منابع خبری با انتشار تصاویری دردناک از تلاش ها برای امداد و نجات در سوریه، از ادامه روند کمک رسانی به زلزله زدگان در این مناطق خبر می دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تصاویر منتشرشده از زلزله استان فارس نشان می‌دهد برخی ساختمان‌ها آسیب جزئی دیده‌اند.
حرف‌های امروز امباپه در مصاحبه با فرانس فوتبال، خشم شدید مدیریت و برخی بازیکنان پی اس جی را به همراه داشت.
برخی رسانه‌های افغانستان از وقوع زلزله‌ در کابل خبر می‌دهند؛ اما مقامات دولت موقت طالبان در این باره بیانیه‌ای صادر نکرده‌اند.
تبریز- مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی گفت: سه واحد مسکونی در زلزله شب گذشته سراب و میانه ۱۰۰ درصد تخریب و برخی واحدها نیز از ۳۰ تا ۵۰ درصد دچار خسارت شدند.
پس‌لرزه‌ها بخشی از ته‌نشین شدن تدریجی پس از تغییرات بزرگ ناشی از بزرگ‌ترین زلزله است. بخشی از گسیختگی و افت تنش ممکن است این باشد که گسل دیگری که حدود ۵۰۰ سال استرس روی آن جمع شده بود نیز شکسته شود، این احتمالا همان چیزی است که باعث زلزله دوم، در ۶ فوریه ۲۰۲۳ در راستای گسل چارداک در جنوب البیستان شد و زمین‌لرزه‌ای با بزرگای ۷.۵ رخ داد.
تغییرات فشاری بسیار زیاد، مرتبط با سیستم های طوفانی بزرگ، باعث ایجاد دوره های لغزش گسل در پوسته زمین می‌شوند و همچنین ممکن است در ایجاد برخی زمین لرزه های مخرب نقش داشته باشد.
اگرچه پیش‌بینی زلزله می‌تواند سبب معروف شدن فرد پیش‌بینی کننده شود، اما متخصصان معتقدند اساساً در مدلی که برخی محققان دست به پیش‌بینی میزنند روش‌های علمی مدنظر نیستند، آن‌ها می‌گویند این قبیل از پیش‌بینی‌ها یا برای یک منطقه وسیع است یا برای مناطقی که بسیار لرزه‌خیز هستند.
برخی اخبار حاکی از آن است که سرجیو کونسیسائو دیگر تمایلی به ماندن در پورتو ندارد.
اگر چه قدرت ویرانگر زلزله و حرکت زمین در برخی مکان‌ها به حدی بود که بسیاری ساختمان‌های استاندارد هم توان مقابله با آن را نداشتند، اما نمونه‌هایی هم پیدا شده که ساخت‌وساز ضعیف عامل ویرانی بوده است.
ابر‌های عجیب بورسا که عصر روز زلزله در آسمان دیده شدند، کیلومتر‌ها با کاهرامان ماراش فاصله داشتند شروعی بر این شایعات بودند. ابر‌های عدسی شکل که بعدتر مشخص شد بر اثر پدیده‌ای جوی حاصل از وزش باد در عرصه‌های بالایی هستند و رودباد‌ها آن‌ها تشکیل می‌شوند، اما بهانه‌ای شدند برای دخالت‌های بشری در زلزله. ابر‌هایی که از ایران تا آرژانتین هم دیده شدند و حساسیت ایجاد کردند.
ساکنان مناطقی که از زلزله در ترکیه جان سالم به در برده‌اند، خاطرنشان می‌کنند که اندکی قبل از شروع زمین لرزه‌ها، همه ساعت‌ها در مجاورت کانون زمین لرزه ناگهان متوقف شده. برخی از کاربران ادعا می‌کنند که این اتفاق قبلا در جریان زلزله ارزروم ترکیه در سال ۱۹۸۳ رخ داده است.
زلزله شدید اخیر در ترکیه باعث شکافی عجیب در برخی از نقاط ترکیه شده است.
اردوغان با اشاره به عمق شدید خسارت و تخریب زلزله در ۱۰ استان جنوبی ترکیه و حجم تخریبات زیاد آن در مساحت ۵۰ کیلومتری خط زلزله گفت: تردد در برخی از جاده‌ها و خیابان‌ها به علت ریزش آوار ناشی از زلزله و نیز برخی مسیر‌های جاده‌ای نیز به علت شرایط جوی و بارش برف مسدود شد و همین امر امدادرسانی را با مشکل مواجه کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان و دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص برخی تحولات منطقه‌ای و بین المللی از جمله وقوع زلزله مهیب در سوریه و ترکیه و آخرین وضعیت مذاکره رفع تحریم‌ها گفت‌وگو کردند.
آمریکا مدعی شده که برخی تحریم‌های سوریه را تعلیق می کند تا امکان انجام معاملات برای امدادرسانی به زلزله زدگان را فراهم کند.
ساختار ژنتیکی موجود به طیف گسترده‌ای از مهره داران اجازه می‌دهد تا رفتار‌های "هشدار اولیه" را برای انواع دیگر رویداد‌ها علامت گذاری کنند و این امکان وجود دارد که برخی از حیوانات آن رفتار را تقلید کرده و آن را به یک واکنش گریز لرزه‌ای تبدیل کنند.
منابع خبری با انتشار تصاویری دردناک از تلاش ها برای امداد و نجات در سوریه، از ادامه روند کمک رسانی به زلزله زدگان در این مناطق خبر می دهند.
منابع فلسطینی از وقوع رانش زمین در برخی مناطق کرانه باختری در پی زلزله ۴.۸ ریشتری شامگاه گذشته خبر می دهند.
ساعاتی پس از زلزله شدید در مناطق جنوبی ترکیه و شمال سوریه، برخی رسانه‌های از وقوع زمین‌لرزه‌ای در شمال ایالت نیویورک آمریکا خبر می‌دهند.
یکی از زلزله‌زدگان که خود را بازنشسته دادگستری معرفی می‌کند از شرایط شهروندان بعد از این زلزله گلایه می‌کند. او در این‌باره به گفت: «امکاناتی که در دست بخشی از مردم است خوب، اما کم است. در حال حاضر نان بسیار کم است و نانوایی‌ها پخت ندارند. هلال احمر نان می‌دهد. اما بدترین شرایط را افرادی دارند که در کوچه‌ها و خیابان‌ها مانده‌اند. ما در کمپ هستیم و نان و غذا بین ما توزیع می‌شود. اما به خانواده‌هایی که به‌دلیل کمبود جا، نتوانستند در کمپ مستقر شوند واقعاً چیزی نمی‌رسد و در مضیقه قرار دارند.»
ظهر روز چهارشنبه هفته گذشته (۱۶ آذر) برخی مشترکان همراه اول اعلام کردند پیامی را از سوی گوگل و تحت سیستم عامل تلفن‌های همراه دریافت کردند. این پیام که با عنوان اخطار زلزله برروی گوشی تلفن همراه برخی از شهروندان ظاهر شده بود، دارای چنین محتوایی بود: هشدار زلزله؛ آرام باشید و به پناهگاهی در اطراف بروید، اما پیگیری‌ها نشان داد که چنین پیامی صحت نداشته و جعلی بود.
ظهر روز چهارشنبه شانزدهم آذرماه امسال بود که پیامی تحت عنوان «هشدار زلزله» روی گوشی تلفن همراه برخی از شهروندان نقش بست و از آنان خواست که آرام باشند و پناهگاهی را در اطراف محل حضور خود پیدا کنند. پیام هشدار آمیزی که خیلی زود جعلی بودن یا به عبارتی نادرست بودن آن مشخص شد، اما اگر آن پیام جعلی نبود، امروز تهران در چه وضعیتی قرار داشت؟
پیامک جعلی زلزله برای برخی از شهروندان ارسال شده است.
پیامک جعلی زلزله برای برخی از شهروندان ارسال شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ