، اما در آن زمان به ندرت مورد توجه قرار گرفت، زیرا در همان روزی بود که آلمان به لهستان حمله کرد و جنگ جهانی دوم را آغاز کرد. اوپنهایمر دیگر هرگز در مورد این موضوع چیزی ننوشت.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف انبار بزرگ نگهداری از پارچه‌های قاچاق به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال خبر داد.
«چارلز داروین یکی مردان بسیار مشهور تاریخ جهان است. کشف و اثر او در سال ۱۸۵۹، «درباره منشاء گونه‌ها» با توضیح چگونگی تکامل و تنوع زندگی، علم زیست‌شناسی را متحول کرد. سالروز تولد او در جهان به عنوان روز داروین جشن گرفته می‌شود، اما مانند هر شخصیت تاریخی، بسیاری از جزئیات زندگی داروین در طول زمان مبهم مانده است.
بوشهر- قاچاق سوخت یک ضربه بزرگ برای اقتصاد کشور محسوب می شود که در این راستا مرزبانان استان بوشهر با اشرافیت اطلاعاتی شرایط را برای قاچاقچیان سخت کرده‌اند.
رئیس پلیس پایتخت از شناسایی و دستگیری چهار نفر پشتیبان بازارهای سیاه مجازی داروهای غیرمجاز و کمیاب در تهران بزرگ خبر داد.
برنامه تلگرام به مهاجم اجازه جاسازی یک کتابخانه پویای خارجی را می‌دهد که می‌تواند از امکانات تلگرام در سیستم به نفع خود استفاده کرده و کنترل میکروفن و دوربین کامپیوتر را در دست بگیرد. اگر ابزار LaunchAgent فعال باشد، چنین کتابخانه مخربی می‌تواند پس از راه اندازی مجدد کامپیوتر، خود را راه اندازی کند و نیازی به باز کردن برنامه تلگرام برای فعال شدن آن نیست.
در ابتدا خاک‌گرفتگی باعث شده بود که ماهیت این یافته قابل تشخیص نباشد. اما با کنار رفتن آلودگی، نوشته‌های روی این مُهر ۶۰۰ ساله قابل خواندن شدند.
تعدد بازیکنان بزرگ در رختکن گاهی می تواند مشکل یک سرمربی باشد و یحیی خوش بخت است که این مسئله بالاخره حل شد.
دانشمندان پس از سال‌ها وجود یک حفره ۹ متری را درون هرم بزرگ جیزه تأیید کردند، اما با کدام فناوری به این موفقیت رسیدند؟
پلیس امارات از خنثی سازی قاچاق بزرگ محموله مواد مخدر خبر داد.
محققان با بررسی یادداشت‌های داوینچی دریافته‌اند که این دانشمند ایتالیایی احتمالاً در اوایل قرن شانزدهم میلادی گرانش را توضیح داده بود.
ارومیه - فرمانده مرزبانی فراجا از کشف ۲۵ کیلوگرم شمش طلا به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال در مرزهای شهرستان سردشت در استان آذربایجان غربی خبر داد.
شواهد جدید به شکل امواجی در صخره‌ها ارائه شده که دانشمندان معتقدند در واقع نشان از وجود آب باستانی در گذشته مریخ است.
ارتش روسیه یک انبار بزرگ سلاح و مواد منفجره را در زیرزمین خانه شخصی یک ژنرال اوکراینی کشف کرد.
دانشمندان سیبری ادعا می‌کنند که یک مقبره دارای شواهدی از فرهنگ باستانی جدید و ناشناخته است.
نتیجه مطالعه‌ای تازه نشان می‌دهد که چربی اضافی روی ران و سلولیت ممکن است واقعا برای سلامتی شما مفید باشد. این موضوع کاملا در تضاد با این باور رایج است که چربی اضافی با افزایش خطر بیماری قلبی، دیابت نوع ۲، سکته مغزی یا بیماری عروق کرونر مرتبط است.
تصاویر اشعه ایکس گرفته شده از خنجر فرعون توت‌عنخ‌امون نشان داد که این سلاح از یک نوع فلز فضایی (برگرفته از یک شهاب سنگ) ساخته شده است.
توییت یک هوادار که هفت سال پیش روز دقیق قهرمانی لیونل مسی در جام جهانی 2022 را پیش‌بینی کرده بود مورد توجه قرار گرفته است.
طبق گزارشی جدید یک سیاهچاله ۱۰ بار بزرگ تر از خورشید  در فاصله ۱۵۶۰ سال نوری زمین وجود دارد.
زوجی در آلاسکا در حین پیاده روی پس از طوفان ویرانگر منطقه، یک استخوان ماموت پیدا کردند.
فرماندهی انتظامی کشور طی اطلاعیه ای از انهدام باند بزرگ قاچاق سلاح و مهمات و کشف محموله سنگین در شهر شوش خبر داد.
رئیس اداره میراث فرهنگی رباط کریم از ویژگی‌های مهم این بنا به کف‌سازی چند لایه خاک و قلوه‌سنگ به همراه آثار رنگ‌آمیزی دیوار‌ها با رنگ‌های مختلف اشاره کرد و افزود: این بنا شباهت زیادی به ساختمان اداری دارد هر چند برای اطمینان بیشتر باید منتظر پایان فاز اول کاوش در این تپه باشیم.