تربت جام ـ رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی تربت‌جام گفت: چهار دانش‌آموز مدرسه واقع در روستای موسی آباد بخش مرکزی شهرستان تربت جام با گاز منوکسیدکربن دچار مسمومیت شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ظهر روز سه‌شنبه ۲۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، انتشار بوی نامطبوعی شبیه به گاز در چند مدرسه شاهین‌شهر موجب بدحال شدن تعدادی از دانش‌آموزان این مدارس شد، دانش‌آموزان این مدارس بلافاصله توسط اورژانس به بیمارستان گلدیس منتقل و تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.
محبوبی‌پور با بیان این‌که علایم اکثر مراجعه‌کنندگان استرس و اضطراب ناشی از ترس است، اظهار کرد: مردم و خانواده‌های عزیز اخبار مربوط را از طریق مراجع رسمی دریافت کنند و نگرانی در خصوص سلامت دانش‌آموزان نداشته باشند.
ظهر امروز در مدرسه دخترانه مقطع متوسطه دوم خیام فاز ۱۱ پردیس، اعلام گاز گرفتگی شد که بلافاصله ۲ دستگاه آمبولانس به محل اعزام شده و ۱۷ بیمار به بیمارستان انصار الغدیر بومهن منتقل می‌شوند.
از ۸۸ دانش آموز مدارس شهرستان گچساران دو نفر در بیمارستان شرکت نفت، دو نفر در بیمارستان بی بی حکیمه و ۶ نفر در بیمارستان شهید رجایی این شهرستان بستری هستند، مابقی ترخیص شدند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر بروز علائم مسمومیت در سایر مدارس استان مشاهده نشده‌است، ادامه داد: پس از حصول اطمینان از سلامت دانش آموزان و رفع کامل علائم مسمومیت ترخیص خواهند شد.
کریمی گفت: ماده محرک که استنشاقی است، خودش حالت گازی دارد، اما لزوما آن ماده اصلی ممکن است گاز نباشد، بلکه می‌تواند یک ماده جامد باشد؛ به صورت پودر یا خمیر یا حتی مایع باشد که وقتی روی شوفاژ یا بخاری ریخته می‌شود یا در اثر حرارت محیط می‌تواند تبخیر شود و بعد علائم تحریکی را ایجاد کند.
یکی از نیرو‌های فرهنگی دبیرستان شهید مدنی گفت: صبح امروز بوی نامطبوعی همچون فاضلاب در مدرسه پیچید که باعث شد جمعی از دانش‌آموزان علائمی همچون سرگیجه و تنگی نفس داشته باشند.
ساعت ۸.۳۰ صبح امروز ۳۰ نفر از دانش‌آموزان دختر دبیرستان دخترانه عطار قوچان با احساس بوی نامطبوع در کلاس درس دچار مسمومیت شدند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز از افزایش تعداد دانش‌آموزانی که امروز در استان خوزستان دچار مسمومیت شده‌اند، به ۷۰۰ نفر خبر داد.
براساس گزارش‌های اعلام‌شده تاکنون ۱۲ دانش‌آموز توسط اورژانس به بیمارستان امام حسین (ع) منتقل شدند و در زمان حاضر کارشناسان اورژانس در مدرسه حضور دارند و بنا بر اظهارات عوامل اورژانس مسمومیت شدید نیست و حال اکثر دانش‌آموزان خوب است.
در این مدرسه هیچ انفجار و یا صدایی در مورد پخش مواد مسموم‌کننده دیده یا شنیده نشده است و فقط به مرور زمان تعدادی از دانش‌آموزان احساس مسمومیت کرده‌اند که به سرعت با ورود عوامل اورژانس دانش آموزان مسموم به دو بیمارستان امام رضا (ع) اسلامشهر و یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شدند.
بر اساس گزارش‌های پزشکی و بیمارستانی حال عمومی دانش‌آموزان در حال حاضر مساعد است و تلاش برای شناسایی عامل این مسمومیت‌ها ادامه دارد.
بررسی‌های انجام شده توسط متخصصان، نمونه‌برداری‌ها و آزمایش‌های انجام شده نشان می‌دهد که عامل مسمومیت، استنشاقی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل؛ در این مدارس متاسفانه دانش‌آموزان بوی گاز یا مشابه آن را احساس کرده و با علایم مشکوک تنفسی به متولیان آموزشی شکایت خود را ارائه کرده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل؛ در این مدارس متاسفانه دانش‌آموزان بوی گاز یا مشابه آن را احساس کرده و با علایم مشکوک تنفسی به متولیان آموزشی شکایت خود را ارائه کرده‌اند.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در خصوص مسئله مسمومیت دانش‌آموزان دختر در قم، بروجرد و چند شهر دیگر، عنوان کرد: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از جانب نمایندگان و اعزام گروهی از نمایندگان مجلس به قم، و نتیجه آزمایش‌های انجام شده مشخص شد که گاز ان.2 (N2) در سم  منتشر شده در مدارس وجود داشته است.
تعدادی از دانش‌آموزان دبیرستان احمدیه بروجرد می‌گویند قسمت‌هایی از بدن‌شان در مدرسه فلج شده است، یک پزشک در بیمارستان آیت‌الله بروجردی می‌گوید مسمومیت دانش‌آموزان از هرچه بوده، از استشمام گاز مونوکسید کربن نبوده، دو دانش‌آموز مدرسه ۱۵ خرداد بروجرد می‌گویند که شیئی شبیه یک بمب کوچک را دیده‌اند که از بیرون مدرسه به حیاط پرتاب شده و ماده‌ای که از آن بیرون می‌آمده، آن‌ها را مسموم کرده است.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مسمومیت شماری از دانش‌آموزان یک مدرسه در بروجرد بر اثر گاز منوکسیدکربن بوده و ارتباطی با مسمومیت‌های اخیر در قم ندارد.
غیبی اظهار کرد: تاکنون ۵۱ نفر دیگر از دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه احمدیه بروجرد دچار مسمومیت شدند.
دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: از مجموع حوادث مدارس قم در حال حاضر ۷ دانش آموز در بیمارستان تحت نظر هستند. ️
تربت جام ـ رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی تربت‌جام گفت: چهار دانش‌آموز مدرسه واقع در روستای موسی آباد بخش مرکزی شهرستان تربت جام با گاز منوکسیدکربن دچار مسمومیت شدند.
۳۰ دانش آموز مدرسه فرزانگان شهر اردبیل روز دوشنبه دچار مسمومیت با گاز مونو اکسید کربن شدند.
۵۱ دانش‌آموز‌ و چند نفر از کادر آموزشی هنرستان دخترانه نور قم ظهر امروز با علائم شبیه مسمومیت راهی بیمارستان شدند.
انتشار گاز مونواکسیدکربن در یک مدرسه شبانه‌روزی در شهر ساری منجر به مسمومیت ۵۰ نفر شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ