معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همه طرح‌های مسکن حمایتی از بیمه کیفیت برخوردار خواهد بود ضمن اینکه ۳ تا ۱۰ سال اجزای ساختمان بیمه شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش سرعت ساخت و ساز مسکن گفت: ۸۰ درصد از مصالح ساختمانی تولید داخل امکان صادرات دارد
شورش واگنر‌ها در بحبوحه جنگ اوکراین، روسیه دومین قدرت نظامی جهان را با بحرانی روبه‌رو ساخت که موجب بروز موجی از نگرانی در دنیا شد. گرچه این بحران ظاهراً با یک مصالحه به پایان رسیده است، اما به‌نظر می‌رسد که این اتفاق سرآغاز علنی شدن بحران جانشینی در روسیه است که آثار و تبعات آن به شکل‌گیری حوادث و اتفاقات دامنه‌دار و پیچیده‌ای منجر می‌شود که نه‌تن‌ها روسیه بلکه بسیاری از کشور‌های پیرامونی آن از جمله ایران، اروپا و خاورمیانه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
زنجان-معاون اجرایی رئیس‌جمهور تاکید کرد: روند ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن در استان زنجان به بهترین شکل در حال انجام بوده و به لحاظ نوع و کیفیت ساخت از بهترین مصالح استفاده شده است.
مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه گفت: با بکارگیری ۳ دستگاه حفار مکانیزه و تأمین مصالح مورد نیاز، امکان احداث فاز نخست خط ۱۰ مترو تهران طی مدت زمان ۳ سال وجود خواهد داشت.
حفاری‌های قبلی در این خانه‌ها منجر به شناسایی کف‌پوش‌های موزاییکی چند رنگی شده است، از جمله موزاییکی با تصاویر گل‌های نیلوفر آبی که نماد جایگاه والای ساکنان است. در بررسی‌های اخیر مشخص شد که به رغم تخریب‌های قرن سوم و سرقت مصالح ساختمانی رومی، موزاییک‌های بیشتری در انتظار کشف هستند.
«تسهیل و اولویت‌بخشی در صدور مجوز ساخت و ساز»، «سرعت‌بخشی به احداث مسکن روستایی» و «اعتبارزدایی از اسناد عادی» از دیگر تأکیدات رئیس شورای‌عالی مسکن در جلسه شورای عالی مسکن بود.
عضو کمیسیون عمران گفت: برای مهار تورم در بخش مسکن باید اول بازار مصالح ساختمانی را به ثبات رساند بعد برای افزایش ساخت و ساز برنامه ریزی کرد.
با توجه به تورم مصالح ساختمانی و زمانبر بودن ساخت مسکن آپارتمانی، کارشناسان معتقدند تنها با ساخت مسکن به شیوه تدریجی مسکن به متقاضی واقعی خود می‌رسد.
فلاحی با تاکید بر اینکه ساخت هر متر مسکن در بازار بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان با احتساب حداقل‌ها در شهر‌های کوچک هزینه در بردارد اضافه کرد: این شرکت خارجی با مبلغی معادل ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع عهده‌دار ساخت و سرمایه‌گذاری شده، اگرچه نکته قابل تامل این سرمایه‌گذاری بهره‌گیری از مصالح و نیروی انسانی داخلی و بومی است.
فلاحی با تاکید بر اینکه ساخت هر متر مسکن در بازار بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان با احتساب حداقل‌ها در شهر‌های کوچک هزینه در بردارد اضافه کرد: این شرکت خارجی با مبلغی معادل ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع عهده‌دار ساخت و سرمایه‌گذاری شده، اگرچه نکته قابل تامل این سرمایه‌گذاری بهره‌گیری از مصالح و نیروی انسانی داخلی و بومی است.
گرانی مصالح تاثیر مستقیم در افزایش قیمت مسکن دارد و کارشناسان این موضوع را دلیل رشد قیمت مسکن می‌دانند.
گرانی مصالح تاثیر مستقیم در افزایش قیمت مسکن دارد و کارشناسان این موضوع را دلیل رشد قیمت مسکن می‌دانند.
شایان مصلح می‌گوید اعضای تیم گل‌گهر پیش‌بینی یک بازی سخت در تبریز را کرده بودند.
رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی تهران با بیان اینکه کارخانجات به اندازه کافی کلینکر دارند و از سوخت موازی هم استفاده می‌کنند، گفت که با توجه به تعطیل شدن کارهای ساختمانی به خاطر وضعیت هوا، بازار مصالح ساختمانی دچار مشکل نشده است.
شاید بپرسید که این بنای قدیمی را چه کسی ساخته است؟ در پاسخ باید گفت که معمار این بنا، فردی اوکراینی به نام «ولادیسلاوویچ گارادیتسکی» است که با الهام از معماری ایران باستان و به‌کارگیری شیوه اکسپرسیونیسم آرمان‌گرا این بنا را طراحی کرد. ایستگاه راه‌آهن تهران با مصالحی، چون آهن و سیمان ساخته شده و پنجره‌های آن از برنز و آهن است، نمای خارجی آهن نیز با مصالح ساختمانی ایرانی مثل سنگ سفید تراورتین تزیین شده که از معدن سنگ «پل‌سفید» استخراج شده است.
مشهد ـ رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت:۶۶ درصد از محیط کشور بر روی گسل قرار دارد،توجه به کیفیت مصالح ساختمانی، محیط ساخت و ساز و نظارت بر سازه جهت افزایش امنیت زندگی شهروندان اهمیت دارد.
درحال حاضر بسیاری از سازندگان از گرانی مصالح ناراحتی دارند و این موضوع را دلیل رشد قیمت مسکن می دانند در این میان مسئولین براین باورند که به زودی بازار مصالح به قیمت سابق باز می گردد.
کیهان: تجربه حدود ۱۵ ماه گذشته نشان می‌دهد پروژه نهضت ملی مسکن، دست‌کم با چهار کاستی شامل زمین مرغوب و قابل ساخت، تسهیلات بانکی، آورده متقاضیان و اشتباهات در برنامه‌ریزی مواجه بوده است. تورم مصالح ساختمانی نیز دائماً برآورد‌ها از قیمت تمام شده را تغییر داده است.
رکود بخش ساخت و ساز در کنار سرعت نسبتا پایین طرح نهضت ملی مسکن ظاهرا به انباشت تولید مصالح ساختمانی روی دست شرکت‌ها و دلالانی که از سال قبل تا پایان بهار امسال بر طبل گرانی می‌کوبیدند منجر شده است. قیمت سیمان در تابستان نسبت به بهار ۱۵ درصد افت کرد و نرخ آهن و فولاد ثابت ماند.
فردانش، زمین‌ها را قطعه‌قطعه کرد و در اختیار مردم گذاشت. به برخی می‌بخشید و به برخی دیگر، از قرار متری یک تومان، ۲ تومان و ۵ تومان می‌فروخت، اما باز هم مصالح رایگان به آن‌ها می‌داد. در همین گیر و دار بود که نخستین چاه‌های آب را در زمین بایر جوادیه حفر کرد و چندین و چند مسجد، مدرسه و حمام ساخت که برخی از آن‌ها تا همین امروز به جای مانده‌اند.
معاون سازمان ملی استاندارد گفت: اگر مصالح ساختمانی مشمول استاندارد اجباری بدون رعایت معیارهای استاندارد تولید شوند، عمل جرم رخ داده و مجازات قابل رسیدگی برای آن در نظر گرفته شده است.
محققان در یک شرکت دانش بنیان مصالح ساختمانی آنتی باکتریال نانو به تولید رساندند.
محققان دریافتند که در یکی از شاخه‌های خشک شده رودخانه نیل به نام شاخه خوفو، افراد به دنبال آبراهی برای انتقال ابزار‌ها و مصالحی مثل سنگ به فلات جیزه برای ساخت اهرام ثلاثه جیزه بوده‌اند.
سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تشکیل زنجیره تامین مصالح ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن بین وزارت راه و وزارت صمت خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ