کنعانی در پاسخ به سوالی در ارتباط با پیگیری‌های ایران در مورد پول‌های بلوکه شده تهران در کره جنوبی و امکان شکایت ایران از کره بخاطر عدم بازپرداخت این مطالبات تصریح کرد: همانطور که بار‌ها گفته‌ایم مطالبات مالی ایران در بانک‌های کره متعلق به مردم ایران است و ما به صورت جدی پیگیر مطالبات خود هستیم و با جدیت تمام وصول این دارایی‌ها و مطالبات را از کره پیگیری می‌کنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دو مدافع پرسپولیس و تراکتور بعد از چند فصل در کنار یکدیگر بودن، اینبار شرایط را به شکلی دنبال خواهند کرد که باید علیه هم کار را دنبال کنند.
سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی با اشاره به توافق اخیر ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان بین دو کشور و آزاد سازی پول‌های بلوکه شده ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران تضمین‌های لازم را برای اجرای مفاد تفاهم ایجاد شده، توسط آمریکایی‌ها دریافت کرده است و این روند در چارچوب خودش پیش می‌رود.
دو بازیکن خوزستانی پیش از شروع دیدار حساس هفته یاد جوان فقید آبادانی را زنده نگه‌داشتند .
سخنگوی وزیر امور خارجه گفت: در ادامه هتک حرمت به قرآن کریم در دانمارک، امروز (دوشنبه) سفیر دانمارک در تهران توسط مدیر کل اروپای غربی وزارت امور خارجه بار دیگر به وزارت امور خارجه احضار شد.
کنعانی گفت: گفتگو‌های ایران با کشور‌های مختلف از جمله کره جنوبی ادامه دارد و اخیرا هم مقامات سئول وعده‌های مثبتی را به ما دادند و امید است شاهد عملیاتی کردن آن‌ها باشیم.
سخنگوی وزارت خارجه در آغاز نشست خبری خود با خبرنگاران با بالا بردن قرآن، بار دیگر اهانت‌های اخیر صورت گرفته به قرآن کریم را محکوم کرد.
ناصر کنعانی در توییتی نوشت: در خبر‌ها آمده که پزشکان برای قلب نخست‌وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی باطری کار گذاشته‌اند، اما واضح است که بحران در قلب رژیم صهیونیستی عمیق‌تر از بحران در قلب نخست‌وزیر آن است.
سخنگوی وزارت امور خارجه اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در دانمارک را شدیداً محکوم کرد.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در ارتباط با مرخصی رابرت مالی گفت: در ارتباط با موضوعات داخلی دیگر کشور‌ها اظهارنظر نمی‌کنیم. آنچه برای ما مهم است سیاست‌ها و رویکرد‌های کشور‌ها و مشخصا سیاست‌ها و رویکرد‌های دولت آمریکاست نه اشخاصی که در گفتگو‌ها دولت آمریکا را نمایندگی می‌کنند.
ناصر کنعانی در یک موضع گیری رسانه‌ای در این ارتباط گفت: انتظار می‌رفت اتحادیه عرب با اجتناب از طرح برخی ادعا‌های تکراری و ملال آور در قطعنامه‌های خود، گامی مثبت و سازنده در جهت تحکیم صلح و ثبات و تقویت همگرایی منطقه‌ای بردارد.
کنعانی تاکید کرد: اطلاعات منتشرشده به نام وزارت امور خارجه در فضای مجازی جعلی و غیر قابل استناد بوده و ارتباطی با اتفاق امروز نداشته و صرفا بزرگنمایی رسانه‌ای است.
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در ارتباط با موضوع حق‌آبه ایران در هیرمند گفت: ما در بحث پیگیری حق‌آبه ایران از هیرمند کوتاه نیامده‌ایم و بخش قابل توجهی از دیپلماسی آب ایران شامل این موضوع است.
کنعانی درباره سفر رضا پهلوی به سرزمین‌های اشغالی گفت: نه شخصی که شما از آن نام بردید و نه سفرش و نه جایی که سفر می‌کند، هیچ کدام ارزشی ندارند که من بخواهم در ارتباط با آن‌ها اعلام موضع کنم.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مسیر گفتگو و مذاکرات فنی بین ایران و آژانس ادامه دارد و امیدواریم که آژانس به مسیر فنی متعهد باشد و ما شاهد باشیم که آژانس حداکثر تلاشش را انجام دهد که از تاثیرات سیاسی و فشار‌های سیاسی به دور بماند.
سخنگوی وزارت خارجه همچنین در مورد مطالب مطرح شده در ارتباط با توافق ایران و عربستان در نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال و طرح این ادعا از سوی این رسانه که قرار است فعالیت شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال در پی توافق ایران و عربستان تعطیل شود، گفت: توافق صورت گرفته بین ایران و عربستان در چارچوب مذاکرات محرمانه و عالی انجام شده است. عموماً رسانه‌ها در مورد این توافق‌ها به گمانه‌زنی رسانه‌ای می‌پردازند، ولی شما این حق را به سخنگوی وزارت خارجه بدهید که در مورد گمانه‌زنی رسانه‌ای اظهار نظر نکند.
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره انتقال این شبکه به آمریکا تأکید کرد: ماجرای مطرح‌شده در خصوص انتقال این شبکه از انگلیس به آمریکا، یک خیمه‌شب‌بازی و اقدام نمایشی جدید و تقسیم کار میان سرویس‌های اطلاعاتی چند کشور است. از نظر ما حتی در صورت انتقال این شبکه از لندن به آمریکا، چیزی از مسئولیت دولت‌های حامی و میزبان این شبه‌رسانه به‌خصوص دولت انگلیس در ارتباط با فعالیت‌های تروریستی، تجزیه‌طلبانه و ضدایرانی آن کاسته نمی‌شود.
کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران همانند هر کشوری در ارتباط با امنیت ملی خود با هیچ طرفی تساهل و مماشات نخواهد کرد. اقدام اکبری اقدام علیه امنیت ملی بود.
کنعانی درباره مناسبات آمریکا و ونزوئلا و همچنین تاثیر آن بر مناسبات ایران و ونزوئلا بیان کرد: مناسبات دوجانبه بین دولت‌ها و کشور‌ها به خودشان برمی‌گردد و در چارچوب منافع و مصالح خودشان آنچه به ما ارتباط پیدا می‌کند مناسبات دوجانبه ایران و ونزوئلا در عالیترین سطح برقرار است.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای رئیس سازمان جاسوسی آمریکا در ارتباط با همکاری‌های ایران و روسیه و نیز اتهامات وی علیه جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با جنگ اوکراین را بی اساس و بخشی از جنگ تبلیغی آمریکا علیه ایران توصیف کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ارتباط مستقیم و غیرمستقیم ایران و سازمان انرژی اتمی با مقامات آژانس ادامه دارد. هیأتی از ایران هفته گذشته به وین سفر کرد و با مقامات آژانس گفتگو و تبادل نظر داشتند. ایران به تلاش‌های سازنده خودش در ارتباط با آژانس به منظور حل و فصل سؤالات و ابهامات پادمانی ادامه می‌دهد و گفتگو‌ها با آژانس ادامه دارد.
کنعانی درباره اظهارات مقامات آلمان در ارتباط با تحریم سپاه گفت: در صورت مبادرت، چنین اقدامی در دسته اقدامات غیر سازنده با دولت و ملت ایران قرار خواهد گرفت.
کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: هیچ گفت‌وگویی با مقامات آمریکا در سفر نیویورک نخواهیم داشت. سفر باقری به نیویورک ارتباطی به گفتگو با آمریکا ندارد.
ناصر کنعانی در نشست خبری گفت:مطالبات ما از کره جنوبی ادامه دارد. سپرده و دارایی ایران، ارتباطی با برجام و توافق هسته ای ندارد و باید بدون ارتباط زدن به موضوع دیگر پول را ما را برگردانند.
کنعانی در مورد برخی از اخبار منتشر شده در مورد ارتباط فرد ضارب سلمان رشدی با ایران گفت: به صورت قطعی و رسمی چنین موضوعی را تکذیب می‌کنیم. در این دور از مذاکرات پیشرف‌های نسبی حاصل شده است، اما این پیشرفت‌ها به صورت کامل تامین کننده مطالبات قانونی ایران نیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ