سازمان اسناد و کتابخانه ملی همزمان با ایام دهه فجر با بیرون کشیدن آرشیو تصویری خود، بخشی از این تصاویر را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در کشور عراق مجموعا بیش از ۲۰ محل نگهداری اسرا برای اسرای ایرانی تشکیل شده بود و در واقع با کمترین امکانات رزمندگان ایرانی که در جریان هشت سال جنگ تحمیلی به اسارت درآمده بودند، دوران سخت اسارت خود را در آنجا به سر می‌بردند. به غیر از زندان‌هایی همچون زندان "الرشید" که در یک منطقه بزرگی از بغداد قرار داشت و زندان "ابوغریب" که در نزدیکی بغداد بوده و بیشتر درجه داران نظامی در آنجا اسیر بودند، مابقی محل‌های نگهداری در قالب اردوگاه بود. تصاویر مربوط به عکسای یادگاری آزادگان دفاع مقدس در این اردوگاههاست.
در این گزارش عکس های منتخب در سراسر جهان در روزهای گذشته را می بینید.
در این گزارش عکس های منتخب در سراسر جهان در روزهای گذشته را می بینید.
هدف این پروژه که توسط یک بانکدار فرانسوی حمایت می‌شد، ثبت و ضبط تصاویر و ویدئو‌هایی از فرهنگ‌ها و مکان‌های مختلف دنیا بود.
شکیرا در مراسم Premios Juventud ۲۰۲۳ برنده ۸ جایزه شد! عکس‌های احساسی شکیرا با فرزندانش در این مراسم مورد توجه قرار گرفت.
در اینجا تصاویری رنگی و کمتردیده شده از شهر آبادان در اوایل دهۀ پنجاه شمسی را ملاحظه می‌کنید. این عکس‌ها که توسط فرانسیس تاکر (Francis Tucker) ثبت شده‌اند، نمایی از خیابان‌ها و مغازه‌ها و دورنمایی از پالایشگاه نفت آبادان را نشان می‌دهند.
در اینجا چند عکس تاریخی از بازار تهران را ملاحظه می‌کنید که بیش از یک قرن قبل ثبت شده‌اند.
در این گزارش عکس های منتخب در سراسر جهان در روزهای گذشته را می بینید.
در این گزارش عکس های منتخب در سراسر جهان در روزهای گذشته را می بینید.
عکس‌های ارسالی از اردوی سپاهان در ترکیه نشان از روحیه بالای مهاجم بلندقامت این تیم دارد که مدنظر باشگاه پرسپولیس است.
عکس‌هایی را که در این‌جا ملاحظه می‌کنید، یک عکاس فرانسوی در سال ۱۹۱۲ میلادی ثبت کرده است.
در این گزارش عکس های منتخب در سراسر جهان در ماه گذشته را می بینید.
در اینجا تصاویری از تمرینات گروهی از نظامیان دوران قاجار در پادگان اصفهان را ملاحظه می‌کنید.
در این گزارش عکس های منتخب در سراسر جهان در هفته گذشته را می بینید.
در اینجا تصاویری از نقاط مختلف شهر اصفهان را ملاحظه می‌کنید که در فاصلۀ سال‌های ۱۹۱۲ تا ۱۹۱۴ میلادی (در دورۀ سلطنت احمد شاه قاجار) گرفته شده‌اند.
در اینجا سه عکس تاریخی از خیابان فردوسی یا علاءالدوله را می‌بینید که در اواخر دورۀ قاجار یا اوایل دورۀ پهلوی ثبت شده‌اند. (این عکس‌ها در اصل سیاه و سفید بوده‌اند و در این‌جا با استفاده از نرم‌افزار به صورت رنگی درآمده‌اند).
موسسه مطالعات تاریخ معاصر، عکس‌هایی کمتر دیده‌شده از رهبر انقلاب با لباس شخصی و جلیقه در نهاد ریاست جمهوری طی اوایل دهه ۶۰ را منتشر کرد.
موسسه مطالعات تاریخ معاصر، عکس‌هایی کمتر دیده‌شده از رهبر انقلاب با لباس شخصی و جلیقه در نهاد ریاست جمهوری و اوایل دهه ۶۰ را منتشر کرد.
ساعد نیوز مجموعه‌ای از عکس‌های به جا مانده از امام خمینی مربوط به دوران نوجوانی، مبارزه و تبعید و انقلاب اسلامی را منتشر کرد.
این عکس‌های ارزشمند و نسبتا باکیفیت، دربار امپراطوری چین را در آخرین سال‌های حکومت سلسلۀ چینگ نشان می‌دهند. ملکه تزی‌شی چهرۀ اصلی حاضر در این عکس‌هاست. (اصل عکس‌ها سیاه و سفید هستند و با استفاده از نرمافزار به صورت رنگی درآمده‌اند).
در اینجا دو مورد از عکس‌های آنتوان سوروگین را خواهید دید که شاه قاجار را در حال رسیدگی به امورات مملکتی نشان می‌دهند. (اصل عکس‌ها سیاه و سفید هستند).
آنتوان سوروگین عکاس معروف زمان قاجار این عکس‌ها را در سفر به شمال ایران ثبت کرده است. (عکس‌ها در اصل سیاه و سفید هستند و با استفاده از نرم‌افزار به صورت رنگی درآمده‌اند)
تاثیر حضور شیخ حسین در جمع رزماندگان دفاع مقدس تا حدی بود که برخی فرماندهان سپاهی و ارتشی در مقاطع محتلف با نگارش نامه‌هایی از او به دلیل حضور در سنگر رزمندگان تقدیر و تشکر می‌کردند و او را برای حضور در جمع رزمندگان دعوت می‌کردند.
در اینجا تصاویری از مراسم تشییع جنازۀ ناصرالدین شاه را ملاحظه می‌کنید که عکاسانی مثل عبدالله قاجار و آنتوان سوروگین آن‌ها را ثبت کرده‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ