خطبه‌های آیت‌الله کاظم صدیقی در نماز جمعه تهران در محل مصلی امام خمینی (ره) آغاز شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در این مراسم هنرمندانی و سینماگرانی چون مسعود جعفری جوزانی، کیانوش عیاری، ابوالفضل پورعرب، هارون یشایایی، غلامرضا موسوی، محمدرضا دلپاک، اصغر هاشمی، بهاره رهنما، احمد امینی، بهزاد عبدی، شهره سلطانی، حسن زاهدی، دانش اقباشاوی، اصغر نعیمی، فرهاد قائمیان، قربان محمدپور، نفیسه روشن، المیرا دهقانی، علی ژکان، آرش لاهوتی، هدیه آزبدهاک، آرش برومند، محمد رضا غفاری، شادی مختاری، سعید خانی، روانبخش صادقی، کامران ملکی، علی قائم مقامی (تهیه‌کننده فیلم پرونده باز است) و نیز علی مطهری و محمود صادقی (نمایندگان سابق مجلس) حضور داشتند.
مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقادهای گسترده نمایندگان مجلس و هنرمندان روبرو شده است. نمایندگان مجلس به حذف مجلس از قانون گذاری انتقاد داشته و این مصوبه را مبهم و غیرقانونی می دانند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در "انتقاد به احکامی که برای برخی هنرمندان کشور صادر شده است" توئیتی منتشر کرد و نوشت: «اعلام عمومی مجازات کار در غسالخانه و یا ارائه‌ گواهی سلامت روانی برای متخلفان حجاب ، به جای اینکه مشکل حجاب و عفاف را حل کند، باعث ایجاد چالش‌های مهم‌تر و بیشتری خواهد شد.»
بیش از ۳۰۰ هنرمند صنایع دستی کشور در نامه ای از رئیس جمهور خواستند در قانون حمایت از هنرمندان صنایع دستی، آنها را از پرداخت مالیات معاف کنند.
رشت- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به اختتامیه رویداد ملی «سه گام» گفت: در این مراسم سه هنرمند گیلانی شایسته تقدیر شدند.
اهواز - در سفر اول دولت فرهنگ و هنر از اولویت مناسبی برخوردار نبود و نه تنها مصوبه‌ای در این خصوص نداشت بلکه به فراموشی سپرده شد.
جبلی گفت: ما از همه افرادی که با عشق و علاقه به مردم و کشور کار می‌کنند و با انگیزه مناسب برای کار در رسانه ملی آماده باشند، استقبال می‌کنیم. این‌که بعضی از افراد به هر دلیلی تمایل به این کار ندارند ما اصرار و اجباری نداریم و قطعاً به دنبال ظرفیت‌های جدید و توانمندی‌های دیگری هستیم و خواهیم بود که بتوانیم از آن‌ها برای تولید محتوای فاخر و جذاب برای جامعه استفاده کنیم.
سمنان- سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی سمنان گفت: مسئولان فروشگاه‌های صنایع‌دستی فعال دارای پروانه کسب معتبر با دریافت مجوز مشمول قانون حمایت از هنرمندان می‌شوند.
هنرمندان و دست‌اندرکاران مجموعه تلویزیونی «بچه زرنگ» توسط بنیاد شهید تقدیر شدند.
معاون فرهنگی اجتماعی پلیس کشور گفت: هنرمندانی چون مسعود آب‌پرور با مجموعه‌های هوش سیاه و سیروس مقدم با مجموعه‌های پلیسی میکائیل و دیوار و برادران محمودی با سریال پوست شیر، مبتنی بر دلخواستنی‌های مخاطب و البته حفظ ملاحظات سازمانیِ پلیس، دست به ساخت آثار بسیار خوب و به‌یادماندنی زده‌اند.
مرگ اخیر چهره‌های عمومی شناخته‌شده، چون «گونگ» و «چو» باعث شده بسیاری در چین آمار‌های رسمی کووید را زیر سوال ببرند.
دادویی با ابراز قدردانی از هنرمندانی که در این مدت به طرق مختلف در کنار کارگروه پیگیری بوده‌اند، گفت: بعضی اوقات که میزان وثیقه‌ها از توان فرد یا خانواده خارج بوده است، برخی از همین دوستان کارگروه یا هنرمندانی، چون رامبد جوان که شاید تمایلی به ذکر نام‌شان نداشته باشند تامین کرده‌اند. عزیزانی مانند شهاب حسینی، رضا کیانیان، علی دهکردی، همایون اسعدیان، مهتاب نصیرپور و… نیز خیلی پای کار بودند.
موضع گیری خواص و کوشش ایشان برای استفاده از برد رسانه‌ای‌شان نه صرفاً برای رفع شبهات میان گروه‌هایی از مردم، بلکه برای نشان دادن اینکه موضع هنرمندان تنها آنچه رسانه‌های خارجی انعکاس داده‌اند نیست و هنرمندان شناخت شده ایرانی هستند که موضع دیگری دارند، ضروری است
وزیر ارشاد گفت: اعتراض حق دانشجو و حق مردم است و ما بایستی اصل ۲۷ قانون اساسی را به‌خوبی اجرا کرده و فضا را به‌گونه‌ای متناسب با اعتراضات مردمی آماده کنیم؛ همان‌طور که در شیراز این اتفاق افتاد در تهران نیز باید ممکن بشود که هرکس اعتراضی دارد به‌طور قانونی بیان کند. مگر می‌شود در جامعه امنیت نباشد و از آزادی بیان صحبت کرد؟ امنیت جامعه خط قرمز است و نباید اجازه داد مطالبات مردمی و دانشجویی به جایی ختم شود که امنیت به خطر بیفتد و جامعه ناآرام شود.
در حال حاضر یک آهنگ رسمی برای جام‌جهانی وجود دارد و اینها هنرمندان مهمان خواهند بود.
آبادان- نماینده مردم آبادان در مجلس از راه‌اندازی خانه هنرمندان در این شهر خبر داد.
کیهان نوشت: در صحنه آشوب‌های اخیر تعداد ورزشکاران و هنرمندانی که در مقابل ضرباتی که آشوب‌طلبان به مردم زدند، رفتار غیرمسئولانه‌ای داشتند، در مقابل خیل عظیم فعالان این دو حوزه، واقعاً ناچیز بود.
نمایش‌نامه خوانی هنرمندان موسیقی و تئاتر برای آزادی زندانیان
وزیر امور خارجه گفت: آنجا که هنر در خدمت باور و اعتقاد دینی قرار می‌گیرد، «هنر متعالی» نمایان می‌شود و هنرمندان فاخر به نمایش اعجاز هنرشان می‌نشینند.
مریم جلالی با انتقاد از برخی رویکردهای و عدم توجه به عزتمندی هنرمندان صنایع دستی گفت: تمام عزم من این است که رویکرد صنایع دستی را از نگاه گیرندگی به نگاه بالندگی برسانم.
پرسش من این است که اساسا نهاد صنفی چه کاری انجام می‌دهد؟ آیا باید صرفا نقش تسهیل‌کننده اجرای اوامر وزارت ارشاد را داشته باشد؟ گاهی اوقات این موقعیت خطا را با سکوت یا با بی‌عملی یا حتی با انفعال تسهیل می‌کنیم. اگر قرار است این نقش را داشته باشیم، بی‌شک باید منتظر این هم باشیم که ضلع سوم که خود هنرمندان هستند، برای دفاع از کیانشان وارد ماجرا شوند. این فرمولی نیست که من آن را کشف کرده باشم. سیر طبیعی امر است که اگر ضلع اول کار خودش را درست انجام ندهد و ضلع دوم دچار انفعال باشد، ضلع سوم کارش را خودش انجام می‌دهد، حالا هرکسی به طریق خودش؛ یعنی یکی با نوشتن نامه، دیگری با رفتن یا نرفتن به جشنواره داخلی یا خارجی.
هنرمندانی از اوکراین و ایالات متحده در حال تبدیل انبوهی از اتومبیل‌های سوخته شده در روز‌های اولیه جنگ روسیه در اوکراین با گل‌های آفتابگردان درخشان هستند. هنرمندان ماشین‌های جنگ زده را نقاشی می‌کنند تا روحیه مردم اوکراین را بالا ببرند. با این حال، این ابتکار باعث ناراحتی برخی از مردم محلی شده است که فکر می‌کنند برای زیباسازی خرابه‌های جنگ خیلی زود است. مقامات شهری کار هنرمندان را تایید کرده اند و گفته‌اند که هیچ کس در ماشین‌ها کشته نشده است.
او با انتقاد از فضاسازی اشتباهی که درباره میزان درآمد اهالی سینما و همچنین مباحث مالیاتی پیرامون دستمردها مطرح شده است، بیان کرد: واقعیت این است که تنها چند سلبریتی محدود و انگشت شمار شاید وضعیت مالی خوبی داشته باشند و بیش از نود و پنج درصد فعالان صنوف مختلف هنری و سینماگران فاقد فعالیت مستمر شغلی در طول سال هستند و با مصائب بیکاری، فقر، فقدان ثبات اقتصادی و رفاه نسبی دست و پنجه نرم می‌کنند. قوانین مالیاتی نباید به شکلی باشد که معیشت اکثریت قریب به اتفاق سینماگران که درآمد خوبی ندارند را تضعیف کند زیرا آسیب بیشتری به این گروه وارد خواهد شد. پیشنهاد می دهم کمک کنید تا قانون اخذ مالیات از هنرمندان بازنگری و اصلاح شود.
پرویز تناولی، سیدمحمد احصایی، آیدین آغداشلو، نصراله افجه‌ای، غلامحسین نامی، رضا درخشانی، ایرج اسکندری، رضا بانگیز، واحد خاکدان، مرتضی اسدی، رضوان صادق‌زاده، احمد مرشدلو، کاظم چلیپا، صداقت جباری، علی شیرازی، سید محمد فدوی، همایون سلیمی، علی ندایی، هادی جمالی، طاهر شیخ‌الحکمایی، جواد نوبهار، مرتضی گودرزی دیباج، امیر راد، مهرداد محب‌علی و... جمعی از امضاء کنندگان این نامه هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ