سازمان هواشناسی اعلام کرد: بارش برف و باران تا روز جمعه در کشور ادامه دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
از یکشنبه شب تا صبح سه شنبه (۶ تا ۸ فروردین) با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی آسمانی نیمه ابری تا ابری، در برخی ساعت‌ها بارش باران گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در مناطق مستعد با احتمال بارش تگرگ و در ارتفاعات گاهی بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی از بارش برف در تهران برای ساعات پایانی امشب تا صبح روز پنجشنبه از آمادگی کامل مدیریت بحران برای مواجهه با این بارش‌ها خبر داد و توصیه‌ها و هشدارهایی را نیز به مردم ارائه کرد.
سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد بارش برف و باران تا روز جمعه با شدت و ضعف در کشور ادامه خواهد داشت.
بر اساس تحلیل آخرین برآورد‌های مدل‌های عددی و نقشه‌های هواشناسی با ادامه فعالیت سامانه بارشی تا اواخر روز چهارشنبه در سطح استان به تناوب بارش برف، باران، رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید، کولاک برف در گردنه‌ها، مه و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.
تصمیم‌گیری آموزش و پرورش برای تاخیر در آغاز به‌کار مدارس در روز جاری به‌دلیل بارش برف و باران سبب شد تا رانندگان سرویس مدارس نسبت به این موضوع گلایه کنند.
آسمان تهران فردا (۲۴ بهمن) نیمه‌ابری تا ابری، در صبح مه آلود و از بعد از ظهر به‌تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۳- و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد و طی سه‌شنبه (۲۵ بهمن) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری از بعد از ظهر افزایش ابر و اواخروقت بارش پراکنده برف با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی با پیش بینی وضعیت جوی نارنجی، اعلام‌کرد: با تقویت فعالیت سامانه بارشی از امروز تا پایان روز سه‌شنبه در اغلب مناطق کشور بارش برف یا باران رخ خواهد داد.
بر اساس اعلام هواشناسی، بارش‌ها در استان‌هایی که سامانه بارشی فعال است به شکل برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، وزش باد شدید، گاهی رعدو برق، در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف، احتمال وقوع بهمن و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.
اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از فعالیت متناوب سامانه بارشی بویژه در غرب و جنوب استان طی چهار روز پیش‌رو خبر داد.
عمده بارش‌ها در سطح استان برای امروز و روز یکشنبه (۲۳ بهمن‌ماه) است و در بخش‌های شمالی به ویژه ارتفاعات استان طی روزهای جمعه و شنبه نیز بارش‌های پراکنده دور از انتظار نیست.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، از اوایل امشب تا صبح فردا جمعه ۱۴ بهمن، در مرکز، نیمه شمالی و نیمه جنوبی استان تهران بارش برف و باران پیش بینی شده است و به طور کلی فردا شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود.
اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: وضعیت جوی استان تا سه روز آینده آرام و پایدار است اما در نیمه غربی اصفهان احتمال بارش پراکنده برف و باران وجود دارد.
از عصر پنجشنبه تا صبح جمعه (۱۳ تا ۱۴ بهمن) با عبور موجی زودگذر افزایش ابرناکی و بارش برف و باران به‌ویژه در ارتفاعات مورد انتظار است.
اصفهان- سرپرست مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: فعالیت سامانه بارشی در این استان تا روز پنجشنبه ۱۳ بهمن ادامه دارد.
در صورت عدم مهار منابع و کانون‌های آلاینده هوا در روز‌های دوشنبه، چهارشنبه و پنجشنبه به‌ویژه در ساعات شب باتوجه به رطوبت بالا و هوای سرد افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد شهری پرجمعیت و صنعتی دور از انتظار نیست.
از روز یکشنبه تا چهارشنبه (۹ تا ۱۲ بهمن) با فعالیت متناوب سامانه بارشی شاهد وزش باد در نیمه‌جنوبی و ارتفاعات، گاهی وزش باد شدید، بارش باران و برف در ارتفاعات، بارش برف و پدیده مه گاهی توام با کولاک برف خواهیم بود.
با نفوذ زبانه‌های پرفشار به سطح استان از روز سه‌شنبه تا اواخر هفته روند کاهشی محسوس دما به‌ویژه در ارتفاعات یخبندان پدیده مه و لغزندگی سطح جاده‌ها پیش‌بینی می‌شو، به طوری که تا پایان هفته دمای هوا ۸ تا ۱۰ درجه سانتیگراد سردتر خواهد شد.
سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را تا ۲ روز آینده پیش بینی کرد و بر اساس آن تداوم بارش برف و باران را شاهد خواهیم بود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۵ دی) قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۸ و روز سه‌شنبه (۶ دی) کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
بارش برف و باران تا صبح فردا در تهران
آسمان استان تهران در ۵ روز آینده نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات همراه با بارش باران، وزش باد و در ارتفاعات مه و بارش برف و باران پیش‌بینی می شود.
وضعیت جوی استان تهران؛ امروز آسمانی صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و از بعدازظهر فردا تا روز شنبه (۱۹ تا ۲۱ آبان) در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده و در ارتفاعات رگبار پراکنده باران و برف و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.
وضعیت جوی استان تهران؛ امروز آسمانی صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و از بعدازظهر فردا تا روز شنبه (۱۹ تا ۲۱ آبان) در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده و در ارتفاعات رگبار پراکنده باران و برف و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اضافه کرد: با توجه به گزارشات، بالا آمدن رودها، کانال‌های آب و مسیل‌ها متصور است و بر همین اساس شهروندان باید هوشیار باشند از توقف در اطراف رودخانه‌ها خودداری و حداقل تا روز سه‌شنبه از کوهنوردی اجتناب کنند چرا که بارش پراکنده برف و باران، مه و گاهی رعدوبرق و احتمال تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ