مایک پمپئو در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر و همنوا با دیگر مقامات آمریکایی گفت: تایوان یک کشور آزاد و دارای قدرت است. تایوان جزیی از چین نیست!
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پمپئو گفت: «ما در واقع با این توافق به ایرانی‌ها گفته‌ایم، به ازای هر آمریکایی که می‌گیرید، دولت بایدن یک میلیارد دلار به شما می‌دهد.»
وزیر خارجه‌ دولت پیشین آمریکا با انتقاد از مدیریت روند خروج نظامیان کشورش از افغانستان، آن را «شکست کامل» واشنگتن توصیف کرد.
پمپئو گفت: ترامپ اسناد محرمانه‌ای داشت درحالیکه نباید آن‌ها را در اختیار داشته باشد و وقتی فرصت بازگرداندن آن‌ها را نیز در اختیار داشت، انتخاب کرد که این کار را انجام ندهد.
مصاحبه پامپئو با شبکه خبری فاکس‌نیوز در حالی انجام می‌شد که ترامپ برای تفهیم اتهام در پرونده نگهداری اسناد محرمانه وارد دادگاه «ویلکی فرگوسن»، در شهر «میامی» ایالت فلوریدا شده بود.
پمپئو با رد سخنان مکرون که آمریکا را مقصر افرایش تهدید‌ها علیه تایوان دانسته بود، گفت: مکرون همیشه از آمریکا متنفر بوده و مایه تاسف است که بایدن هنوز متوجه این موضوع نشده است.
سردار حاجی‌زاده گفت: ما آن شب اگر می‌خواستیم هزار نفر از امریکایی‌ها را هم بکشیم می‌توانستیم، ولی فقط سرباز بودند و اثری نداشت، اما باید ترامپ و پومپئو و مکنزی کشته شوند.
وزیرخارجه سابق آمریکا ،چین را «تهدید بزرگ‌تر» از روسیه عنوان کرد.
پمپئو در کتاب جدید خود اشرف غنی را یک "شیاد به تمام معنی" خواند که به شخصه بر تمایلش بر ماندن در راس قدرت متمرکز بود و مانعی جدی بر سر راه مذاکرات صلح به شمار می‌رفت.
پمپئو با طرح اینکه همچنان انتظار انتقام‌جویی ایران را دارد، در کتابش نوشته است: «ما می‌دانیم که ایران توانایی عملیات در داخل ایالات‌متحده را دارد بنابراین یک سال و نیم پس از خروجم از کار در بخش دولتی، من هنوز پروتکل‌های امنیتی را حفظ می‌کنم.»
عضو حقوقدان شورای نگهبان نوشت: تعقیب پمپئو و ترامپ به اتهام ترور مقامات رسمی ایران و عراق تا اجرای عدالت ادامه دارد.
پمپئو عنصر تاریخ مصرف گذشته ایالت متحده آمریکاست و با جمعی تاریخ مصرف گذشته دیگر که به امنیت و آسایش هموطنان خودشان خیانت کردند و مسئول ترور و قتل ۱۷ هزار ایرانی هستند نشسته اند.
وزیر خارجه پیشین آمریکا می‌گوید که نزدیک شدن چین و عربستان، نتیجه مستقیم «سیاست‌های بد آمریکا» است.
برادر شهید ابومهدی المهندس در دادگاهی عراقی علیه شخصیت های عراقی و آمریکایی که در میان آنها ترامپ و الکاظمی وجود دارند، شکایت کرد.
ما می‌بینیم که چرا او معتقد است که می‌تواند رئیس جمهور شود. او انرژی یک سیاستمدار را ساطع می‌کند که معتقد است می‌تواند به هر چیزی که در ذهن‌اش باشد دست یابد.
وزیر خارجه پیشین آمریکا در مصاحبه ای اعلام کرد: اقتصاد ایران در سال جاری ۶ تا ۸ درصد رشد خواهد کرد و این بسیار خطرناک است.
وزیر امور خارجه سابق آمریکا اظهارات جو بایدن رئیس جمهور این کشور درباره خطرات جنگ هسته ای را بی پروایانه و بدون ملاحظه خواند.
پمپئو مدعی شد: رئیس جمهور بایدن می‌بایست از صدور روادید برای ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران برای سفر به نیویورک خودداری کند.
مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در وین در صفحه توییترش به پیام مایک پمپئو، وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ و از روسای پیشین سازمان سیا که در بر دارنده بخشی از مزامیر داود بود، واکنش نشان داد.
وزیر خارجه پیشین آمریکا در توییتی از تلاش رئیس‌جمهور آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرد.
کریمی قدوسی گفت: اگر در سیاهه جمهوری اسلامی افرادی تحریم شده باشند مانند پمپئو و ترامپ و امثال این‌ها به خاطر آن جنایتی است که رسماً انجام دادند و مسئولیت آن را پذیرفتند؛ برای ترور شهید سلیمانی و مهندس ابومهدی. با این فرض جمهوری اسلامی نیازی به اعزام یک پاسدار به قلب دشمن ندارد.
آکسیوس در گزارشی مدعی شد: وزارت دادگستری آمریکا به مایک پمپئو وزیر امورخارجه دولت ترامپ اعلام کرده بود که او هدف دوم طرح ایران برای ترور مقامات پیشین آمریکا پس از جان بولتون مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید بوده است.
وزیر امور خارجه پیشین ایالات متحده در واکنش به سفر رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان در توییتر نوشت: آمریکا هرگز از چین دستور نگرفته و نخواهد گرفت.
پامپئو در پیامی توییتری نوشت: «خوشحالم که می‌بینم پلوسی رئیس مجلس (نمایندگان) سفرش به تایوان را پیگیری می‌کند. آمریکا هرگز از حزب کمونیست چین دستور نگرفته و هرگز هم نخواهیم گرفت و ما همیشه از دولت مستقل تایوان و مردم آزادیخواه آن حمایت خواهیم کرد».
اخراج کارکنان بازارهای رمزارزها

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ