سخنگوی دولت روسیه اعلام کرد اظهارات اخیر نخست‌وزیر اسبق انگلیس درباره محتوای گفتگوی تلفنی‌اش با رئیس‌جمهور روسیه دروغی گستاخانه است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: همانطور که بارها به طور رسمی اعلام شده است، ادعای صادرات پهپادهای ایرانی به روسیه بمنظور بکارگیری آنها علیه اوکراین، اتهامی بی‌اساس است.
فرماندهی نیروی زمینی اوکراین مدعی شد که از آغاز جنگ با روسیه بیش از ۲۳۳ هزار سرباز روسی کشته شده‌اند!
رسانه های روسیه مدعی شدند که محمد محبی با عقد قراردادی سه ساله به روستوف پیوسته است.
پس از حواشی زیادی که اظهارات یکی از بازیکنان تیم ملی روسیه علیه ایران به وجود آورد، دو ملی پوش دیگر روس هم از شرایط میزبانی کشورمان انتقاد کردند و علاوه بر اینترنت، بحث هوا را پیش کشیدند!
بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال روسیه ادعای تبانی در بازی دوستانه این تیم مقابل ایران را رد کرد و آن را غیر ممکن دانست.
ستادکل ارتش اوکراین ادعا کرد که نیروهای اوکراینی ۸۱ حمله روسیه را در ۵ جهت دفع و خنثی کردند!
بازیکن سابق تیم ملی فوتبال روسیه مدعی شد دلیل بازی نکردن سردار آزمون در تیم بایر لورکوزن آلمان فوتبالی نیست.
مقامات آمریکایی گفته اند که پیش از این تهران، صدها پهپاد را به مسکو برای حمله به اهداف نظامی و غیرنظامی در اوکراین داده است و دولت بایدن هشدار داده که روسیه و ایران در حال توسعه یک "شراکت دفاعی تمام عیار" هستند.
دانشمندان سیبری ادعا می‌کنند که یک مقبره دارای شواهدی از فرهنگ باستانی جدید و ناشناخته است.
سفارت روسیه اعلام کرد که یک سوال طبیعی مطرح می شود: آیا چنین سیاست دو گانه ای در مسیر اوکراین تنها نمونه ای از معامله "شرم آور" نیست که جیمز کلورلی با نگرانی درباره آن بحث می کند؟
با تکرار برخی فضاسازی‌ها ادعا شده است که ایران از ماه آگوست گذشته صد‌ها پهپاد به روسیه منتقل کرده که از آن‌ها برای هدف قرار دادن غیرنظامیان در اوکراین و تخریب زیرساخت‌های این کشور استفاده می‌شود.
آژانس اطلاعات مستقل اوکراین (UNIAN) گزارش داد پهپاد‌هایی که روسیه قصد داشت برای حمله به زیرساخت‌های حیاتی اوکراین استفاده کند، از قطعات پلاستیکی غیرمقاوم در برابر یخ زدگی مونتاژ شده بودند و به نظر می‌رسید در زمستان بی‌استفاده باشند.
ستادکل ارتش اوکراین امروز اعلام کرد که از آغاز جنگ با روسیه، ۸۶ هزار و ۷۱۰ سرباز روس کشته شده‌ اند!
میخائیل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: ما همیشه آماده بوده‌ایم و تلاش کرده‌ایم که در صورت نیاز دوستانمان در تهران و ریاض، نقش میانجی داشته باشیم.
رئیس جمهور اوکراین با اشاره به حملات مسکو به زیرساخت‌های انرژی کی‌یف، روسیه را به روی آوردن به «تروریسم انرژی» متهم کرد.
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ادعای بکارگیری پهپاد‌های ایرانی از سوی روسیه در جنگ اوکراین را که تهران و مسکو بشدت رد کرده اند، همچنان تکرار می‌کند.
ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در واکنش به اظهارات وزیر دفاع روسیه درباره احتمال استفاده کی‌یف از «بمب کثیف» برای حمله به روسیه گفت که «این ادعا درست نیست و صحت ندارد».
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ضمن تکرار ادعاها درباره حضور پهپادی ایران در جنگ اوکراین، از اعلام آمادگی کشورش به منظور تضمین دستیابی کی یف به کمک های نظامی لازم برای دفاع از خود خبر داد.
به گفته منابع دیپلماتیک، اوکراین در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل ادعای ارسال پهپاد‌های ایرانی به روسیه برای بکارگیری در جنگ اوکرین را مطرح کرده است.
بایدن گفت: می‌خواهم شفاف بگویم، آمریکا هرگز، هرگز، هرگز ادعای ارضی روسیه در قلمرو حاکمیتی اوکراین را به رسمیت نخواهد شناخت.
روسیه برای نخستین بار به طور علنی به ادعای اوکراین درباره جنایات جنگی مسکو در شهر ایزیوم، واکنش نشان داد.
آمریکا با انتشار گزارشی مدعی شد که روسیه ۳۰۰ میلیون دلار برای تأثیرگذاری مخفیانه بر سیاست جهانی هزینه کرده است.
روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن به نقل از منابع ناشناس مدعی شده است که روسیه از ایران خواسته مراکز نظامی در غرب استان حماه سوریه و همچنین پایگاه‌های خود در مرکز و غرب سوریه را ترک کنند.
سفارت روسیه در تهران: ماهواره «خیام» توسط شرکت های روسی به سفارش طرف ایرانی ساخته شده بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ